Hoe vervang ik de aandrijfriemen snaren van mijn shoebox? En hoe weet ik welke ik nodig heb?

monkey

https://www.instagram.com/thenightservicecommute/
Lid sinds
20 december 2014
Berichten
224
Locatie
space
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een shoe box tapedeck binnen gekregen het probleem is echter dat de snaren/aandrijfriemen uitgelubbert zijn. Nu vraag ik me af hoe ik hoe ik dit kan fixen? Welke snaren lengte etc?
Alle hulp is welkom,

Groet,
Monkey
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2023-04-11 at 14.39.19.jpeg
    WhatsApp Image 2023-04-11 at 14.39.19.jpeg
    191,1 KB · Bekeken: 179
Jeetje, dat is wel een heel obscure. Als je zoekt op drive belt cassette player vind je vast wel de goede lengte (3.14 x de lengte van een netjes gevouwen snaar, en dan een stukje korter om te compenseren voor het lubberen0. Maar of je die er zo maar uitgepeurd krijgt.
 
ik heb pasgeleden voor ongeveer 20 euro 3 set rubberen riemen set gekocht via amazon, waar ongeveer elke maat in zit die je maar voor kan stellen. Om de tapedecks te fiksen die ik hier heb staan. Deze set lijkt er erg veel op:
 

Attachments

  • riemene.jpg
    riemene.jpg
    199,8 KB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
Ik dacht ik kijk even mee, Stillitron blijkt een "teaching system" te zijn, om de Engelse taal te leren. Best interessant.

Leuk voorbeeld.

Op de wiki van meneer Stillit zelf, wordt in de laatste alinea gesproken over een "vocalizer", dat lijkt jouw tape recorder te zijn. Misschien is dat nog een handige zoekterm.

Ik zou lekker een bakkie doen bij @Analogic als ik jou was, die heeft vast een geschikte riem - maar vond 't wel geinig om effe te delen..
 
Back
Top