Software emulaties...

Die heb ik ook al. Misschien kan ik beter maar de beste freeware plugins kiezen die bij mijn lijstje iconische synths passen. ;)

Minimoog - ?

Arp 2600 - ?

Roland TB-03 - Antto's Venom VB303

EMS VCS3 - ?

Korg MS-20 - ?

Yamaha DX7 - Digital Suburban's Dexed

Zie m'n post #20 hiervoorafgaand (en hieronder pasted), dat gratis Analog Lab Intro heeft diverse van je verlanglijst aan boord.

En moet kunnen lukken om dat opgehaald & running te krijgen.

all.jpg



En mocht je alleen eens een klein beetje willen snuffelen aan die Arturia emulaties: Analog Lab Intro

ik weet niet hoe crippled/beperkt deze is, maar deze is wel gewoon free begreep ik:

 
Mooi - ga dat Analog Lab Intro nog even bekijken.

Kennelijk moet ik daar ook een account voor nemen?
 
Ik zou niet weten wat een moderne mens tegenwoordig nog kan bekomen zonder een effig account te moeten aanmaken.
Dus ja, waarschijnlijk moet je een account aanmaken, mocht dat bezwaarlijk zijn houdt het helaas op.

Maar misschien toch iets too good to be true, 'krijgen' was mogelijk alleen voor een bepaalde periode, zie:


Maar ik dacht dat je deze software bij een Arturia product (controller) vaak 'meekrijgt', dan staat er op de sticker onderop een code waarmee je de software (na een account te hebben aangemaakt 8o) ) kunt ophalen en activeren.
Zo heb ik zelf via Marktplaats een Arturia controller gekocht en zo zowaar Analog Lab V erbij kunnen installeren.

Anders ook even kijken wat je (na account...) als DEMO in de lucht kunt krijgen, daar is het nl. precies voor bedoeld, je wilde eens snuffelen.

Hej, jij kunt programmeren, dus dit moet ook te doen zijn :)
 
Niet helemaal een antwoord, maar ik werk tegenwoordig voornamelijk op ipad (met een class compliant geluidskaart).
De apps/AUV3 plugins zijn vele malen goedkoper dan de windows tegenhangers.
Bv jouw lijstje
Moog: diverse mogelijkheden, ik heb de apps van moog zelf (minimoog, model15, animoog, etc)
ARP: heb ik eerlijk gezegd nog niet gevonden
VCS3: iVCS3 (geweldig)
MS-20: iMS20 te besturen met de MS20 controller die je wel eens op marktplaats ziet
 
Hej, jij kunt programmeren, dus dit moet ook te doen zijn :)

Ik zou het wel kunnen, maar in mijn hobbymatige bezigheden ben ik graag eigen baas. Wanneer ik als een hondje eerst wat kunstjes moet doen voordat ik iets krijg, dan denk ik al snel van laat maar. Die fratsen leiden immers maar af van waar ik graag mee bezig ben, en dat is zelf dingen verzinnen en uitproberen.
 
Niet helemaal een antwoord, maar ik werk tegenwoordig voornamelijk op ipad (met een class compliant geluidskaart).
De apps/AUV3 plugins zijn vele malen goedkoper dan de windows tegenhangers.
Bv jouw lijstje
Moog: diverse mogelijkheden, ik heb de apps van moog zelf (minimoog, model15, animoog, etc)
ARP: heb ik eerlijk gezegd nog niet gevonden
VCS3: iVCS3 (geweldig)
MS-20: iMS20 te besturen met de MS20 controller die je wel eens op marktplaats ziet

Mogelijk koop ik ooit toch ook een iPad, als ouwe rocker ben namelijk ik nogal gecharmeerd van GeoShred...
 
Ik zou het wel kunnen, maar in mijn hobbymatige bezigheden ben ik graag eigen baas. Wanneer ik als een hondje eerst wat kunstjes moet doen voordat ik iets krijg, dan denk ik al snel van laat maar. Die fratsen leiden immers maar af van waar ik graag mee bezig ben, en dat is zelf dingen verzinnen en uitproberen.

'k Zag het aankomen. 8o Een stemmetje zei me nog, pas op voordat je tijd aan deze thread gaat besteden, want uiteindelijk gaat er altijd een dingetje opduiken dat een bezwaarlijke/princip. hobbel is voor deze thread-starter, waardoor het feest niet doorgaat.

Maar hej, alles geldig, we hadden het hier over een bijna free lunch (account aanmaken, met een bogus-email-adres slikten ze het vast ook, dus ik zie het probleem niet echt - maar ok dan),
maar volledig free lunches, nee.

Nogmaals: alles OK, even goede vrienden. :halleluja
 
Beter om die hele softwaretoestand maar te laten zitten. Koop gewoon een hardware synth die een toekomstige klassieker gaat worden. Is nu goed betaalbaar, het kan waarschijnlijk meer dan al die oude rommel (als hard- danwel software) en als je naar het bejaardentehuis moet krijg je er een leuk bedrag voor als het in goede conditie is, want een iconische klassieker tegen die tijd. Een win-win-win situatie.
 
