Yamaha DX1

Valt nog mee. Enkele maanden geleden werd er aangeboden voor 150.000€ ... in mint staat. Mag wel voor die prijs. Geef mij dan maar een flinke aanbetaling voor een huis :dubbel: :gaap:
 
Zoals ik de vorige keer ook zei: ik denk niet dat er genoeg functioneel/klankmatig verschil met een dx7 II is om hem in de stratosfeer te schieten, hoe zeldzaam ook.
 
Ik heb nog enkele foto's teruggevonden van dat exemplaar dat voor 150.000€ aangeboden werd (was ergens in NL).

Gezien de architectuur die in tal van andere synths terug te vinden is, snap ik niet goed dat een DX1 zoveel op kan brengen. Uiteraard heb je verzamelaars en die hebben er misschien wel veel centen voor over. Maar puur klanktechnisch kan je net zo goed een DX7MkII, SY77/99 of een Montage/MODX hebben om je FM-fantasieën op los te laten. En dan heb ik het niet over Kronossen of andere niet Yamaha modellen met een uitgebreide FM-sectie.

Maar soit ... er zullen er altijd wel zijn die hun kapitaal aan dergelijke "hebbedingetjes" uit te geven.
 

Attachments

  • DX1-1.jpg
    DX1-1.jpg
    277,7 KB · Bekeken: 101
  • DX1-2.jpg
    DX1-2.jpg
    212,3 KB · Bekeken: 99
Voor hetzelfde geld koop ik een behoorlijk keyboard voor mijn in elk ander opzicht superieure opsix (woordgrapje) en besteed de overige 90000 graag aan anderhalf jaar eerder 'pensioen' voor tijd om meer muziek te maken.
 
Yamaha DX1 !!!! de top uit de dx serie :D :D heerlijk toch!

YAMAHA DX1 van € 21.799,00 voor € 6.795,00
bij Dirk Witte, nieuw, nooit verkocht dus, nu in de aanbieding !!!!

5 jaar? Volgens mij staat hij er al 10 jaar. Ik kwam daar als klein ettertje met mijn pa, en ik kan me niet anders herinnren als dat dat ding daar staat. En al die tijd in de aanbieding 8o)

Als ik nou eens zo'n 18 miljoen euro jackpot win, dan ga ik 'm bij ze halen. Volgens mij nemen ze dan huilend afscheid, want aan de prijs te zien willen ze 'm gewoon niet kwijt.
 
Die van 150k was toch ook niet verkocht. En die van 90k waarschijnlijk ook niet.

Vragen kan iedereen...

Mijn insta-strings mag trouwens weg voor 185k want zeldzamer dan een DX1.
 
Ik ben voorzien, dx7II + Tx802 + TG77
Deze gereanimeerde defecte toestellen hebben me geen 150euro aankoop + onderdelen gekost, 1000 keer minder dan een DX1
 
Er staat op reverb een defecte voor 28k + 5k verzending.

Die kan ik wel wel reanimeren, maar dat is voor mij nog steeds veeeeel te duur.
 
Back
Top