Verwachtingen/wensen NAMM 2023

Als die Bestie nu na de gain (voor de saturation hoeveelheid) post-level knoppen had per kanaal, dan had ik hem gelijk gekocht.

Nu heb je de keuze: of alle kanalen flink oversturen, of alle kanalen niet oversturen. Het is (volgens mij) onmogelijk om één kanaal (bijv. je kick drum) flink te oversturen, en de andere kanalen clean te houden, en dan een fatsoenlijke mix te maken, zonder dat de kick qua volume veel harder gaat dan de andere kanalen. Idealiter zou je met de gain knop eerst de hoeveelheid distortion instellen en daarna het volume weer kunnen compenseren met een post-level knop - zoals eigenlijk iedere standaard mixer.
Zoals ik het heb begrepen uit de documentatie en de filmpjes, is kanaal drie een speciaal feedback kanaal met een unieke audio routing. Die zou dus niet direct alle vijf kanalen tegelijk beïnvloeden. De overige vier kanalen zijn normale kanalen, die je ook wel kunt oversturen na de grens van twaalf uur op de potmeter voorbij te gaan.
 
Zoals ik het heb begrepen uit de documentatie en de filmpjes, is kanaal drie een speciaal feedback kanaal met een unieke audio routing. Die zou dus niet direct alle vijf kanalen tegelijk beïnvloeden. De overige vier kanalen zijn normale kanalen, die je ook wel kunt oversturen na de grens van twaalf uur op de potmeter voorbij te gaan.
Dat klopt; wanneer er niets is aangesloten op de input van kanaal 3, dan gaat de output van de mixer terug naar kanaal 3 en werkt de gain van kanaal 3 dus als een feedback amount knop.

Echter verandert dit niets aan de limitatie die ik beschreef? Ik kan geen manier bedenken om het volume te compenseren van kanalen waarbij de gain flink is open gedraaid.
 
Het enige interessante item was de nieuwe plate Reverb van Soundtoys.
 
Het enige interessante item was de nieuwe plate Reverb van Soundtoys.
Voor mij toch interessant van Melbourne instruments,de Nina een 12 voice polysynth met motorized controls.
Klinkt verrassend goed.Mag wel voor een prijs van 3500 euro.
 
Ja, de saaiste NAMM ooit. Ik had Korg wel met een nieuw werkpaard verwacht. We kunnen ons geld in onze zakken houden tot de Superbooth. De Warm Audio MPX buizenversterker vind ik wel interessant, maar die was er al voor de NAMM. Hammond komt met een nieuw orgel voor zo'n 2.500 piek. Is die markt nog niet verzadigd? Ik heb in 2021 voor een tweedehand XK-1c 795 euro betaald en ik zie hem nieuw bij Bax voor 1.489. Het geluid is minder naar je hand te zetten maar rechtvaardigt dat het prijsverschil? ik denk het niet maar ben dan ook geen B-3-purist. De Intellijel Cascadia was voor mij een aangename verrassing. Het gaat kennelijk toch nog goed met Intellijel; dat is fijn. Het is dat ik alles al heb wat er aan modules in zit, maar het is weer eens wat anders dan de stndaard moduleset.
 
Wtf is timereverse? Kan die SSI2230 chip door de tijd reizen en true zero fm doen?
 
Wtf is timereverse? Kan die SSI2230 chip door de tijd reizen en true zero fm doen?

Pin 18 heet inderdaad TIME REVERSE. Volgens de datasheet:

pin18.jpg
 
Krijgt Behringer meer concurrentie in het goedkopere segment? Chinese fabrikant Donner komt met de D1, een sample-based drumdoosje:

Donner-D1-.001.webp



Ik heb net een video zitten kijken van hun 303 apparaat. Klinkt zeker niet verkeerd. Alleen de slide is het niet en de delay heeft geen tempo sync. Maar voor die prijs is hij zeker een concurrentie voor de Behringer 303. En veel gebruikersvriendelijker met het digitale display en extra features.
 
Back
Top