Emu SP-1200

Natuurlijk zjn de SP12 en SP1200 hyped.

Neen dat is niet zo, een jupiter-8 is bvb wel hyped.

Bekende gasten die een SP-12 of 1200 gebruiken doen dat al jaaaaren,samen met de MPC60

dus zou de MPC60 ook even duur moeten zijn,maar dat is niet het geval,de reden is dus de sound vooral van de SP, hype is er nouwelijks..
 
Neen dat is niet zo, een jupiter-8 is bvb wel hyped.

Bekende gasten die een SP-12 of 1200 gebruiken doen dat al jaaaaren,samen met de MPC60

dus zou de MPC60 ook even duur moeten zijn,maar dat is niet het geval,de reden is dus de sound vooral van de SP, hype is er nouwelijks..

Ik maak even een draad aan ( de drie meest gebakken lucht synths (HYPE)) kunnen we dat deel uit sluiten. per slot hebben de meeste stemmen altijd gelijk.

ik maak gelijk een begin


op nummer 1 is de

synton syrinx

op nummer 2 de

tr-909

op nummer 3 de

Yamaha CS-80


sjhips hij staat helemaal niet in de top 3
 
Laatst gewijzigd:





veel mensen doen er halfslachtige tribe called quest dingen mee, maar ik hou vooral van mantronix en de late 80's hip hop en miami bass dingen die er mee gemaakt zijn.

nou ja, zo kan ik bijna oneindig doorgaan met mijn favoriete tracks die met grote getalen uit de sp komen
 
een 909 is altijd duur geweest,in begin jaren 90 was een TR-909 zelfs heel duur,omdat het gewild was als gebruiksvoorwerp voor zijn sound.Toen samplers betaalbaarder werden heeft die wat terein verloren,nadien kwam er een dip omwille van overmatig gebruik

Er is nooit een hype geweest rond een 909,met een 303 is dat wel het geval,wordt weinig nog gebruikt maar er zijn zoveel clones (en YT jammers) dat alles wat er op lijkt verkoopt!,de 808,909 en 707 machines worden gewoon meegesleurd door de TB-303 hype ,maar deze machines hebben nooit een hype gekent

Er is geen CS-80 hype,nooit geweest, want maar weinigen hebben er 1,idem voor een Syrinx,voor sommigen zelfs onbekend toestel,deze hebben zuiver gestegen in waarde omwille van zeldzaamheid.

Verschil tussen rage en hype:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hype
 
voor mij wel, en door zijn historie/discografie vind ik het het mooiste, coolste, gaafste apparaat ooit, van de mpc's vind ik alleen de mpc60 interessant, das eigenlijk een 950 met seq en pads en daardorr is die ook behoorlijk aan de prijs.
latere mpc's zijn gewoon een goeie samplers, maar niks speciaals in mijn ogen.

De klank van de 950 is niet helemaal hetzelfde als de 60. Dit is echt een mythe. Ik erger me eraan als mensen een 60 gewoon een 950 met een sequencer noemen. Maarja..
 
een 909 is altijd duur geweest,in begin jaren 90 was een TR-909 zelfs heel duur,omdat het gewild was als gebruiksvoorwerp voor zijn sound.Toen samplers betaalbaarder werden heeft die wat terein verloren,nadien kwam er een dip omwille van overmatig gebruik

Er is nooit een hype geweest rond een 909,met een 303 is dat wel het geval,wordt weinig nog gebruikt maar er zijn zoveel clones (en YT jammers) dat alles wat er op lijkt verkoopt!,de 808,909 en 707 machines worden gewoon meegesleurd door de TB-303 hype ,maar deze machines hebben nooit een hype gekent

Er is geen CS-80 hype,nooit geweest, want maar weinigen hebben er 1,idem voor een Syrinx,voor sommigen zelfs onbekend toestel,deze hebben zuiver gestegen in waarde omwille van zeldzaamheid.

Verschil tussen rage en hype:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hype

hehe leuk het verschil in gedachte .. bij mij is teveel betalen (geld ) voor een apparaat alleen dat.
 
Laatst gewijzigd:
De klank van de 60 is zeker zo vet als de sp1200. Gewoon anders. Plus ik verkies de sequencer:





 
hehe leuk het verschil in gedachte .. bij mij is teveel betalen (geld ) voor een apparaat alleen dat.

Het 'te veel betalen' is ook alleen maar dat,namelijk een standpunt dat bij de persoon zelf ligt.
 
bedoelde eigenlijk meer dat de 60 in vergelijking tot de latere mpc's net als de 950 nog lagere samplerate heeft.
zelf ook nooit gehad, maar de tracks die je post vind ik wel al een stuk minder interessant, ook qua geluid.
 
