Prophet 10 [DEMO]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen


Hoi, ff geen finished track, maar gewoon een demo van deze jam van vanmiddag. Alles (behalve de drums natuurlijk) komt uit de Prophet 10. Het zijn 6 synth tracks, allen custom presets, met maar 2 effecten: Strymon Deco en de OTO Bim.

Het kan allemaal wel wat strakker, qua drums, partijtjes en waarschijnlijk de mix, maar vind het zelf al wel aardig klinken (of misschien ben ik te enthousiast en klinkt het morgen weer kut, zal niet de 1e keer zijn haha :D).

Ik had tot nu alleen nog maar wat presets op de Prophet gemaakt, maar het wordt denk ik tijd om er eens echte muziek mee te gaan maken :P
 
Laatst gewijzigd:
Haha, zit het net ff terug te luisteren, ik merkte gisteren wel dat het niet helemaal lekker liep, maar de verschillende partijtjes zitten elkaar toch wel flink (ritmisch) in de weg. Blijft toch gek hoe je dat op een geven moment gewoon niet meer goed hoort als je eea lang achter elkaar hoort… Anyway, het ging in dit voorbeeld ook voornamelijk ook om de sound. Ik heb in ieder geval nog genoeg werk te doen om er wat fatsoenlijks van te maken…
 
Dat het er volledig naast zit heeft juist wel charme. Geen complexe polyritmes van maken gewoon lekker laten schuren als een DJ die niet kan mixen.
Nou ik weet niet of ik me in kan houden :D, maar ik ga mijn best doen iets van de live feel te behouden
 
Hij is mooi in balans hoor...
Elektronische slow jazz of zoiets...
Mooi hoor...:okdan:
 
Nou ik weet niet of ik me in kan houden :D, maar ik ga mijn best doen iets van de live feel te behouden
Haha, snap ik heel goed! Maar ben het ook eens met Eclectic dat het 'schurende' ook zijn charmes heeft. Niet al te strak trekken, denk ik, voor het beste resultaat, in dit geval. Ik gebruik zelf vaak de quantize functie met een laag percentage om handmatig ingespeelde partijen wat strakker naar de grid te trekken. Dus niet quantizen op 100% maar bijvoorbeeld op 30%. En als het na 1 keer nog niet strak genoeg is gewoon de partij nog een keer met 30% quantizen. Totdat het goed genoeg klinkt en dan stoppen. Werkt perfect voor mij! Misschien heb je er wat aan, wellicht doe je dit al jaren en heb ik voor niets getypt, haha!
 
Haha, snap ik heel goed! Maar ben het ook eens met Eclectic dat het 'schurende' ook zijn charmes heeft. Niet al te strak trekken, denk ik, voor het beste resultaat, in dit geval. Ik gebruik zelf vaak de quantize functie met een laag percentage om handmatig ingespeelde partijen wat strakker naar de grid te trekken. Dus niet quantizen op 100% maar bijvoorbeeld op 30%. En als het na 1 keer nog niet strak genoeg is gewoon de partij nog een keer met 30% quantizen. Totdat het goed genoeg klinkt en dan stoppen. Werkt perfect voor mij! Misschien heb je er wat aan, wellicht doe je dit al jaren en heb ik voor niets getypt, haha!
Het zijn niet super complexe partijen, dus ik heb wat dingen opnieuw ingespeeld en nul quantizing toegepast, dus expres imperfecties laten zitten, ik denk dat het wel gelukt is….
 
Het zijn niet super complexe partijen, dus ik heb wat dingen opnieuw ingespeeld en nul quantizing toegepast, dus expres imperfecties laten zitten, ik denk dat het wel gelukt is….
Nog beter, gewoon netjes genoeg spelen. Ben benieuwd om het eindresultaat te beluisteren tijdens de komende contest!
 
Back
Top