Masterchain op masterkanaal v.s. nieuw projectbestand

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.050
Locatie
IJmuiden
Wat is eigenlijk het voordeel van masteren van een wav bestand in een nieuw project binnen je DAW, in tegenstelling tot de effect chain gewoon op je masterkanaal zetten?

Ik doe altijd dat laatste, maar vraag me af wat de voordelen zijn van je bestand masteren in een schoon project.
 
Ik maak zelf een wavfile van en ik master mn tracks in Wavelab. Wavelab bevat masteringtools a la Ozone.. en heeft goede meters
 
Dat kun je doen om de processen gescheiden te houden en om te voorkomen dat er per ongeluk plugins aan staan op het master kanaal die je op een bepaald moment niet aan wil hebben staan.

Ik maak zelf geen nieuw project voor mastering, maar houd altijd een aparte audio track vrij waarop de mastering fx chain staat. Daar komt de mixdown zodra de mix af is en dan gaat ie op solo. Heb je alles bij elkaar maar voorkom je eventuele foutjes m.b.t. het master kanaal.
 
Ik maak zelf een wavfile van en ik master mn tracks in Wavelab. Wavelab bevat masteringtools a la Ozone.. en heeft goede meters
Ah ja ik heb hier al weleens naar gekeken maar is toch wel flink aan de prijs.

Ik heb de plugin chain nu op het masterkanaal, met het idee dat ik het zo ongeveer wil hebben, ook tijdens het mixen, dat heeft dan ook wel weer voordelen.
 
Ah ja ik heb hier al weleens naar gekeken maar is toch wel flink aan de prijs.

Ik heb de plugin chain nu op het masterkanaal, met het idee dat ik het zo ongeveer wil hebben, ook tijdens het mixen, dat heeft dan ook wel weer voordelen.
Klopt, maar Steinberg heeft vaak deals..
 
Back
Top