Als ik genoeg centjes zou hebben zou ik al die dingen kopen... voor de verzameling. Met leuk voordeel dat je er muziek mee kan maken :)
 
Nike Air Max is de top qua gebakken lucht. Een beetje lucht is een beetje duurder, veel meer lucht is nog veel duurder. Geniaal. Degene die dat bedacht heeft zal vast een prettige kerstbonus gehad hebben. Als we over een paar eeuwen terug kijken naar deze tijd vast en zeker een van de meest roemruchte voorbeelden van Marketingisme.

Enfin: de SP1200 heeft gewoon een sound die je nergens anders uit krijgt. Zeg maar dat ineens alles wél precies klinkt zoals je hoopt dat het klinkt.

Het wordt echt tijd voor klonen of remakes.
 
bedoelde eigenlijk meer dat de 60 in vergelijking tot de latere mpc's net als de 950 nog lagere samplerate heeft.
zelf ook nooit gehad, maar de tracks die je post vind ik wel al een stuk minder interessant, ook qua geluid.

Ik heb vroeger wel wat naar rap geluisterd niet dat ik erg into in ben maar . Ik meen een extrem buizen effect "radio" te horen in jouw tracks die je post . Maar dat is eigenlijk dus een geluid dat je erbij doet en dan heb je dat. Dat zou je dus bij een s9x0 kunnen voegen. Ik zou wel wat meer gericht willen weten waarom deze noe zo speciaal is. Bijvoorbeeld een tr-808 in bassdrum in long decay stand zodat hij afkapt. Maar dan vanuit de sampler sp1200 gezien.

Wellicht is het in dit geval dan gemak zucht dat je niet eerst alles wat je opneemt door een fender blackface te hoeven halen . Deze zijn trouwens ook al gauw 2k in euro's als je een mooie oude hebt uit de 60s
 
Nike Air Max is de top qua gebakken lucht. Een beetje lucht is een beetje duurder, veel meer lucht is nog veel duurder. Geniaal. Degene die dat bedacht heeft zal vast een prettige kerstbonus gehad hebben. Als we over een paar eeuwen terug kijken naar deze tijd vast en zeker een van de meest roemruchte voorbeelden van Marketingisme.

Enfin: de SP1200 heeft gewoon een sound die je nergens anders uit krijgt. Zeg maar dat ineens alles wél precies klinkt zoals je hoopt dat het klinkt.

Het wordt echt tijd voor klonen of remakes.

Geweldige post!

de air max zijn de enige schoenen waar ik geen pijn aan men rug heb als ik lang stap
je betaalt dus niet voor lucht maar de methode hoe die gevangen blijft

jammer dat ze snel stuk gaan
 
Geweldige post!

de air max zijn de enige schoenen waar ik geen pijn aan men rug heb als ik lang stap
je betaalt dus niet voor lucht maar de methode hoe die gevangen blijft

jammer dat ze snel stuk gaan

Ik denk dat ik al gauw 25 paar versleten heb. A happy sucker buying into that shit since 1990 wat dat betreft 8)

Ook een interessant feit: het is het enige ding wat nog steeds precies de originele introductieprijs in guldens gedeeld door 2.2 is in euros. Geen cent duurder geworden!
 
haha,ik denk niet dat ik er zoveel heb versleten al,als ik bepaalde handeling moet uitvoeren doe ik een rot paar aan :)

idd die prijs beweegt niet
 
De SP12/1200 is gewoon duur geworden.
Da's jammer voor degenen die er eentje willen.

Mooi bak? Denk het wel hè.
Tegenwoordig duur? denk het ook.
Soundwise nuttig om aan te schaffen? Ook dat denk ik wel.
Noodzakelijk om goeie tracks te maken? nah denk van niet.
 
tuurlijk niet, niets is daar noodzakelijk voor behalve je brein, misschien wat handen of je mond.
 
De SP12/1200 is gewoon duur geworden.
Da's jammer voor degenen die er eentje willen.

Mooi bak? Denk het wel hè.
Tegenwoordig duur? denk het ook.
Soundwise nuttig om aan te schaffen? Ook dat denk ik wel.
Noodzakelijk om goeie tracks te maken? nah denk van niet.

Het is mooi spul voor jongens die opgegroeid zijn met jaren 90 hip hop of french house zoals ik. Denk niet dat hij veel waarde bied voor millennials, die het eerder doen met plugins.

Then again, niets komt aan de klank van een SP buiten een Emax. Digitaal verkrachten van klank op zijn mooist.

 
Back
Top