Nieuw nummer waarmee ik bezig ben (hiphop)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Goedemiddag.

Ik ben bezig met een Fries hiphopnummer dat deels gebaseerd is op een britcore nummer van de jaren 90 band Hijack.
Het idee is om dat samen met een andere Friese rapper te gaan doen maar die zijn schaars en soms tevens lastig mee te werken.

De tekst is al grotendeels af maar voor twee rappers geschreven dus ik wacht nog even met dat te laten horen. Mocht een samenwerking niet werken dan doe ik misschien wel beide stemmen. Anyways hier dan de beat, waar nog wel e.e.a. bij gaat komen wat ik hier dan zal posten.

'En als er wordt gezeken dan heb ik het gauw bekeken' - Def Pascal.
 

Attachments

  • heitelan instr.mp3
    3,9 MB
Vet, Doomsday of Rap en daarna Horns of Jericho destijds grijs gedraaid.
Klinkt zeker al erg tof, benieuwd naar de rap eroverheen 😊
 
Haha tja wie zal het zeggen? :D

Ik heb de eerste twee coupletten en de refreinen even gedaan. Hier en daar worden nog stukken vervangen door een andere rapper. Britcore uit Friesland. :P
 

Attachments

  • it heitelan demo.mp3
    3,9 MB
Heb 'm nogmaals opgenomen want bepaalde dingen zinden me niet. Ben nog niet helemaal tevreden maar om te voorkomen dat er stukken foute tekst bij mij inslijten hier dan de goeie versie....
 

Attachments

  • it heitelan demo.mp3
    3,9 MB
Nou toch nog wat veranderd dat veranderd moest worden.
 

Attachments

  • it heitelan demo.mp3
    3,9 MB
Ja, old fashion Amerikaanse drum en conga straat hiphop beats,
in friesland! :okdan::okdan:
De Frieslands Getto sound! 8):okdan:
 
Het derde en laatste couplet staat er ook op. Nu nog ff wat lichte effecten toevoegen en dan op korte termijn de stukken die mijn maat gaat rappen vervangen voor de mijne.

Het einde fade ik nog ff uit later maar dit wordt het zo wel ongeveer.
 

Attachments

  • it heitelan demo.mp3
    5,6 MB
Nog een extra spoor scratches aan de anderen toegevoegd om de leegte op te vullen.
 

Attachments

  • it heitelan demoo.mp3
    5,6 MB
een ode aan hijack, scratches gaan ook aardig in de richting:dj:
Dj supreme deed dat ook wel heel vet destijds, zo van hoe dan!!? ;)
Dank u! Ja echt bizar die Dj Supreme scratches, ben blij dat je de mijne in die richting vindt gaan! :)
 
Ik wou de scratches toch nog iets meer op die van Dj Supreme laten klinken dus heb ik ze nogmaals gedaan nu met dezelfde geluiden als hij.

De muziek is nu bijna af en de gastrapper is bezig de tekst te oefenen.
 

Attachments

  • it heitelan demo.mp3
    5,6 MB
Yo, hij zo goed. Moeilijk om stil te zitten met die leuke bass en coole percussie.

Komt er nog een beter einde aan, want deze is wel heel abrupt.

Vet!

Gloomy
 
Back
Top