SonicLAB Oceanic

Een nieuwe plug-in van SonicLAB de Oceanic.

Oceanicvisuals.001.png
 
SonicLAB introduceert Oceanic, een unieke softwarebundel die de essentie van de golven van de oceaan vastlegt en deze transformeert in een symfonie van additieve geluidssynthese.
 
Tof ding ben wel van ambient/ soundscapes en zo.. maar om nu ff 90 euro's af te tikken voor een VSt... Gaan die Sonic Labs VSt's later en of elders voor een lagere prijs de "deur"uit?
 
Tof ding ben wel van ambient/ soundscapes en zo.. maar om nu ff 90 euro's af te tikken voor een VSt... Gaan die Sonic Labs VSt's later en of elders voor een lagere prijs de "deur"uit?

nee, dit is ongeveer de sale prijs... kan een tientje goedkoper zijn soms, voor deze plugin b.v., maar kan me niet echt grote discounts herinneren.
 
Klinkt tof, maar ik vraag me of wat daar nog bij zou moeten? Klinkt als een al ‘affe’ soundscape.

lui, 2 reakties, sorry...

je hebt ook een plugin de midi CC uitstuurt, probleem is deze te mappen naar parameters van effekten of synths, dat kan in Live, met behulp van een gratis M4L device.

en ik denk dat je er meer uit kunt krijgen dan de demo's laten zien, Thermo 2, die ik heb, kan best wel wat.

en het blijft een source, he, door effekten rammelen (die je wellicht weer midi CC aanstuurt).

ik doel dus op de WaveCC module. die de app gebruikt als 'input', zoals WaveBot die een synth is..
 
ik doel dus op de WaveCC module. die de app gebruikt als 'input', zoals WaveBot die een synth is..
Ik zit ook nog in dubio over Oceanic en zit te denken om de WaveCC te gebruiken voor de Modosc Designs ID700 plug-in. In ieder geval staan de WaveLab synths hoog op m'n lijst.
 
k zit ook nog in dubio over Oceanic

ik ook... de WaveCC om die naar parameters te mappen, natuurlik zal midi-learn op effect/synth ook werken, neem ik aan, in de meeste DAWs, maar blijkbaar is er alleen nog een voorbeeld via Live 11 Suite, met een M4L device ( CC Param Control Bank version 3.0 by atomictag on maxforlive.com )

Modosc Designs ID700

die kende ik niet, is leuk voor het A-typische software draadje...

Dit ziet er goed uit! Ik heb momenteel wel echt al een gigantisch arsenaal aan soundscape synths maar ik hou deze wel in de gaten.

mijn arsenaal begint zelfs voor mij uit zijn voegen te gaan, komt door een koopaanval een jaar geleden....

EDIT: iemand die weet hoe in Cubase 11 Pro midi CC naar parameters doet (ik kom alleen dit tegen; midi CC als automation lanes, maar dan blijft het midi aansturen voor het ding zelf...)

dat is een beetje de grond van de twijfel, natuurlik ik heb Live 11 Suite, dus alles kan, maar zou deze eerder juist in Cubase gebruiken. gevoelskwestie...
 
@vink, is dat niet kwestie van: Midi kanaal aanmaken, de Input is dan Ocean, de Output die jij wilt. Of, andersom als je Ocean wilt aansturen. Misschien een midi thru setting die uit staat?
 
@vink, is dat niet kwestie van: Midi kanaal aanmaken, de Input is dan Ocean, de Output die jij wilt. Of, andersom als je Ocean wilt aansturen. Misschien een midi thru setting die uit staat?

je kunt inderdaad met een midi kanaal b.v. een effect aansturen met midi (vanzelfsprekend). erg handig...

het gaat mij om, Oceanic is een bundel, een aparte app buiten de DAW, WaveBot is een plugin die kommuniceert met Oceanic, die doet de heavy duty, en Wavebot daar kun ook nog dingen aan veranderen, 4 instanties zijn mogelik.

moet ik weer herhalen, ik schrijf zoals ik spreek in fora..., het gaat mij om WaveCC, die ook kommuniceert met Oceanic, en die -vanzelfsprekend- vanwege 5 CC die Wave uitstuurt (neem aan dat ie ze uitstuurt), deze CC, staan vast...

goed, ik heb even gekontroleerd, b.v. Devious Machines Infiltrator 2, via de Macro's, deze kun je zelf instellen waar je ze op reageren, welke Midi, en ook, dat is het meest normale.., via CC (en niet via learn..).
dat is al handig...

de vraag was eerder, hoe krijg ik CC's naar parameter controls, zoals in Live 11 Suite. ik weet niet of mijn andere DAWs dat kunnen, Reaper kan vrijwel alles, dat zou ik dan eens moeten uitzoeken, Reason lijkt me het ook te kunnen.

sommige effekten hebben geen Midi 'learn' (zoals Unfiltered Audio Triad).

goed misschien is het wel heel spijkers op laag water zoeken, is dit de juiste uitdrukking.

natuurlik is wat Oceanic als soft synth kan al erg bizonder (en Richard Devine heeft er al wat mee gedaan, en dan merk dat de bandbreedte toch groot is), maar ook als modulator, 5 uitgangen, zo druk het maar uit, geeft het veel meer..

dit is het voorbeeld in Live 11 Suite (of in ieder geval een Suite versie);

 
die kende ik niet, is leuk voor het A-typische software draadje...
Zeker, alternatieve software ipv die Pokémon sale collection plug-ins. Hoewel ik wel erg content ben met de plug-ins van Plogue :)
 
aangeschaft, zojuist; moet zeggen; erg indrukwekkend, en met 4 instanties van Wavebot + 4 WaveCC kan de bandbreedte best groot zijn, natuurlik met het specifieke karakter van deze soft synth (bundel).

ziet er ook nog mooi uit de Oceanic app, de waves de waves!
 
Ik ga eerst maar ins m'n computer vernieuwen en de synths van sonicLAB komen er later wel bij.
 
Back
Top