Nieuw nummer waarmee ik bezig ben (hiphop)

Dat het goed klinkt is het voornaamste @klinkske want zoveel heeft de tekst niet om de hakken. ;)

De vocaal overstuurt hier en daar ook wat. Zal die op korte termijn nog eens opnemen met een preamp er tussen die ik 2e hands op de kop heb getikt. En bepaalde stukken zullen door een andere rapper gedaan worden. Vermoedelijk knapt de sound daar wel van op.
 
Lekkere oldschool groove hoor. De vocal kan misschien nog iets duidelijker naar voren komen (niet dat ik het dan beter kan verstaan maar dat ligt meer aan de taal :-)). De vocal klinkt nu nog een beetje ver weg of wat dof op sommige stukken. Maar in het geheel goed te pruimen.
 
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb deze vocal ff als demo opgenomen om de andere rapper een idee te geven hoe ik het eindresultaat in gedachten heb. Dat wordt dus nog beter gemixt en wat meer naar voren. Zal het resultaat posten als het af is.
 
Ik versta er ook geen klap van.
Dat komt omdat mijn oren `Vlaams getuned staan`
Bij hiphop gebruik je zoveel tekst dat dat nooit allemaal filosofische hoogstandjes kunnen zijn. En dan gaat het soms ook nog zo snel dat mensen het niet zouden verstaan als het in hun eigen taal was. Dat gezegd hebbende:

Uiteraard hecht ik waarde aan de tekst, maar het gaat mij vooral om de klank want slechts 600k mensen spreken en verstaan Fries. :P
 
Een gastrapper heeft gisteren de tweede stem gedaan en mij gestuurd maar dat was mij niet helemaal naar de zin. De beste man wil komend weekend nog een poging wagen onder mijn bezielende leiding en ik zou het mooi vinden om een tweede stem bij dit lied te hebben dus het proberen waard. Maar eerlijk gezegd, ik heb niet zo veel vertrouwen meer in deze gastrapper en het duurt me ook allemaal veel te lang.

Destijds opereerde ik onder twee synoniemen zodat het leek alsof ik mijn eigen dj had, die ik eigenlijk ook gewoon was. Dus ik heb de tekst herschreven voor mezelf, want zoals ik het heb gerapt is hoe ik het ongeveer wil hebben. Na dit weekend gaat de kogel door de kerk of als ik mij tevoren bedenk al eerder. De take van de gastrapper was zo slecht dat ik in huilen uitbarstte.
 
Bij hiphop gebruik je zoveel tekst dat dat nooit allemaal filosofische hoogstandjes kunnen zijn. En dan gaat het soms ook nog zo snel dat mensen het niet zouden verstaan als het in hun eigen taal was. Dat gezegd hebbende:

Uiteraard hecht ik waarde aan de tekst, maar het gaat mij vooral om de klank want slechts 600k mensen spreken en verstaan Fries. :P
Grappig, ik schrijf m'n teksten andersom.
Ik wil iets vertellen en probeer dat goed te laten klinken en niet andersom :)
Snel en vloeiend rappen is leuk, maar na verloop van tijd was ik dat zat omdat het steeds ongeveer over hetzelfde ging.
Terug naar de roots van hiphop voor mij :)

Ieder zo z'n ding hoor!
 
Grappig, ik schrijf m'n teksten andersom.
Ik wil iets vertellen en probeer dat goed te laten klinken en niet andersom :)
Snel en vloeiend rappen is leuk, maar na verloop van tijd was ik dat zat omdat het steeds ongeveer over hetzelfde ging.
Terug naar de roots van hiphop voor mij :)

Ieder zo z'n ding hoor!
Dit nummer is min of meer een hiphopcover van Hijack en qua tekst en flow ben ik ook ongeveer bij het oorspronkelijke nummer gebleven. Zelf schrijf ik weinig brag en boast en qua tekst ben ik meer een verhalenverteller in de geest van Slick Rick. Verhalen met hier en daar een grap en wat dikker aangezette anekdotes op het scherpst van de snede zonder belerend te willen worden.

Maar ik heb jouw muziek even gecheckt en ben dan wel benieuwd wat qua teksten van jouw hand is. Ik ben enigszins bekend met de Bijbel en volgens mij herkende ik wat verzen maar als dat jouw eigen creaties waren dan neem ik dat gaarne van je aan hoor! ;)
 
Dit nummer is min of meer een hiphopcover van Hijack en qua tekst en flow ben ik ook ongeveer bij het oorspronkelijke nummer gebleven. Zelf schrijf ik weinig brag en boast en qua tekst ben ik meer een verhalenverteller in de geest van Slick Rick. Verhalen met hier en daar een grap en wat dikker aangezette anekdotes op het scherpst van de snede zonder belerend te willen worden.
Ja, belerend kan ik wel zijn in m'n teksten. Dat is een puntje van aandacht, maar dat zit er blijkbaar in want het komt vanzelf.

