Korg Kaoss Replay

Die oude heb ik een week gehad. Het was wel een twijfel geval om hem te houden. Toen enkele dingen niet werkte (midi) toch maar ingeleverd.
Voor heel apparte muziek wel aardig. Ook geschikt om in een toonsoort te werken dat is op zich positief.
Alhoewel het toch heel moeilijk is om via het scherm toon / noten invoer te doen. Met wat oefening zou het beter kunnen.
 
Leuk dat ze het opname/sample aspect hebben uitgebreid, maar voor die prijs de oude algoritmes (dat lijkt toch zo), één effect max, en een nogal beperkte sampler samen lijmen? Nee bedankt.
Zeker met Korg's reputatie voor devices dumpen en nooit betekenisvolle updates uit te brengen (zie: electribe 2, etc)
 
Bij Thomann:

Replay.jpg

Oef... Misschien onder druk van de concurrentie een te snelle ontwikkeling van het ding zodat het allemaal wat tegenvalt? En onder druk van de afdeling financiën bij Korg zelf dat er veel yens, dollars en euro's binnen moeten rollen? Maar wie koopt dit voor deze prijs?
 
Het moet toch een taktiek zijn die werkt, maar ik snap niet echt hoe.
Zo werd de Korg Prologue voledig onaf instabiel in de markt gezet.
Kreeg een slechte naam en de verkoop stagneerde.

Doen ze dat nu weer?

Wellicht zit Korg in de cocaine handel en is het alleen maar voor de geld witwasserij.
Ik overigens zwaar Korg verslaafd.
 
Ik overweeg al een tijdje een SP-404 en bij deze KAOS dacht ik op het eerste gezicht dat ik een concurrent had in mijn overwegingen, maar alleen de prijs al doe dit gedachte snel heengaan.

Toegegeven, ik moet mij er nog verder in verdiepen, maar ik geloof dat de meningen zacht gezegd nogal verdeeld zijn.
 
Voor deze prijs heb je inderdaad 2 SP-404's.
Of een Akai MPC one+ / live.

Omdat dit ding tulp stekkers heeft voelt het voor mij meer als een DJ ding waarin je effecten en samples door je mix kunt gooien.

Het laat wel zien wat het voordeel is van een groot hoog resolutie touch screen. Als een dergelijk scherm in de SP-404 zou zitten dan had dit de gebruiksvriendelijkheid verhoogd.

Ik zou nog wel een keer willen experimenteren met een KAOS pad.
 
Ik was nog gematigd optimistisch, totdat ik realiseerde dat dit ding geen sequencer heeft (tenzij ik iets gemist heb). Live loopen gaat kennelijk ook niet helemaal naadloos.

Het sterkste punt is toch wel de touchstreen om de fx mee te tweaken, en de xy bewegingen op te nemen en daar leuke dingen mee te doen. Maar of dat het dan echt veel beter is dan een reguliere Kaospad durf ik niet te zeggen, zeker voor die prijs.

En over de prijs, ik weet niet of het nog wel goed met Korg gaat maar hoe ze producten na een vrij korte tijd aan het dumpen zijn lijkt me geen goed teken. Ook ga je al koper wel achter de oren krabben of je wel vooraan de rij wilt gaan staan.
 
Ja.. duidelijk voor DJ's.. maar ook performers die nu met loopers werken... en zoals de Kaoss ook zijn weg vond.. live performen.. Het voordeel is wel dat je nu loops na opnemen kunt finetunen.. en niet beperkt bent en opnames moet overschrijven.. al vraag ik me af of de vluchtige werkwijze met loopers (KP3) niet veel spontaner is.. je kunt loops niet finetunen in de performance lijkt het..
De FX zijn echt wel super!! Ik zag ook wat Kaosillator-achtige speeltjes maar dan missen er weer net de features waardoor het onwerkbaar is vs de KP3 (geen scales)

Ik ga em wel in de gaten houden.. en stiekem hoop ik op een Beardyman review.. zoals hij ook 16 jaar terug deed met de KP3 :D :halleluja

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top