Bombario // Aeon

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.661
Locatie
Zwolle
Vandaag is mijn nieuwe single Aeon uitgekomen. Kennelijk kan ik geen YouTube-clip invoegen, maar hij staat hier:



Dit is mijn eerste single zonder label. Hiervoor zat ik bij een Franse partij en daar ervaarde ik te weinig vrijheid, wat leidde tot ergernisjes. Speciale dank ook voor @NorthernLightX voor de puntes op de i 👍
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt goed! Lekkere sfeer vooral in de break.

Klein puntje van kritiek: De pluck sound die de akkoorden speelt past zeker in de track, maar misschien een iets te standaard sound. Nou kan ik me voorstellen dat bij het proberen van andere geluiden dit dan uiteindelijk toch het lekkerste past. Zo gaat het immers vaak.
 
Klinkt goed! Lekkere sfeer vooral in de break.

Klein puntje van kritiek: De pluck sound die de akkoorden speelt past zeker in de track, maar misschien een iets te standaard sound. Nou kan ik me voorstellen dat bij het proberen van andere geluiden dit dan uiteindelijk toch het lekkerste past. Zo gaat het immers vaak.

In dat kader (standaard sounds) kan ik het Joris Voorn interview met electronic beats (meen ik) aanhalen. Hier geeft hij aan toch vaak presets en (dus ook) standaard sounds te gebruiken. Nu is het helemaal mijn smaak een filosofie niet, maar ik vond het vrij verfrissend. Standaard sounds zijn niet voor niets standaard, ze zijn herkenbaar voor de luisteraar en als het bij het nummer past dan kun je wel veel tijd steken in het tweaken maar het is veel tijd voor klein beetje toegevoegde waarde, en het tweaken kan je ook uit de creatieve flow halen waardoor je uiteindelijk helemaal niets als resultaat hebt.
Kortom, ik probeer nu ook gewoon wat sneller sounds te vinden, als het past, dan past het :)
 
In dat kader (standaard sounds) kan ik het Joris Voorn interview met electronic beats (meen ik) aanhalen. Hier geeft hij aan toch vaak presets en (dus ook) standaard sounds te gebruiken. Nu is het helemaal mijn smaak een filosofie niet, maar ik vond het vrij verfrissend. Standaard sounds zijn niet voor niets standaard, ze zijn herkenbaar voor de luisteraar en als het bij het nummer past dan kun je wel veel tijd steken in het tweaken maar het is veel tijd voor klein beetje toegevoegde waarde, en het tweaken kan je ook uit de creatieve flow halen waardoor je uiteindelijk helemaal niets als resultaat hebt.
Kortom, ik probeer nu ook gewoon wat sneller sounds te vinden, als het past, dan past het :)
Niets mis met presets. Standaard was misschien ook niet de juiste woordkeuze. Weet ook niet goed hoe ik het moet uitleggen. Maar bij het beluisteren twijfelde ik of dit de beste sound was op dat punt. Het is een minimaal puntje van kritiek. Waarbij ik aangaf ik me ook kan voorstellen dat dit toch het beste passende geluid is.
 
Niets mis met presets.

Ik ben de koning van de presets, haha. Dat maakt me ook helemaal niets uit. Ik heb in het verleden wel sound design geprobeerd, maar ik werd er niet blij van. Dan klooi ik 20 minuten op een geluid, en blijkt hij daarna niet te passen. Anderen zijn daar beter in en dan gebruik hun geluiden.

Dat betekent overigens niet dat ik niet mijn eigen sound nastreef. Dankzij U-he Diva benader ik die steeds meer. En ik kan je opmerking prima plaatsen, hoor. Dank voor het luisteren en je reactie! 👍
 
Zat er van de week nog aan te denken, en vind Bombario een goede naam. Makkelijk te onthouden, niet te serieus en leuke naam. Gefeliciteerd met je eerste release! En presets, zoals je zelf al zegt, andere zijn daar veel beter in en het kost alleen maar tijd wat je uit de flow haalt.
 
Ik ben de koning van de presets, haha. Dat maakt me ook helemaal niets uit. Ik heb in het verleden wel sound design geprobeerd, maar ik werd er niet blij van. Dan klooi ik 20 minuten op een geluid, en blijkt hij daarna niet te passen. Anderen zijn daar beter in en dan gebruik hun geluiden.

Dat betekent overigens niet dat ik niet mijn eigen sound nastreef. Dankzij U-he Diva benader ik die steeds meer. En ik kan je opmerking prima plaatsen, hoor. Dank voor het luisteren en je reactie! 👍
Doe ik met vst's ook. Een eigen sound maak je ook niet alleen door sound design in synths.
 
Ik ben de koning van de presets, haha. Dat maakt me ook helemaal niets uit. Ik heb in het verleden wel sound design geprobeerd, maar ik werd er niet blij van. Dan klooi ik 20 minuten op een geluid, en blijkt hij daarna niet te passen. Anderen zijn daar beter in en dan gebruik hun geluiden.

Dat betekent overigens niet dat ik niet mijn eigen sound nastreef. Dankzij U-he Diva benader ik die steeds meer. En ik kan je opmerking prima plaatsen, hoor. Dank voor het luisteren en je reactie! 👍
Zeker niets mis mee. Ik vind sound design wel leuk, maar ik gebruik ook even vaak presets. Voor bepaalde sounds hebben anderen gewoon simpelweg meer ervaring of andere kijk op de zaak waardoor ze een sound veel beter nailen dan ik dat zou kunnen. Dus als ik 'die' sound zoek dan lekker een preset en door!
 
Hi, nice release!
En ja eigenlijk labels zijn alleen waardevol als ze echt promotie voor je doen in mijn opinie ...anders pakken ze alleen je geld.
Kun je beter zelf releasen ben je ook eigen baas over je werk en hou je veel meer gegenereerde inkomsten voor jezelf.
Natuurlijk moet je dan zelf het marketing gedeelte doen.
Wel een puntje is je mix/master ....de low end klinkt naar mijn mening erg muddy...teveel buildup daar.
Anyway wie ben ik maar zou toch es een professionele masteraar inschakelen als je daar wat geld voor hebt.
Voor Mix/masterern zou ik zelf deze jonge uitkiezen..bekende youtuber ook : White Sea Studio
Een master kost 95,- euro dacht ik...de info staat op zijn site....
Test je master ook in de auto dan hoor je vaak meteen waar het niet goed zit....of laat iemand anders met een redelijke soundsystem in de auto er naar luisteren....ze kunnen meestal wel aangeven wat er goed of niet goed is.
Verder niet tedruk om maken de gemm luisteraar vergeeft veel kan ik je uit eigen ervaring vertellen..ik heb luisteraars die al jaren oude tracks van mij luisteren die afschuwelijk slecht gemixed en gemastered zijn.:D
Dat gezegd hebbende wil je zelf altijd het maximale eruit halen zodat je track overal zo goed mogelijk klinkt.
 
allebei net geluisterd en kan ze helaas eigenlijk al niet meer goed herinneren
best wel kabbelend en 13 in dozijn, mist iets van eigenheid wat mij betreft
 
Back
Top