Ruff-ex / Ruffneck 1996

Erise

Ouwe rot
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
606
Locatie
berkel
Ik zou graag dit geluid na willen maken :)

Heeft iemand beetje een idee uit welke synth dit komt?

Ik heb het geprobeerd met redominator, maar dan krijg niet deze sound

Is het misschien meer een rave stab?

Wie kan mij een beetje op weg helpen?



Thanks :)
 
Je zou verwachten een alpha juno inderdaad, maar het klinkt toch wat anders. Misschien een gewone saw uit een yamaha cs1x of zo.
 
de laatste "stab" in dit fragment heeft toch echt wel behoorlijk wat alpha juno klank kleur
ik denk dat het met voice stacking via chord memory toch wel de ajuno kan zijn, kan redominator dit?
 
Je zou verwachten een alpha juno inderdaad, maar het klinkt toch wat anders. Misschien een gewone saw uit een yamaha cs1x of zo.
die synth was er denk toch nog niet in 1996
 
de laatste "stab" in dit fragment heeft toch echt wel behoorlijk wat alpha juno klank kleur
ik denk dat het met voice stacking via chord memory toch wel de ajuno kan zijn, kan redominator dit?
wat bedoel je met voice stacking via chord memory , is dat via mode chord op de redominator?
 
Ruffneck was een zeer groot liefhebber van de Juno.
Dus het zal wel een Juno zijn
 
Het klinkt in ieder geval niet als een standaard pwm saw, maar misschien komt dat door de reverb en een hpf.
 
Laatst gewijzigd:
Overigens niet een van zn beste deuntjes zo te horen ;)
 
Ruffneck is op een gegeven moment te veel en ik denk ook een andere (realistischere?) reverb in zijn platen gaan gooien waardoor ze op CD al klonken alsof je in een grote hal stond en in een grote hal het dus heel erg indirect klonk. Alsof het feest in een hal verderop gebeurde. Ook kon je ze niet meer oppitchen omdat het raar klonk daar mee. Dit is de typische "verkeerde tijd" Ruffneck voor mij.

Ik denk dat er zo'n speciale Alpha Juno subosc gebruikt is met van die tandjes en dat er met een sampler of wellicht door de MKS-50 unison functie er iets gestapeld is. Klinkt niet als een sample in dit geval. Maar het heeft wel dat digitale orgel achtige effect wat je krijgt van sounds met zo'n subosc. Of het is een special saw vorm (of beiden) maar het klinkt wel geanimeerd dus wel met PWM alsnog.


1691151549359.png
 
dat stukkie uit die ene video waarop ie lekker aan de para eqvan die mackietafel juno riffsstaat te tweaken is zo gaaf, dat gaat op de achtergrond ook een paar minuten door.
vanaf 40 sec....



dikke shit man.

Ik heb nog platen bij Patrick gekocht toen ie nog wertke bij midtwon records in dordt, daarboven stond de studio, alsje dan door de winkelstraat ernaar toe liep dan hoorde die dikke klappen al. Dat zal rond 91-92 geweest zijn, ik mocht ook nog wat maxis maken van hem, toen ik allemaal samplecds kwam kopen en hij wat tracks hoorde van me. :P Nooit gedaan, want ik verafschuw commercieel te worden, ik ben een rare daarin.
 
dat stukkie uit die ene video waarop ie lekker aan de para eqvan die mackietafel juno riffsstaat te tweaken is zo gaaf, dat gaat op de achtergrond ook een paar minuten door.
vanaf 40 sec....



dikke shit man.

Ik heb nog platen bij Patrick gekocht toen ie nog wertke bij midtwon records in dordt, daarboven stond de studio, alsje dan door de winkelstraat ernaar toe liep dan hoorde die dikke klappen al. Dat zal rond 91-92 geweest zijn, ik mocht ook nog wat maxis maken van hem, toen ik allemaal samplecds kwam kopen en hij wat tracks hoorde van me. :P Nooit gedaan, want ik verafschuw commercieel te worden, ik ben een rare daarin.

Ja deze is geweldig, knightvision - humunoid😊 tof om te lezen over die maxis, was dat op 80aum?
 
Back
Top