Elektrische piano gevraagd (voor les)

Status
Please reply by conversation.

Eraser127

Ouwe rot
Lid sinds
28 augustus 2005
Berichten
3.558
Locatie
Nijkerk
In het kader van altijd al willen leren piano spelen, heb ik vorige week mijn eerste pianoles gehad. Nu heb ik thuis wel een midi-keyboard, maar die moet ik dan weer aansluiten aan m'n computer enzo en heeft geen gewogen toetsen. Ik ben dus op zoek naar een standalone elektrische piano, ik heb uiteraard op marktplaats gekeken, maar dat gaat van heel oud, naar heel nieuw (duur).

Hierbij dus de volgende opties gevraagd:
- Maximaal ongeveer €500
- Goede piano sound, verder mogen strings en church-organ ook aanwezig zijn
- Aanslag gevoelige en gewogen toetsen

Mocht je nog iets hebben staan of weten, dan hoor ik het graag.
 
Je zou eens kunnen kijken naar een Roland FP-10 of FP-30.
Erg goed klavier en goede sound.
Dan heb je iets nieuws voor rond de 500 euro 👍
 
Er is best wel wat goeds te vinden tussend 500 en 600 Euro nieuw. Ik zu zeggen, vergeet vooral kawai niet. Die ES 110 van hun is superlicht... speelt goed voor een leuke prijs. Ik til me de ^&^(&*& met mijn kawai MP 11 :stupid :mega:
 
Hmm, Kawai en Casio had ik nog niet eens aan gedacht :okdan:, zat vooral bij Roland en Yamaha te kijken. Ik ga eens verder op onderzoek uit 8~
 
Mocht je een tof spelend gebalanceerd 88 toetsenklavier met aftertouch zoeken, de piano-sounds uiteindelijk toch via een app op je telefoon of laptop wilt doen maar stiekum een leuke monster synth zoekt heb ik hier nog een Korg Triton ProX met vol uitgebreide sampling RAM en SCSI interface staan die weg mag :-)
 
@DaVince Tnx, zag ook al een Dexibell S7 te koop staan hier, maar ik wil standalone kunnen, om niet meteen te verzakken in afleiding met andere computerdingen.
 
Alesis en Kurzweil hebben ook nog electrische piano's / stage pianos gemaakt.
Ga vooral voor de klank en het gevoel wat je hebt bij de aanslag van het toetsenboord. Daar zit best nog veel verschil in.
Of je gladden toetsen hebt of bijvoorbeeld 'ivory feel' wat de nieuwe generatie heeft.
 
Tnx voor de tips iedereen, het is uiteindelijk een tweedehands Roland FP-30X uit Den Haag geworden :okdan: :

image.jpg


Gewoon lekker offline oefenen en als ik wil via usb aansluiten als midi-keyboard, maar niet meteen worden afgeleid door m'n computer.
 
Zeker, voelt erg fijn piano like, voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk :P
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top