Nopia, synth in ontwikkeling met aardige ideeën

Screenshot 2023-05-18 at 19.02.14.png




Synth(-concept) uit Argentinië. Nog in een vroeg stadium van ontwikkeling, maar de video hierboven geeft wel een aardige indruk van hun denkrichting. Niet direct een prijs kunnen vinden.
 
Interessant concept, al is de huidige vorm nog slechts een controller en verre van gereed begrijp ik.
 
Ik had dit ook gezien.
Als je echt te lui bent om muziekles te nemen of muziek te bestuderen dan is het wellicht wat.
Daar komt ook nog ook nog bij als je de toonsoort veranderd plots de C geen C meer is. wt....f? Dus daar valt het hele concept in duigen.
Ik ben er op tegen en stop juist veel tijd in piano en gitaar stoppen voor compositie.
 
Ik vind het wel een interessant ding.
Misschien wat karig hoewel de minimalistische vormgeving mij ook wel aanspreekt.
Ik ben al jaren te lui om me te verdiepen in akkoordprogressie en aanverwante theoretische zaken.
Ik doe maar wat en als ik het vind klinken is het goed, dus dit instrument zou best handig kunnen zijn.

Ik houd hem in de gaten.
 
Als je echt te lui bent om muziekles te nemen of muziek te bestuderen dan is het wellicht wat.
Ik vind dit niet echt een sterk argument, want zelfs als je al die akkoorden en toonsoorten wel kent wil dat dat nog niet zeggen dat je binnen 0.2 seconden kunt wisselen van een Dm7Add9 naar Bb en G. In dit geval kan dat wel omdat je maar 1 toets hoeft te spelen voor het hele chord. En dan in realtime een arpeggio erbij draaien en sounds morphen etc. Krachtige performance tool, ik zie niet hoe je dat met gewoon keyboard en maar 2 handen voor elkaar zou krijgen.
 
Het is naar mijn mening gewoon een hulpmiddel. Net zoals een arpeggiator, sequencer en wat al niet meer.
Wil je dat niet, dan gebruik je het niet. Beter dan al die discussies over wat dan 'echt' muziek maken is en wat niet.
 
Ik vind dit niet echt een sterk argument, want zelfs als je al die akkoorden en toonsoorten wel kent wil dat dat nog niet zeggen dat je binnen 0.2 seconden kunt wisselen van een Dm7Add9 naar Bb en G. In dit geval kan dat wel omdat je maar 1 toets hoeft te spelen voor het hele chord. En dan in realtime een arpeggio erbij draaien en sounds morphen etc. Krachtige performance tool, ik zie niet hoe je dat met gewoon keyboard en maar 2 handen voor elkaar zou krijgen.


Ik vermijd persoonlijk bv sequencers die je spel quantizen en een lage resolutie hebben.
Daarom heb ik bv snel de Keystep pro weggedaan.
Omdat ik daar dus echt geen fan van ben lijkt dit me ook niets.
Ik durf te wedden dat je dan heel snel op dezelfde dingen uitkomt.
Je word als het ware in een gevangenis gestopt.
Altijd bass als root en 1 variatie, heel akkoord in 1 keer aangetikt, geen borrowed chords... etc etc
Dan heb je een keyboard en dan verander je de toonsoort en plot is de C geen C meer. ? Daar mist dan weer de logica.

Dm7Add9 naar Bb en G
Dat speel je zo. Gewoon eerst langzaam en dan ... hup.
Dus ja jouw argument is dan ook niet zo sterk.

Geen disrespect naar andere maar dit is hoe ik er tegen aankijk.
Ok ja wellicht een performance tool.
Zoals Tom zegt net als een Arp, Seq.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Ik had dit ook gezien.
Als je echt te lui bent om muziekles te nemen of muziek te bestuderen dan is het wellicht wat.
Daar komt ook nog ook nog bij als je de toonsoort veranderd plots de C geen C meer is. wt....f? Dus daar valt het hele concept in duigen.
Ik ben er op tegen en stop juist veel tijd in piano en gitaar stoppen voor compositie.
Taalonderwijs is ook belangrijk.
 
ja ik zie het. dat ziet er wel lelijk uit die laatste zin. mijn excuus.
 
Back
Top