Tr-808 met zeer laag serie nummer

Een vreemd rekensommetje die niemand begrijpt. 331654 : 10000 = 33,1654 dat betekent dat het serie nummer getal van 3315 is nummer honderd uit de tr-808.
Het is niet omdat #331654 het hoogste serienummer is en er 10.000 van gemaakt zijn (zou me trouwens zeer verbazen als het er *exact* 10.000 zijn) dat je dan even met de regel van 3 kan bepalen welk serienummer met welk productienummer overeenkomt. Het kan namelijk heel goed zijn dat serienummers in groepjes per batch/revisie/jaar/... zijn toegewezen met daartussen grote open gaten. Dus de 100ste die gemaakt is zou zomaar serienummer 100, 3315, 10000 of whatever kunnen hebben. Zonder extra informatie zeggen alleen die 331654 en 10000 daar niks over.

Er zijn apparaten met continue serienummers, maar de 808 hoort daar duidelijk niet bij als je ziet wat voor spreiding in serienummers er gevonden wordt tov het productieaantal.

Volgens Roland zijn er trouwens "ongeveer 12.000" gemaakt.
 
Verlies je tijd niet Dre heeft de gelegenheid gezien om grap uit te halen met die ebay 808 auction omwille dat de kentekenplaat ontbreekt.

De Roland serie nummers werken niet op die manier,want dan zijn mijn 808's ook onder de 100 wat niet het geval is gezien 1 al van begin 1982 is en een (heel veel) lager serie nummer heeft als het voorbeeld.
 
Verlies je tijd niet Dre heeft de gelegenheid gezien om grap uit te halen met die ebay 808 auction omwille dat de kentekenplaat ontbreekt.

De Roland serie nummers werken niet op die manier,want dan zijn mijn 808's ook onder de 100 wat niet het geval is gezien 1 al van begin 1982 is en een (heel veel) lager serie nummer heeft als het voorbeeld.
Jij vind dat ik onwaarheid spreek. Of andere woorden dat ik lieg. Bewijs het maar.

Je Hebt geen bolletjes schroefjes anders had je wel een foto gepost.
 
Laatst gewijzigd:
Mocht er iemand willen ruilen met mijn niet bolletjes schroef 808 in bijna perfecte staat dan heb ik daar 300 euro voorover. Voor jouw compleet all bolletjes schroefjes 808 in bijna perfect e staat.
 
Jij vind dat ik onwaarheid spreek. Of andere woorden dat ik lieg. Bewijs het maar.

Je Hebt geen bolletjes schroefjes anders had je wel een foto gepost.

Ik hoef zelf niet te bewijzen dat je zou liegen gezien jij zelf al eerst het verschil nog niet getoont hebt tussen so called 'bolschroefjes' en 'Philip screws'.

Dus het is nog steeds aan jouw om eerst te bewijzen dat er toestellen zijn met verschillende vijzen volgens een verschillend serienummer ,hoe deze beide schroeven er uit zien,en dat dit patroon systematisch
toegepast werd voor een bepaalde productie reeks.

Daar wachten we op..

Doe je dat bewust niet dan kunnen we er allen enkel maar uit afleiden dat er sterke aanwijzingen zijn dat je met opzet liegt/onzin verkoopt.
 
Ik kan aan de hand van deze foto's wel met zekerheid vaststellen dat het serienummer onder de 12000 ligt.
 
Zijn dit bolle schroefjes?
IMG_20210702_115603.jpg
 
Volgens mij zijn dit geen bolle maar "platte", net als op de mijne (serie 2******, op m'n kop zonder bril is het best lastig). Deze hebben betere differentiaalspoelen waardoor de lampjes mooier gloeien.
 
En dat maakt de bas weer dikker op zijn beurt, zoals we allemaal weten.
 
Ik kan aan de hand van deze foto's wel met zekerheid vaststellen dat het serienummer onder de 12000 ligt.

Verklaar nader het vercschil dat JIJ het kan zien op de fotos was de vraag.

Tenzij je dit bewust niet doet niet dan kunnen we er allen enkel maar uit afleiden dat er sterke aanwijzingen zijn dat je met opzet liegt/onzin verkoopt.
 
Ja - het is dus echt waar, ik wilde het eerst niet geloven. Maar die ritmeboxen van Roland zijn dus echt cultobjecten geworden...
 
Tsja, wat is onzin. Zolang er niemand een solide referentie kan geven voor platte snollebollekes vs serienummer blijft dit een non-discussie. Zoals de kenners weten.
 
Tsja, wat is onzin. Zolang er niemand een solide referentie kan geven voor platte snollebollekes vs serienummer blijft dit een non-discussie. Zoals de kenners weten.

Er zijn andere verschillende kenmerken maar ik weet niet of dit enig verband heeft met serienummers,het schroefje voor de batterijhouderklep bvb die of wel chrome is ,ofwel kleur als de andere schroefjes.
 
Back
Top