Music AI tools topic

Wat is er met deze topic gebeurd? Ik dacht dat het ging over diverse AI tools ;-)

Niet dat ik het erg vind, hoor. Waarmee ik nu dus met dit bericht ook deze topic vervuil :-)
 
Hier nog een met stem en synthgpt.

 
Ik vind het whack.....maar goed.
Ja, het is nog steeds muzak als je hoort wat er uit komt maar het ergste is dat er mensen zijn die het muziek maken noemen.
Het is een beetje als een kant en klaar maaltijd kopen en dan in de magnetron opwarmen en zeggen dat je lekker gekookt hebt.

Hier nog een met stem en synthgpt.

Haha, dan stop je een song erin en dan komt er wat nieuws uit?
Dus ik stop bijv dit er in en dan komt er een andere track uit, wil ik wel meemaken, er zal wat anders uitkomen maar of het te pruimen is, da's afwachten

 
Ja ik vind het een moeilijk vraagstuk.
Want op een bepaalde manier zou het niet uitmaken hoe je muziek gemaakt is.

Maar dan vind ik over-geprogrameerde vaak wat leeg en statisch.
Bv een chord track gebruiken en alleen chord uit dezelfde toonladder gebruiken.
Dat werkt maar tot een bepaalde hoogte.
Mensen slepen al heel lang hele tracks hun daw in om het dan zo na te maken.
Creativiteit mist daar.

Heb ballen, neem risico en probeer dingen.

Hoe verder we de toekomst ingaan hoe minder spannend muziek word. Hoe kouder en minder menselijk. En dit word dan op grote schaal gedaan en kids groeien er mee op.
zo word het uiteindelijk de standaard.

Zing je zelf wat in dan is er altijd wel iemand ( die zelf niet zingt) dan vind dat het vals is omdat de meeste popmuziek de stemmen met tools precies in de harmonie zijn gezet.
Alles is bijna autotune. Zelf op concerten.

Hoorde net op het jeugdjournaal hoe je Google ai artiesten je muziek kan laten inzitten.
En dat begint steeds beter te worden.
Muziek is steeds meer een wegwerp product geworden.
 
Maar dan vind ik over-geprogrameerde vaak wat leeg en statisch.
Bv een chord track gebruiken en alleen chord uit dezelfde toonladder gebruiken.
Dat werkt maar tot een bepaalde hoogte.
Mensen slepen al heel lang hele tracks hun daw in om het dan zo na te maken.
Creativiteit mist daar.
Het maakt wel iets uit bij welke muziek je het gebruikt vind ik, jij speelt graag "handgemaakte muziek" om het maar zo te zeggen maar sommige muzikestijlen lenen zich wel om met AI iets te doen denk ik.
Muziek met een repeterende, hypnotiserende baslijn da's weer wat anders dan een interessante progressie bijv en wat ik zelf een belangrijk onderdeel vind is wat de rechterhand doet waarmee je je timing en ritme doet want een akkoorden of notenreeks wordt veel interessanter als je net voor de een komt of even uitstelt bijv.
Ik hou zelf ook wel van een spaarzame timing en alleen het hoognodige bijv, hier en daar een basnootje ipv elke keer precies op de tel, dat maakt het veel spannender en maakt het menselijk, de verrassing daar gaat het toch om, en waar ik erg van hou is steeds hetzelfde thema maar elke keer weer een nieuwe interpretatie.
Toevallig luisterde ik gisteren weer 'ns naar Jan Akkerman-Streetwalker dan hoor je 'm ook telkens hetzelfde thema spelen maar iedere keer wat anders, daar hou ik erg van.
 
Ja idd. Mee eens.
Tools zijn maar tools. Die kun je natuurlijk ook creatief misbruiken.
 
Hier nog een met stem en synthgpt.

Hey, deze is pretty good voor stem extractie!
 
Was laatst een live bandopname aan het mixen. De vocals konden wel wat pitch correctie gebruiken, echter er zat zoveel bleed (van de hele band) op de vocal sporen dat het niet te doen was. Toen kwam ik op het simpele idee om met UVR5 de vocals eruit te rippen. Werkte nagenoeg perfect. Dit programma heeft z'n nut wel bewezen zo.
 
Hola.
Ik denk dat men steeds minder creatiever word.
Zelfs dommer.
Blijkt nu al op de scholen.
Je zou toch denken dat de mensen.
Van generaties leren. Maar helaas
Word dat niet opgenomen
Met AI werken kan iedereen.

Groeten van andreos.
 
Back
Top