Maar ik heb jouw muziek even gecheckt en ben dan wel benieuwd wat qua teksten van jouw hand is. Ik ben enigszins bekend met de Bijbel en volgens mij herkende ik wat verzen maar als dat jouw eigen creaties waren dan neem ik dat gaarne van je aan hoor! ;)
Bij derappebijbel is mijn eigen hand soms aanwezig, maar veel teksten zijn daar gebaseerd op bijbelverzen, dus daar is het alleen 'rapbaar' maken.
Er zit er een paar bij zonder bijbelvers als basis, dus die zijn wel 'eigen'.


Ik zal even zoeken of we ook bandopnames hebben met rap, daar heb ik nog niet zoveel van opgenomen.

Deze is redelijk recent.


Verder heb ik er één, maar die stamt echt uit onze begintijd. (17 jaar geleden ofzo)


De rest wil ik nog altijd een x opnemen, maar.....
Tijd.....
 
Het 'rapklaar' maken van een tekst beschouw ik niet perse als zelf iets schrijven en als gospelband vertel je toch in wezen ook iedere keer hetzelfde? Let wel, ik heb absoluut geen probleem met the gospel maar het bevreemdt me ietwat dat iemand die gospelmuziek maakt struikelt over dat anderen steeds over hetzelfde te rappen. :D

Overigens klinken jullie wel ontzettend goed en dat je begeleid wordt door zo'n veelkoppige band bent/was is live ook prachtig lijkt me! Maar ik denk niet dat ze mij zouden willen begeleiden nadat het fries is ontcijfert en blijkt dat ik het over wiet heb de halve tijd! Edoch zo ja, dan houd ik me zeer maar dan ook zeer aanbevolen! :)
 
Het 'rapklaar' maken van een tekst beschouw ik niet perse als zelf iets schrijven
Klopt, dat schrijf ik ook, dat zijn geen 'eigen' teksten. (de bijbelvers raps)

en als gospelband vertel je toch in wezen ook iedere keer hetzelfde?
Sommige gospelbands zeker.
En uiteindelijk schrijft elke tekstschrijver natuurlijk maar over een paar dingen. (in grote lijnen).

Of het nu liefde, wiet of God is, de hoofdthema's die iemand aanspreken zijn vaak maar beperkt.

Maar de onderwerpen die we aansnijden zijn meestal niet typisch 'gospel' en heel gevarieerd.
Meer 'uit het leven' en direct toepasbaar dan standaard 'hallelujah' teksten (niks mis mee, maar die schrijven we zelf niet zo vaak.

Let wel, ik heb absoluut geen probleem met the gospel maar het bevreemdt me ietwat dat iemand die gospelmuziek maakt struikelt over dat anderen steeds over hetzelfde te rappen. :D
Ik val nergens over :)
Hooguit over een lettergreep teveel in m'n eigen tekst ;P

Ik reageerde omdat je iets schreef waardoor het leek alsof de inhoud er niet echt meer toe deed. Als het maar lekker klonk:
Bij hiphop gebruik je zoveel tekst dat dat nooit allemaal filosofische hoogstandjes kunnen zijn. En dan gaat het soms ook nog zo snel dat mensen het niet zouden verstaan als het in hun eigen taal was. Dat gezegd hebbende:

Uiteraard hecht ik waarde aan de tekst, maar het gaat mij vooral om de klank want slechts 600k mensen spreken en verstaan Fries. :P

Dat vond ik interessant om te lezen, omdat het bij mij andersom gaat (ik vind de klank net wat minder belangrijk dan de boodschap, al probeer ik ze natuurlijk beide goed over te laten komen).

Overigens klinken jullie wel ontzettend goed en dat je begeleid wordt door zo'n veelkoppige band bent/was is live ook prachtig lijkt me! Maar ik denk niet dat ze mij zouden willen begeleiden nadat het fries is ontcijfert en blijkt dat ik het over wiet heb de halve tijd! Edoch zo ja, dan houd ik me zeer maar dan ook zeer aanbevolen!

Thnx.
Hahahahaha. Wiet weet ;P
 
Lekkere breakbeats! Bass doet het ook goed. Vind die combi van de percussie op links samen met de reverb er mooi. Brengt een mooie sfeer. Mis wel iets van een vocaal die de track zou afmaken.

Edit: nu net de laatste upload beluisterd. De rap zou wel wat strakker mogen, maar geeft el de aanvulling die het nodig had.
 
Hier zijn we weer met een update.

Mijn maat Mustafa heeft me plezierig verbaasd en een ontzettende toewijding aan de dag gelegd.
In deze zeldzame gevallen ben ik blij met mijn ongelijk. Old-school samen gezeten en wiet gerookt en ik heb hem gecoacht het er zo op te zetten als ik graag wil. Een beetje de flow van Hijack. Het is nog niet perfect en hier en daar moeten nog zaken veranderd worden maar ik wou graag de demoversie even met jullie delen en daar vind ik 'm goed genoeg voor.

Ik denk dat ik de kick nog ga layeren met een 808.

Later de eindversie maar ben benieuwd hoe jullie Moesman vinden klinken erbij.
 

Attachments

  • harm en moes - it heitelan demoversie.mp3
    5,5 MB
Back
Top