Software emulaties...

Ik ben blij met U-He Repro, sonicprojects OP-X PRO-II en verschillende Cherry Audio pluggies.

Mocht je geduldig van aard zijn wacht dan op zwarte vrijdag, soms wel kortingen van 75% en meer. Heb je nog drie maanden om aan je wensenlijstje te werken met het lezen en kijken van reviews, da's tenslotte de helft van de pret.
 
Mocht je geduldig van aard zijn wacht dan op zwarte vrijdag, soms wel kortingen van 75% en meer. Heb je nog drie maanden om aan je wensenlijstje te werken met het lezen en kijken van reviews, da's tenslotte de helft van de pret.
Ja of je koopt nu een eerdere versie die door iemand aangeboden worden voor niet te veel en dan in november kan je dan een goedkope upgrade doen als je geluk hebt.
 
Waar raak je de draad kwijt?

Het is vooral veel, kan ik me voorstellen.

Ik zou het lekker beperken tot wat je in gedachten had, toen je je eerste post schreef. Daarna heb je nog genoeg richtingen voor zijpaadjes, die zijn nu wat overweldigend misschien. Dat zijn wel aanraders, maar volg gewoon je gevoel en eerste klik bij screenshots, zou ik zeggen..

Er is geen betere,* je kunt de fase van lang tobben net zo goed overslaan en af en toe es eentje proberen. Net als bier en kaas, zeg maar. :)



* natuurlijk wel ;) maar dat moet je lekker zelf gaan bepalen..
 
Ze dachten een gat in de markt te zien of wat, haha.. los van die grap, hij zal vast heeeeel dik zijn..

moet wel, apart draadje heb ik er voor aangemaakt, anders wordt het hier verwarrend...
en goeie grap, want hoeveel hebben we er? (in Maschine zit er ook 1...)
 
Dit alles doet me denken aan de tijd waarin ik uiteindelijk vele honderden freeware VST's downloadde. Tenslotte heb ik de overgrote meerderheid daarvan op een externe harddrive gezet, en nu kijk ik er nooit meer naar om. Voordeel van die freeware was wel dat ik daarmee geen gedoe met prijsvergelijkingen, versleutelingen, updates en accounts had. Het was downloaden, kijken of het werkte, en vervolgens al dan niet gebruiken. Maar bij die betaalde versies komt er kennelijk nog veel meer bij kijken. Dat bedoelde ik met Het is allemaal ingewikkelder dan ik dacht... ;)
 
Het was downloaden, kijken of het werkte, en vervolgens al dan niet gebruiken. Maar bij die betaalde versies komt er kennelijk nog veel meer bij kijken. Dat bedoelde ik met Het is allemaal ingewikkelder dan ik dacht...
Kwestie van grenzen stellen, makkelijk toch? :D
Als het om hobbies gaat hebben de meesten allemaal hun momenten van hebberigheid maar ken uzelf....
 
@stoter

Een site met welgeteld 1 VST? :D

Nou ja - dat is in elk geval te overzien... 8)

Als voorbeeld van een VST waar ik al tevreden mee ben noem ik nog: Antto's VenomVB303. Maar ik heb geen idee of die goed is, want ik ben helemaal niet thuis in die dingen...
 
Een site met welgeteld 1 VST? :D

Leek me wel zo gepast, gezien je verhaal.

Nee geintje, het zijn twee linkjes, je kunt ook op "Full Bucket Music" klikken.. ;)

(oei, nee, hou het gewoon bij die ene..)


(mijn edit en jouw post kruisten elkaar)
 
Laatst gewijzigd:
Van Full Bucket Music heb ik ooit al heel veel VST's gedownload. Die staan nu bij de rest van de VST's op mijn externe harddrive. Maar die van Full Bucket Music vormen - naar ik me herinnner - onder het freeware spul inderdaad wel het betere werk.
 
Die V Collection kost wat (al kun je natuurlijk prima een oudere (tweedehands) versie pakken voor een habbekrats, evt later updaten met Black Friday korting oid), maar dan heb je ze ook meteen allemaal en ook in vrij goede kwaliteit. Roland heeft al zijn klassiekers in de Cloud zitten, maar dan heb je wel abo-ellende en ik denk niet dat dat iets voor jou is. Verder zijn de genoemde Cherry Audio plugins ook wel aardig, maar ik denk dat Arturia V Collection wel het dichtst aanzit tegen de classics. Uiteindelijk gaat er natuurlijk niets boven the real thing, maar zeker met vintage is dat niet echt betaalbaar meer.
 
Er zijn er ook niet zo heel veel die ik zou willen hebben. Ik ben geen goeie toetsenist, dus het meeste valt voor mij al direct af. Dit is mij genoeg:

Minimoog

Arp 2600

Roland TB-03

EMS VCS3

Korg MS-20

Yamaha DX7 (misschien)
 
Die heb ik ook al. Misschien kan ik beter maar de beste freeware plugins kiezen die bij mijn lijstje iconische synths passen. ;)

Minimoog - ?

Arp 2600 - ?

Roland TB-03 - Antto's Venom VB303

EMS VCS3 - ?

Korg MS-20 - ?

Yamaha DX7 - Digital Suburban's Dexed
 
Back
Top