advies gevraagd,aanvulling computer/software

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Na jarenlange trouwe dienst zocht ik een opvolger voor m'n jv2080 en mc-909.De workflow beviel me wel,maar ik was opzoek naar meer mogelijkheden en beter geluid,en FL studio leek mij daar wel het meeste in de buurt komen,Dus een week geleden gekocht,en bevalt tot nu toe prima.
De mc-909 kan nu mooi als controller diennen.(werkt trouwens perfect met FL).

Nu wil ik nog het een en het ander veranderen,maar ik loop een beetje vast op dat gebied.

Huidige set-up is:
-PC.amd dual core 4450e
2Gb intern,kloksn 2.30GHz
draait XP.
-geluidskaart;E-MU 0404(interne geluidskaart)
-Daw,FL studio signature bundle.
-software: CS-80,moog modular V,minimoog V,arp 2600,korg bundle,diverse vengeance cd's.
-Dynaudio bm6a mk2.(actief)
-Soundcraft mengpaneel

-audio interface
Aangezien ik nog maar een paar hardware tools gebruik(MD speler etc) wil ik m'n mengpaneel vervangen voor een audio interface(minimaal 8 ingangen).
Maar ik kan er maar weinig vinden met balanced uitgangen om m'n speakers aan te sluiten,is dat normaal?.,lijkt mij dat het wel invloed heeft op het geluid,of denk ik echt zo paranoia?
Buiten dat vind ik die 0404 e-mu software niet echt prettig werken.

-software
ook ben ik al driftig research aan het doen naar een plug-in(sampler) met een mooie bibliotheek aan goede all-round realistische geluiden(synth geluiden heb ik nu wel meer dan genoeg),een beetje jv2080,fantom,motif achtig.
Dus mooie harp's,strings,piano's,slagwerk etc
In eerste instantie zat ik wel te denken aan een fantom rack,maar zodra je die in performance gaat gebruiken is het gedaan met de effecten.
Iets van east west hoef ik niet meer,het grootste nadeel vond ik dat je niet met een muisklik naar de volgende patch kon,en dat het behoorlijke zware programma's zijn.
zou NI komplete daar wel geschikt voor zijn?of hebben jullie nog andere goede aanraders.

bij voorbaat bedankt.
 
Na jarenlange trouwe dienst zocht ik een opvolger voor m'n jv2080 en mc-909.De workflow beviel me wel,maar ik was opzoek naar meer mogelijkheden en beter geluid,en FL studio leek mij daar wel het meeste in de buurt komen,Dus een week geleden gekocht,en bevalt tot nu toe prima.
De mc-909 kan nu mooi als controller diennen.(werkt trouwens perfect met FL).

Nu wil ik nog het een en het ander veranderen,maar ik loop een beetje vast op dat gebied.

Huidige set-up is:
-PC.amd dual core 4450e
2Gb intern,kloksn 2.30GHz
draait XP.
-geluidskaart;E-MU 0404(interne geluidskaart)
-Daw,FL studio signature bundle.
-software: CS-80,moog modular V,minimoog V,arp 2600,korg bundle,diverse vengeance cd's.
-Dynaudio bm6a mk2.(actief)
-Soundcraft mengpaneel

-audio interface
Aangezien ik nog maar een paar hardware tools gebruik(MD speler etc) wil ik m'n mengpaneel vervangen voor een audio interface(minimaal 8 ingangen).
Maar ik kan er maar weinig vinden met balanced uitgangen om m'n speakers aan te sluiten,is dat normaal?.,lijkt mij dat het wel invloed heeft op het geluid,of denk ik echt zo paranoia?
Buiten dat vind ik die 0404 e-mu software niet echt prettig werken.

-software
ook ben ik al driftig research aan het doen naar een plug-in(sampler) met een mooie bibliotheek aan goede all-round realistische geluiden(synth geluiden heb ik nu wel meer dan genoeg),een beetje jv2080,fantom,motif achtig.
Dus mooie harp's,strings,piano's,slagwerk etc
In eerste instantie zat ik wel te denken aan een fantom rack,maar zodra je die in performance gaat gebruiken is het gedaan met de effecten.
Iets van east west hoef ik niet meer,het grootste nadeel vond ik dat je niet met een muisklik naar de volgende patch kon,en dat het behoorlijke zware programma's zijn.
zou NI komplete daar wel geschikt voor zijn?of hebben jullie nog andere goede aanraders.

bij voorbaat bedankt.

