Fabfilter TWIN-3 soft synthesizer uitgebracht

twin-3-intro.jpg




Fabfilter heeft vandaag de opvolger van hun software synthesizer Twin2 uitgebracht: Twin3.

Er is veel verbeterd/veranderd:
  • Vierde oscillator toegevoegd
  • Geluid verbeterd van zowel de oscillatoren als de filters
  • Ingebouwde effecten uitgebreid en verbeterd
  • Nog meer modulatie opties
  • Modulatie zichtbaar bij de parameter zelf
  • 64 stemmige polyfonie en unison (hoe zou dat klinken?)
  • Schaalbare UI met full-screen modus
Voor een uitgebreid overzicht zie de pagina van Twin 3.

Bron: FabFilter Twin 3 - Synthesizer plug-in
 
Last edited by a moderator:
Ik heb er intussen even mee gespeeld en hij valt me zeker niet tegen. Heel bijzonder is het allemaal niet, daar ben ik het mee eens. Maar het is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk, klinkt behoorlijk overtuigend en komt goed door in de mix. Ik gebruik niet zoveel plugins, maar voor mij is het een goede aanvulling... ik haal er net wat helderdere geluiden uit dan bijvoorbeeld uit de U-he Diva of Zebra.
 
Mijn plugin lijstje was leeg, maar ja... black friday... en dan klik je toch weet iets aan wat je niet nodig hebt...
Dus heb de complete bundel van FabFilter aangeschaft (zit toch wel erg mooi spul bij.. vooral Q3 en Volcano vind ik na 2-3 daagjes prutsen al erg leuk).

Een nieuwe soft-synth was het laatste wat ik nodig had, maar hij zat er bij en heb er niet langer over nagedacht :)

Ik ben inmiddels behoorlijk vertrouwd met Sylenth, Serum, en Diva, en Arturia Pigments begint ook te komen (die heb ik nog niet heel lang).
Ook de Ableton Synths zitten er al aardig in (Drift nog niet in detail uitgeplozen, maar lijkt niet moeilijk).

Dus maar eens aan de slag met deze... leuk om de nuances/verschillen/pro's&con's in al die devices te ontdekken en te exploiteren.
Een hobby op zichzelf.
 
Back
Top