Haat aan

Op dit punt ben ik redelijk zeker dat we de singulariteit bereikt hebben en er nog slechts 1 nummer is dat we allemaal kunnen appreciëren:



Je hoort geen vogeltjes, maar ze zijn er wel. Geen zinthezyzers en andere computermuziek. Geen rapper met aangeleerd accentje. Geen autotune. Geen supersaw. Geen M1 organ. Geen snare roffels. Geen Michael Effin' Bublé. Geen Vocaloid. Geen cover van een gaar nineties hitje. Geen modular geneuzel. WIN!


Blijf het nog steeds bijzonder vinden dat hij zowel dit nummer als Little Green Bag heeft gemaakt. Toch wel 2 verschillende tracks.
 
Ik was wat Prince betreft aan The Most Beautiful Girl In The World aan het denken. Nogal hoog... ik hou niet zo van falsetto maar die van Prince wél.
Net nog even beluisterd. En tot de conclusie gekomen dat Prince daar precies aan de goede zijde van het randje zit voor mij: Had hij het het nog ietsje zwaarder aangezet en hoger gezongen, dan was het voor mij erover.
Plus het is Prince, zijn songwriting maakt een hele hoop goed.

Mijn andere muzikale ergernissen zijn al genoemd in dit topic:
-zang die compleet wordt verdronken in de autotune
-Extreem luie sampling/interpolaties van eerdere hitjes. Je kunt zoveel mooie creatieve dingen doen en dan kies je ervoor om de lead hook/melody letterlijk één op één over te nemen en er even iets anders overheen te zingen. Laaazy songwriting. (Recente voorbeelden: Bebe Rexha & David Guetta - I'm Good. Latto - Big Energy. )
 
Ik heb er ook nog een: onoprechte covers. Prachtige liedjes die verkr*cht worden in een liefdeloze remix voor de centen. René Froger maakte ooit zijn eigen versie van Dirty Work van Steely Dan. Zo stel ik mij de hel voor 😆
Grote schande wat mij betreft: Bløf dat There Is a Light That Never Goes Out van The Smiths coverde. Van sommige nummers blijf je af, en al helemaal een køtband als Bløf
 
Haat is een groot woord maar ik krijg wel jeuk van heel veel covers. Nog liever een slecht origineel dan een cover. Maar als mensen plezier in hebben met het pronken met de veren en ideeën van een ander dan moeten ze dat natuurlijk zelf weten. Vind het zelf nogal armoedig
 
Voorbeeldje: Nirvana, dat is gewoon een Pixies ripoff. En dat was al een kutband.
Waaaaaaaaw, het staat er echt. Pixies is geniaal en niet voor niets zo invloedrijk 😍 "Debaaaaaaaaaaaaser!" Nirvana vond ik overschat, hoewel Nevermind wel steengoed is. Ik luisterde laatste een podcast over hun eerste optreden in Nederland. Braken ze de kleedkamer af en maakten ze apparatuur op het podium kapot, terwijl er nog bands na ze kwamen. Die programmeur keek er nog steeds met afschuw op terug. Stelletje poseurs.
 
Waaaaaaaaw, het staat er echt. Pixies is geniaal en niet voor niets zo invloedrijk 😍 "Debaaaaaaaaaaaaser!" Nirvana vond ik overschat, hoewel Nevermind wel steengoed is. Ik luisterde laatste een podcast over hun eerste optreden in Nederland. Braken ze kleedkamer af en maakten ze apparatuur op het podium kapot, terwijl er nog bands na ze kwamen. Die programmeur keek er nog steeds met afschuw op terug.

Zelf vind ik Bleach en In Utero eigenlijk beter dan Nevermind. Om het een ripoff te noemen gaat mijn (toen) 14 jarig hartje iets te ver. Het was wel een transitie van de wat al wat belegen hardrock naar iets nieuws. Overigens zag ik toevallig van de week een uiteenzetting van de opbouw van Black Hole Sun van Soundgarden, wat achteraf gezien (subjectief) een van de beste (pop?)nummers is.
 
