Akoestische hiphop/ vogue (op western gitaar)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Goedemiddag.

Ik ben bezig aan een akoestisch hiphoplied waar een oude Friese troubadour aan zal meewerken. Zoals gebruikelijk post ik de updates in de komende weken.
De tekst is af en het instrumentale gedeelte grotendeels, hierbij een impressie van de muziek dat ik op western gitaar heb gespeeld.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst.mp3
    5,3 MB
@e-Gloomy-nations dat begrijp ik en zelf weet ik het ook nog niet helemaal. Het oorspronkelijke idee was/is om het puur bij de stemmen en akoestische gitaar te houden. Maar ja, twee sporen gitaar is technisch gezien ook nog steeds twee stemmen en akoestische gitaar. En knippen met de vinger kan dan ook nog wel erbij etc etc.

Haha thanks @Modus Operandi dan hoop ik maar dat je de update er niet aan af vindt doen! Heb er nu een baslijntje bij gespeeld op dezelfde gitaar en wat stukken uit de solo's geknipt.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst.mp3
    5,4 MB
Leuk om te lezen!

Heb de vocalen ondertussen opgenomen, ook even die van Roel zodat hij ze kan instuderen.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst.mp3
    5,3 MB
Ik liet het lied aan de troubadour horen die me vroeg of ik de muziek veranderd had, hetgeen na het ettelijke malen voor hem te hebben gespeeld natuurlijk geen goed teken is. Kennelijk heb ik alweer teveel zitten scheren en bakkebaarden. Dientengevolge heb ik de basis vandaag overnieuw opgenomen met wat meer swing zoals ik het steeds voor hem heb gespeeld. De troubadour heeft het nog niet gehoord, maar ik denk dat ie het nu wel weer herkent. Heb er een extra progressie in, die het hele nummer even helemaal omgooit naar mijn mening.

Op 1.44 hoor je trouwens mijn hond, de klapperde met haar oren precies in de maat.

Later volgen de updates.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst update.mp3
    5,1 MB
Heb de vocalen opgenomen, nu er even een nachtje over slapen.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst update.mp3
    5,1 MB
Heb het laatste couplet er ook opgezet. Nu nog even wat gitaarlikjes hier en daar, Roel z'n vocalen er op en klaar.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst update.mp3
    6,2 MB
Vandaag is de troubadour langs geweest om de eerste twee van zijn coupletten op te nemen.

Het ging hem goed af ondanks dat ie naar eigen zeggen uit z'n comfortzone moet komen en het een uitdaging vindt om na de een te rappen.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst demoversie 3 nov 2023.mp3
    6,4 MB
Ik wil deze track zo minimaal mogelijk houden maar er ontbrak toch nog iets. Heb er nu een eenvoudige hoempapa baslijn bijgespeeld. Die fungeert een beetje als drum en benadrukt de swing. Ben nog even in dubio of ik er nog wat pakkende gitaarlickjes bij ga spelen. Vermoedelijk wel.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst met basgitaar.mp3
    6,4 MB
Wel leuk akkoestisch hip hop.
Kun je tenminste overal jammen.
Beatbox heb je natuurlijk ook altijd bij je.
 
Heb er nog een accordeon sample bij gedaan.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst met basgitaar.mp3
    6,4 MB
Ik heb de accordeon er nu iets minder vaak in, zo is het beter denk ik.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst met basgitaar.mp3
    6,4 MB
Heb er wat jazzy licks bij gespeeld en dat rijgt het wel mooi aaneen al zeg ik het zelf.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst met basgitaar.mp3
    6,4 MB
Heb de jazzy gitaarlicks wat meer structuur gegeven. Komende week Roel z'n laatste couplet er nog op en dan een strik er om.
 

Attachments

  • harm en roel - hearst met basgitaar.mp3
    6,4 MB
Ik heb de tweede gitaar grotendeels geïmproviseerd vanuit een idee dat ontstond door de main loop die ik eerder had. Hierdoor ontstonden leuke harmonieën en met name de break vanaf 1.44 ben ik erg blij mee. Die improvisatie heb ik nagespeeld en glad getrokken als het ware.

Ten laatste er nog wat bij gefloten wat het een western vibe geeft, iets outlaw achtigs wat ik wel kan smaken. Zodra Roel zijn derde couplet heeft opgenomen open ik een nieuw topic voor het nummer. Maar dit is een een vergevorderd stadium van af. Heb alle instrumenten zelf gespeeld behalve de accordeon. Dat is zo'n kort fragment dat niemand het zal missen. :D
 

Attachments

  • harm en roel - hearst met basgitaar.mp3
    6,4 MB
Back
Top