Ik weet niet of je hier nu perse heel NI komplete voor nodig hebt of ook voldoende hebt aan alleen kontakt 4. Met kontakt 4 heb je in ieder geval een sampler.


Het voordeel aan komplete is natuurlijk wel dat je meteen alles hebt..

Wat ik wel zou aanraden is je geheugen uit te breiden. Dit lijkt wel wat weinig voor een zware softsampler. Met XP zit je wel aan een limiet van 3GB.

Het vervangen van je mixer door een audio interface zou geen probleem moeten zijn. Als je perse gebalanceerde uitgangen naar je speakers wil zou je dit ook nog kunnen oplossen door een monitor controller toe te passen.
 
je zou ook ens kunnen kijken naar propellerhead Reason.

Daar zitten synths en samplers in. En daar zijn heel veel presets voor te krijgen/vinden die multilayer sampled zijn.
Check eens: http://www.propellerheads.se/products/reason/

Die presets heten refills: http://www.propellerheads.se/products/refills/ staan er een berg, met video's van wat het inhoud.
Hier de lijst: http://www.propellerheads.se/download/refills/

Via rewire is dit perfect te integreren in FL.

Ikzelf gebruik reason in combinatie met cubase 5 essential. En dan vooral de uitgebreide nnxt sampler en de scream fx module van reason.
De prijs is over het algemeen een stuk lager dan dat van andere software ontwikkelaars die hetzelfde bieden.
Daarnaast is de beveiliging een stuk makkelijker, dan van bv Native Instruments (east west etc.). Dat was voor mij een reden om alles van native instruments weg te doen (absynth, kompakt, massive, traktor, reaktor).
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor jullie reacties.
Mnvsmachine:
Ik denk dus zelf ook dat het geheugen wat aan de krappe kant wordt met een dikke soft sampler.
Dit zou dus betekenen dat ik zou moeten overstappen naar win 7 als ik kontakt ga gebruiken.
ook ben ik Kore 2 tegengekomen,leek me ook wel aardig,met name dat je zeer snel patches kunt wisselen en editen doormiddel van dat leuke controllertje dat er bij zit.
volgens mij kwamen de geluiden ook wel een beetje in het zelfde straatje als kontact.
Maar hier geldt natuurlijk ook dat 2 GB wat aan de weinige kant is.
Maar ik dacht eigenlijk dat kontakt wel meeviel qua geheugen,althans een stuk minder dan bij east west samples.
lastig lastig..........

Niel:
Wat bedoel je eigenlijk met de beveiliging die eenvoudiger is?
 
Bedankt voor jullie reacties.
Mnvsmachine:
Ik denk dus zelf ook dat het geheugen wat aan de krappe kant wordt met een dikke soft sampler.
Dit zou dus betekenen dat ik zou moeten overstappen naar win 7 als ik kontakt ga gebruiken.
ook ben ik Kore 2 tegengekomen,leek me ook wel aardig,met name dat je zeer snel patches kunt wisselen en editen doormiddel van dat leuke controllertje dat er bij zit.
volgens mij kwamen de geluiden ook wel een beetje in het zelfde straatje als kontact.
Maar hier geldt natuurlijk ook dat 2 GB wat aan de weinige kant is.
Maar ik dacht eigenlijk dat kontakt wel meeviel qua geheugen,althans een stuk minder dan bij east west samples.
lastig lastig..........

Niel:
Wat bedoel je eigenlijk met de beveiliging die eenvoudiger is?

Let wel op dat je dan voor de 64 bits versie van windows 7 moet gaan wil je meer geheugen kunnen aanspreken. Dus houdt er rekening mee dat je een 64 bits processor nodig hebt + drivers die geschikt zijn voor een 64 bits windows..

Kore kan misschien wel een optie zijn. Maar het lijkt mij niet echt ideaal als je van plan bent met eigen samples te gaan werken...