Ai, ik wist niet dat ik een *live* versie gepost had. Excuses voor het handjeklap! Maar geen nood, de studioversie brengt soelaas! (Bedoelde u: helaas?)



100% handjeklapvrij, voor een betere wereld.

Meteen ook "bewezen" dat we hier niet met sintisizirs maar met thuisorgeltjes (niet uit een M1) te maken hebben. Helemaal safe!

Dat valt voor mij onder schlager. Ik heb t ook als dj 5000 keer gespeeld de afgelopen decennia dus t volstaat
 
Zelf vind ik Bleach en In Utero eigenlijk beter dan Nevermind. Om het een ripoff te noemen gaat mijn (toen) 14 jarig hartje iets te ver. Het was wel een transitie van de wat al wat belegen hardrock naar iets nieuws. Overigens zag ik toevallig van de week een uiteenzetting van de opbouw van Black Hole Sun van Soundgarden, wat achteraf gezien (subjectief) een van de beste (pop?)nummers is.
Als we het dan toch over Nirvana hebben: Butch Vig heeft ze natuurlijk wel fantastisch geproduceerd. Zelden een band gezien die live zo slecht klonk en op de plaat zo goed als Nirvana
 
Als we het dan toch over Nirvana hebben: Butch Vig heeft ze natuurlijk wel fantastisch geproduceerd. Zelden een band gezien die live zo slecht klonk en op de plaat zo goed als Nirvana
Die sound die hij neerzette met Nevermind was mindblowing ! Klinkt vandaag de dag nog steeds heel goed.
 
Zelf vind ik Bleach en In Utero eigenlijk beter dan Nevermind. Om het een ripoff te noemen gaat mijn (toen) 14 jarig hartje iets te ver. Het was wel een transitie van de wat al wat belegen hardrock naar iets nieuws. Overigens zag ik toevallig van de week een uiteenzetting van de opbouw van Black Hole Sun van Soundgarden, wat achteraf gezien (subjectief) een van de beste (pop?)nummers is.

'Bleach' wat mij betreft een prima rake plaat*. Het probleem met wat erna kwam ('Nevermind' etc) is dat je het buiten de deur overal nogal veel ging horen zodat je het thuis echt niet meer hoefde te gaan opzetten. Idem toen met 'Blood Sugar Sex Magik' vd RHCP.


(*: 'probleempje': onze band destijds had zich naar die debuut-LP vernoemd. Wij deden ook goeje herrie, maar ander type. Dus toen 'Nevermind' ineens zo populair werd toch maar de bandnaam veranderd, om verdenkingen van grunge meelifterij voor te zijn... 8o) )
 
Op dit punt ben ik redelijk zeker dat we de singulariteit bereikt hebben en er nog slechts 1 nummer is dat we allemaal kunnen appreciëren:



Je hoort geen vogeltjes, maar ze zijn er wel. Geen zinthezyzers en andere computermuziek. Geen rapper met aangeleerd accentje. Geen autotune. Geen supersaw. Geen M1 organ. Geen snare roffels. Geen Michael Effin' Bublé. Geen Vocaloid. Geen cover van een gaar nineties hitje. Geen modular geneuzel. WIN!

Dit is pure punk.
Luister maar eens naar de tekst.
 
Ja hier kan ik echt geen haat voor hebben, alleen bewondering, hoe ze op haar stilleto's die grote pedalenplank bedient, stoer! :halleluja

En lekker nummer ook. En fraaie drumpartij. Prima liveband, destijds hier in 't land ook voorbij gekomen.



Ja, haar altijd een beetje gevolgd en ook 'ns zien spelen. Pas wat recenter haar wat meer aandacht gegeven, ze is ergens een beetje een 'spirituele' voorganger van Chelsea Wolfe. @19vierentachtig zal Chelsea trouwens ook wel niks vinden. :D




Pixies is geniaal en niet voor niets zo invloedrijk 😍

Yes, Pixies! :okdan:
 
Back
Top