Haat aan

mee eens. Beter niet haten.
Het gaat altijd over context.
Er is dus vast wel muziek te vinden met een open 909 hh dat je mooi vind,
 
Met stip op 1 - Tr808 closed hihat en clap
Omlaag gepitchte / gebende basdrum
Reversed basdrum
Reversed piano
Eigenlijk alles wat reversed en omlaag gepitched wordt

Hysterische wanna be zangeresjes die het willen maken
Hysterische wanna be zangers die het willen maken
Gekreun in zang, dramatisch (slecht) zingen
Brazilliaanse en Afrikaanse ritmes in commerciële pophits

Supersaw
Hobo's, fagotten, clarinetten en horns, tuba's ook.
Doedelzak herrie
Stormdrums
Risers
Bitcrushed sounds

Fingersnaps in popliedjes
Heel de tijd ooo ohh oo ooh aa aah aa aah een oe hoe oe hoe in muziek, ee eeh ee eeh trouwens ook. sjezus wat haat ik dat. :D

Korg m1 piano
Yamaha lately bass
Pulse bass
Pulse lead
Orchestra hit
 
Ritme in veel dance muziek: basnoot tussen de kicks

Boom - onk - boom - onk - boom - onk … etc etc
 
Welke klanken haat je?

Ik begin: 909 open hihat :r
Ha, ondanks het overmatige gebruik en de duizenden cheesy kutplaten is dit dus nog steeds m'n favoriete geluid. Zoals eerder gezegd: de context doet er dan wel heel erg toe. In een goede Basic Channel- of Functionplaat smul ik ervan.

Zelf heb ik niet echt geluiden die ik haat, wel ben ik absoluut geen fan van de standaard psytrance baslijn.
 
Niet per sé een klank maar als ik overdreven pompende sidechaining detecteer waarbij de kick al het andere wegdrukt dan moet ik zo'n nummer gewoon skippen :frons:
Krasse knar rant over:biertje:
 
Doedelzak en inderdaad zangeressen die graag willen uithalen en andere gekkigheid, maar dit niet kunnen.
 
Van die blije deuntjes met een klein gitaartje wat simpele akkoorden speelt. Meestal vergezeld door een gefloten melodietje of vrolijk pianootje en altijd van dat hand geklap op het einde. Schijnbaar erg in trek bij reclames, en talloze variaties worden zo door onze strot geduwd. Haat aan is misschien zelfs een understatement.
 
Van die blije deuntjes met een klein gitaartje wat simpele akkoorden speelt. Meestal vergezeld door een gefloten melodietje of vrolijk pianootje en altijd van dat hand geklap op het einde. Schijnbaar erg in trek bij reclames, en talloze variaties worden zo door onze strot geduwd. Haat aan is misschien zelfs een understatement.
Dusse.. hier hou jij niet van? :D

 
Back
Top