Ruff-ex / Ruffneck 1996

Dan zijn we uit gediscussieerd ben ik bang. Voortaan bij zulke threads niet meer vragen aan de producer zelf aub.
je kunt de producer ook ermee lastigvallen met zulke vragen..
 
snap de ophef niet. hij vroeg zich af uit welke synth het geluid afkomstig was. als ruffneck antwoord geeft , weet de TS toch wat hij wou weten?
Dat is gewoon een grapje, toch? Net zoiets als vragen: wat is de allerbeste synth? En dat dan er dan maar één ultiem antwoord is. Dan zijn we hier uitgekletst 😉 Zo lees ik het althans.
 
Was nu met dit wat aan het proberen :) Dit moet toch echt een juno zijn, ik heb het idee dat er wat met de filter word gedaan of is dat de midzweep die gebruikt word?

 
de 1e is met para sweep, de 2 is een droge juno zonder filteractie
 
Tof ik gebruik ook Logic🙂 ik het straks/vanavond checken, thanks voor de tip👍
ja lage q factor .05 ofzo (moet echt breed zijn) in stock logic eq, gain op 20 db (egt waar) en swiepen maar. Oh, ja je filter (bijna) helemaal open zetten op redominator. (of diva of wat je ook neemt voor de juno sound, ik gebruik ook TALs juno naast deze 2 ervoor)

Tof is ook een 2e erop zetten die negatief gaat dan dan wel een hogere Q en iets minder gain eraf, 6-9 dB ofzo
 
Tof hoor! alleen met een para eq gedaan?
ja en met kilohearts trancegate om lekker weg te hakken, je hoort in het voorbeeld dat ik die af en te aanzet/bypass
 
Wat dit topic nog kan redden is dat iemand met een Alphen Juno dit geluid na gaat maken?
 
Back
Top