@clintrubber Ik koop ook geregeld zaken: onderdeeltjes, meetapparatuur, modules, boeken,... Het hoeft dus niet per se gratis, maar ik wil liever geen onnodige accounts, versleutelingen, spammail, internetbankieren, etc. Ook zie ik een topic (zoals dit) dat niet direct in een aanschaf mijnerzijds resulteert niet per definitie als mislukt. Ik steek er altijd wel het nodige van op.
 
Laatst gewijzigd:
Beter om die hele softwaretoestand maar te laten zitten. Koop gewoon een hardware synth die een toekomstige klassieker gaat worden. Is nu goed betaalbaar, het kan waarschijnlijk meer dan al die oude rommel (als hard- danwel software) en als je naar het bejaardentehuis moet krijg je er een leuk bedrag voor als het in goede conditie is, want een iconische klassieker tegen die tijd. Een win-win-win situatie.

Ik neem aan dat die MS-20 miniKorg tegen die tijd ook gewild is met name vanwege dat karakteristieke ruis-artefact. Misschien moet ik dat ding dan toch maar kopen...
 
Mogelijk koop ik ooit toch ook een iPad, als ouwe rocker ben namelijk ik nogal gecharmeerd van GeoShred...
Om daarop aan te sluiten; behalve de prijs voor de apps vond ik ook het touchscreen wel heel lekker moet ik zeggen, je hebt dan geen extra controller nodig en je kan toch makkelijk aan al die controls schuiven/draaien.
Maar ik ben na m'n oude ipad 2 niet meer doorgegaan op de ipad want door hun update ideologie werd op een gegeven moment de ipad 2 onbruikbaar omdat die niet verder kon updaten.
En om na een paar jaar dan weer 400 euro of meer uit te geven vond ik iets teveel van het goede.
Jammer aan de ene kant maar mij stuit het Apple model met z'n restricties toch wat tegen de borst, ik ben liever voor zover als mogelijk de baas over datgene wat ik koop.
Maar ik kan me voorstellen dat als je bijv een ipad van 2 a 3 jaar oud over kan nemen van een kennis voor iets van 200 of zo dat het best verleidelijk is.
 
@krautrock1958 Wat gebeurt er dan als je met je oude iPad doorgaat? Werken de geïnstalleerde apps dan niet meer? Ik zou zo'n iPad sowieso niet voor internetten of telefoneren gebruiken maar enkel voor interessante synth apps...
 
Wat gebeurt er dan als je met je oude iPad doorgaat? Werken de geïnstalleerde apps dan niet meer? Ik zou zo'n iPad sowieso niet voor internetten of telefoneren gebruiken maar enkel voor interessante synth apps...
De ipad blijft wel werken alleen je kan de apps die erop staan dan niet meer updaten naar eventuele nieuwere versies of de nieuwe apps kopen die alleen op het nieuwere os draaien.
Je kan in de apple store op de site van de ontwikkelaar precies zien welk os er nodig is dus dan weet je ook of de apps die jij goed ind geschikt zij voor de ipad die jij op het oog hebt.

Nou is de ipad 2 die ik had ondertussen wel een heel oud ding maar ook toen waren er al heel veel muziekapps voor dus als je een iets nieuwere ipad voor een leuk prijsje op de kop tikt dan heb je niet alleen een krachtiger ipad natuurlijk maar dan kan je ontzettend veel apps gebruiken.
Als je zoiets zoekt dan zijn er wel forumleden die je daar meer over kunnen vertellen.
 
Kun je die oudere apps voor een eventuele tweedehands iPad dan nog wel kopen?
Als ze eenmaal een update hebben gehad voor een nieuw os dan volgens mij niet meer maar hoe en wat kan je het beste dan op de site van de ontwikkelaar bekijken.
 
Zo wordt het mij wel steeds duidelijker waarom de hardware synths niet eenvoudigweg door de opkomst van soft synths zijn weggevaagd. Een hardware synth blijft tot in lengte van jaren werken en is ook niet afhankelijk van een OS of ondersteuning vanuit het internet. Althans ideaal gesproken, want ik lees hier ook geregeld over firmware updates (wat dat ook moge zijn).
 
Zo wordt het mij wel steeds duidelijker waarom de hardware synths niet eenvoudigweg door de opkomst van soft synths zijn weggevaagd. Een hardware synth blijft tot in lengte van jaren werken en is ook niet afhankelijk van een OS of ondersteuning vanuit het internet. Althans ideaal gesproken, want ik lees hier ook geregeld over firmware updates (wat dat ook moge zijn).
Da's niet helemaal waar; als je een vst voor windows of Apple koopt van bijv 100 euro dan gaat zo'n vst gerust een jaar of 7 of langer mee, alleen is de doorloopsnelheid bij de ipad hoger.
Maar als je een tijd geleden alweer een Crave van Uli kon kopen voor ruim 100 euro dan is zo gezien zelfs een plugin opeens weer veel geld.

Een frmware update voor hardware kan twee dingen betekenen; of een aantal bugs zijn eruit of er is een uitbreiding van de mogelijkheden en vaak is het zowel het een als het ander maar dan blijft die hardware wel gewoon werkzaam op je os.
 
Back
Top