En wat Niel met die beveiliging bedoeld weet ik ook niet echt. Bij NI is alles beveiligd d.m.v. het Service center. Dit werkt best simpel als je het mij vraagt.
 
Ik heb altijd ruzie met service center (wel.niet werken, bsod bij installs), zowel op laptop als op desktop. (beide 32 bit win xp) rete omslachtig naar mijn mening. Sylenth1 , d16 plugs, etc werken zonder die beveiligingszooi. OF reason/record + cubase met een dongletje, ook altijd goed.
 
Ik heb altijd ruzie met service center (wel.niet werken, bsod bij installs), zowel op laptop als op desktop. (beide 32 bit win xp) rete omslachtig naar mijn mening. Sylenth1 , d16 plugs, etc werken zonder die beveiligingszooi. OF reason/record + cubase met een dongletje, ook altijd goed.

Ik heb nooit problemen met dit service center gehad. Ik heb het dan wel gebruikt onder windows 7 en vista, en op de mac (Snow Leopard).

Dat je deze ervaring hebt is natuurlijk wel jammer. Het zijn naar mijn mening wel fijne plugins.
 
Ik zou persoonlijk ook komplete7 aanraden van NI, een enorm totaal pakket met eigenlijk zon beetje alles wat je nodig hebt (Ik heb et pers. Al menige malen geinstalleerd op zowel pc ALS mac en nog nooit een bsod of iets in die geest gehad met de service centre)
 
Ik zou persoonlijk ook komplete7 aanraden van NI, een enorm totaal pakket met eigenlijk zon beetje alles wat je nodig hebt (Ik heb et pers. Al menige malen geinstalleerd op zowel pc ALS mac en nog nooit een bsod of iets in die geest gehad met de service centre)

Die ervaring deel ik dus met je. Daarbij wordt een BSOD over het algemeen veroorzaakt door hardware problemen... Software problemen kunnen wel de oorzaak zijn maar NI update zijn Service center zo vreselijk vaak dat ik mij dit niet kan voorstellen.
 
vreemd, sinds ik alle ni spul en service center eraf heb geen bsod's meer op de desktop.

Wanneer trad er bij jou een BSOD op dan als ik vragen mag?
 
zodra het installatie prg van een ni pluggin met het service center moest communiceren of wanner de pluggin (als hij wel geinstalleerd lukte, na een keer of 6) met service center moest communiceren. Eenmaal aan de praat klonk massive en absynth wel erg bruut, maar moest toen wat hardware veranderen (hd) waarna het hele cirsus weer overnieuw begon. Zelfde verhaal met de laptop. Heb bericht gestuurd naar ni support maar geen passende oplossing gekregen, ze wisten het niet.
Ik was al zoveel frustratie verder en werkte al met andere pluggins dat ik de boel verkocht heb tegen kostendekkende prijzen.

Als absynth werkt zonder die service center (bv ala d16 plugs, of sylenth1) ben ik de eerste die hem koopt. De presets alleen al zijn het waard.
 
zodra het installatie prg van een ni pluggin met het service center moest communiceren of wanner de pluggin (als hij wel geinstalleerd lukte, na een keer of 6) met service center moest communiceren.
Heb toen bericht gestuurd naar ni support maar geen passende oplossing gekregen, het moest gewoon foutloos werken volgens ze.

Dat klinkt wel of er binnen jouw systeem meer aan de hand is geweest... bij mij is het op een aantal verschillende systemen altijd vlekkeloos gegaan. Toch jammer dat je het daardoor dan niet meer gebruikt.
 
ik kan me goed voorstellen als je 6 x moet installeren, en elke x gezeik heb dat je het pakket idd gelijk weg doet.....heel frusterend.

ik heb het zelf al zo vaak geinstalleerd voor mezelf en andere mensen en nog nooit een probleem gehad dat ik het oprecht aan mensen kan aanraden.

geweldig pakket, niet alleen absynth en massive, maar ook reaktor, kontakt, guitar rig (etc) vindt ik erg fijne plugs
 
Wat Niel met NI had,had ik dus met east west.Dat was echt een groot drama,
Ik ga er eens mee aan de slag.
In ieder geval bedankt voor de reacties
 
Back
Top