Never Ending

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen
Poppy dubstep of zo :p, met de Prophet 6 in de hoofdrol (ook de bass is uit de Prophet btw). Morgen nog een paar dingetjes nalopen, maar ik denk dat ie zo wel bijna af is. Hij is weer met zang, en ik denk wat beter dan mijn vorige.

 
Hey,

* de bassdrum hier op mijn systeem, overheerst
* de clap mag luider
* Zo ook de achtergrondvocalen

Ik heb hem 2x beluisterd,ik vind hem heel mooi. Het zou fijn zijn dat je de lyrics hier zou delen.

Echt goed!

Gloomy
 
Mooi sfeertje. Die vocal chops zijn ook tof zo na 1 minuut. Mag nog wel een keer terugkomen zo tegen het einde misschien.
 
Hey,

* de bassdrum hier op mijn systeem, overheerst
* de clap mag luider
* Zo ook de achtergrondvocalen

Ik heb hem 2x beluisterd,ik vind hem heel mooi. Het zou fijn zijn dat je de lyrics hier zou delen.

Echt goed!

Gloomy
Hey thnx, ja de mix moet ik zeker nog naar kijken, vocals en hats zijn denk ik ook wat te schel, maar mijn oren zitten nu dicht :P.

En ik heb geen lyrics btw, het gaat over een stukkie wandelen in de bergen haha :D
 
Mooi sfeertje. Die vocal chops zijn ook tof zo na 1 minuut. Mag nog wel een keer terugkomen zo tegen het einde misschien.
Ja, ik had die ook al eerder in het intro zitten, maar dat was niet de goede plek, misschien idd op het eind, ga ik morgen nog ff mee pielen, thnx!
 
Zoals Gloomy zegt, de bassdrum overheerst te veel. Probeer deze wat meer gelijk te trekken met de bass. De bass zelf zou wat strakker mogen. De stem klinkt na mijn idee net iets te hard in de mix. Wel een mooie stem. De onverwachte opkomst van de drums op 0.50 is fijn, mooi ook zo met de stem die daar een beetje in verdwijnt. Denk dat wanneer de mix beter in balans is de track beter uit de verf komt. Het gaat nu te veel alle kanten op waardoor de track zelf niet tot ze potentie komt. De hats zijn inderdaad net iets te vies in het hoog en missen body.
 
Wat al eerder gezegd is kan ik alleen maar beamen. Stem komt er erg hard in. Misschien met een reversed reverb aankondigen? Hele vette sfeer iig, maar de percussie klinkt mij wat te schel en ik denk dat je hier een vollere kick op mag hebben, of misschien strakker inderdaad, altijd lastig. Zit wel een dikke track in ieder geval!

Geluisterd op Dt990 pro ;)
 
Zojuist een nieuwe versie geupload, ik denk een beetje beter in balans zo. Ik heb met alle tips wel wat gedaan (en nog meer :P) dus dank daar voor!!
 
Lekker relax nummer... :okdan: :okdan:
De vocals zijn gaaf maar liggen vrij in het midden gebied
Iets meer (via EQ of compressie) lo en hi toevoegen denk ik...
De edits (of FX) zijn gaaf.
 
De lead vocal voelt iets aan de droge kant, maar dat kan een bewuste stijlkeuze zijn.
Thnx, ik had daar op het laatst idd nog wat mee lopen experimenteren. Ik heb het toch maar terugdraaid (dus nu meer FX op de lead vocal). Ook had ik een per ongeluk een EQ uitstaan op de kick. Verder heb ik die vocal chops er toch maar uitgehaald, op zich wel leuk, maar paste net niet helemaal goed naar mijn idee. Ook heb ik nog wel wat twijfels over synth solo, ook niet strak genoeg... Maar ja, zo blijf je wel bezig, dan wordt ut wel een Never Ending story :P. dus misschien moet ie het zo maar zijn.
 
Lekker relax nummer... :okdan: :okdan:
De vocals zijn gaaf maar liggen vrij in het midden gebied
Iets meer (via EQ of compressie) lo en hi toevoegen denk ik...
De edits (of FX) zijn gaaf.
Zou best kunnen, maar ik denk dat ik er voor nu maar even af moet blijven, wellicht nog een andere keer naar kijken. Zeker wel bedankt voor je suggestie!
 
Zat al te denken waar het aan moest denken maar heeft inderdaad iets Massive Attack achtigs. En dat is een groot compliment!
Ik plaats um ook niet helemaal, maar ik ken ook eigen alleen maar enkele classics van hun, dus wellicht nog eens wat ander materiaal luiisteren ;)
 
Thnx, ik had daar op het laatst idd nog wat mee lopen experimenteren. Ik heb het toch maar terugdraaid (dus nu meer FX op de lead vocal). Ook had ik een per ongeluk een EQ uitstaan op de kick. Verder heb ik die vocal chops er toch maar uitgehaald, op zich wel leuk, maar paste net niet helemaal goed naar mijn idee. Ook heb ik nog wel wat twijfels over synth solo, ook niet strak genoeg... Maar ja, zo blijf je wel bezig, dan wordt ut wel een Never Ending story :P. dus misschien moet ie het zo maar zijn.
Altijd goed. Experimenteren.
En niet 'direct' stoppen, soms moet je ook even wennen aan een nieuw geluid.
Daarom ben ik grotendeels gestopt met tracks maken en houd ik het bij 'full jam performances' op m'n setup.
Dan heb ik een excuus voor een niet strak solo en kan ik projecten makkelijker afsluiten.
 
Back
Top