Emu SP-1200

Mja..ik ben het wel met je eens hoor.
Mag ik zo vrij zijn om de Ensoniq EPS te betrekken?
Dat vind ik namelijk ook een machtige bak w.b.t. klankkleur.
(voor de goede orde: ik heb een SP12 en een MPC60 naast mijn EPS en EMAX staan).
 
Ik heb vroeger wel wat naar rap geluisterd niet dat ik erg into in ben maar . Ik meen een extrem buizen effect "radio" te horen in jouw tracks die je post . Maar dat is eigenlijk dus een geluid dat je erbij doet en dan heb je dat. Dat zou je dus bij een s9x0 kunnen voegen. Ik zou wel wat meer gericht willen weten waarom deze noe zo speciaal is. Bijvoorbeeld een tr-808 in bassdrum in long decay stand zodat hij afkapt. Maar dan vanuit de sampler sp1200 gezien.

begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat afkappen, bedoel je het soort accent dat de 808 dan krijgt?
dat is moeilijk te evenaren denk ik da's juist weer net zo'n dingetje van de 808 dat je moeilijk nadiet met iets anders, net als de unieke seq feel van de 808.
boBOOOOM heerlijk maar ook helaas achterlijk duur, net als de sp1200, ooit een 808 voor een sp12 geruild, geen spijt gehad maar zou nu wel willen dat ik de 808 ook nog had.
 
Ik heb de Yocto gehad,is een leuk ding die niet slecht klinkt op zich maar je zet hem best niet naast een TR-808
 
Back
Top