Verwachtingen/wensen NAMM 2023

Krijgt Behringer meer concurrentie in het goedkopere segment? Chinese fabrikant Donner komt met de D1, een sample-based drumdoosje:

Donner-D1-.001.webp


Over hun "Bass synthesizer" hoor ik toch ook weinig, staat wel steeds overal in promotie
 
Over hun "Bass synthesizer" hoor ik toch ook weinig, staat wel steeds overal in promotie

Niet dat ik interesse heb in hun bass-synthje, maar wat ik erover las op oa. GS is dat de bouwkwaliteit niet zo goed is, qua features en werking wel in orde. In deze D1 zou ik best interesse hebben, destijds heb ik me prima vermaakt met een TR-505, ondanks dat die nou niet echt vol met features zat. Maar nadeel is dat deze D1 geen geheugenkaartje leest. En als je moet overzetten via USB en het werkt als een mass storage schijf waar je simpel naar toe kan schrijven, vooruit dan maar. De fabrikant zegt: "USB 2.0 Type-C socket (transfer MIDI data and remote control via Donner Control App)", ik hoop dat je die app niet nodig hebt voor transfer.
 
Mijn voorspellingen zijn totaal niet uitgekomen. Helemaal niets is opgeleverd van al die inkoppertjes die op de lijst stonden. Ik dacht nog wel zo'n marketinggenie te zijn met de suggesties voor een Roland JP-8000 Boutique en een nieuwe Korg Electribe.

Waar blijft trouwens die meertalige variant van de Korg Miku Stomp, met vernieuwde zang algoritmes en ingebouwde ChatGPT gebaseerde lyrics generator? :{
 
Niet dat ik interesse heb in hun bass-synthje, maar wat ik erover las op oa. GS is dat de bouwkwaliteit niet zo goed is, qua features en werking wel in orde. In deze D1 zou ik best interesse hebben, destijds heb ik me prima vermaakt met een TR-505, ondanks dat die nou niet echt vol met features zat. Maar nadeel is dat deze D1 geen geheugenkaartje leest. En als je moet overzetten via USB en het werkt als een mass storage schijf waar je simpel naar toe kan schrijven, vooruit dan maar. De fabrikant zegt: "USB 2.0 Type-C socket (transfer MIDI data and remote control via Donner Control App)", ik hoop dat je die app niet nodig hebt voor transfer.

Met een app maakt me niet zoveel uit, maar eerst op een sd kaartje zetten enzo vind ik echt mega irritant. Voor nu ook de reden om geen drumlogue aan te schaffen.
 
Met een app maakt me niet zoveel uit, maar eerst op een sd kaartje zetten enzo vind ik echt mega irritant.

Kan ik me daar wel iets bij voorstellen wat betreft het kaartje. Overzetten via USB en de mogelijkheid om het via een kaartje te doen is beter.

Als zo'n app noodzakelijk is, dan ben je daarvan afhankelijk. Mogelijk een single point of failure in de toekomst. Even aangenomen dat zo'n Chinees bakje het zo lang weet vol te houden, natuurlijk. :D
 
Tot nu nog geen grote verrassingen zo te zien.
Mijn hoop:
OBX8 module / OBX16 (daaaaimn)
Behringer EMS clone
Elektron Octatrack/Rytm mk3
Mid sized Buchla full system edities (Easel, 700)
 
Het valt me op dat veel dingen waarover men nu bericht vanaf de NAMM al een tijdje geleden zijn aangekondigd, dus echt nieuw is het niet meer.

Nog een aardig dingetje wat ik zag, wellicht leuk voor @MacGyverGear ?

 
Ik ken niemand die zijn drums over twee kanalen mixt
Er zijn genoeg mensen in de hobby scene die al hun gear via mono of stereo aansluiten op een kleine mixer, en daar uiteindelijk één stereo track als eindresultaat uit persen. Eigenlijk zijn er ook relatief weinig drumcomputers die voor elk drum part een aparte output toewijzen. Nieuw te verkrijgen is dat sowieso al gelimiteerd. Daarbij zitten die allemaal in de hogere prijsklassen. Voor het geld wat deze Donner moet gaan kosten, mag je dat ook niet verwachten.
 
Er zijn genoeg mensen in de hobby scene die al hun gear via mono of stereo aansluiten op een kleine mixer, en daar uiteindelijk één stereo track als eindresultaat uit persen. Eigenlijk zijn er ook relatief weinig drumcomputers die voor elk drum part een aparte output toewijzen. Nieuw te verkrijgen is dat sowieso al gelimiteerd. Daarbij zitten die allemaal in de hogere prijsklassen. Voor het geld wat deze Donner moet gaan kosten, mag je dat ook niet verwachten.
ik heb soms geen keuze, als ik een cr78 en een minipops 7 gebruik voor een track te maken. En dan denk je 'hoe vaak is dat' - ik denk dat de vorige SF contest inzending zo gedaan werd. Soms is het heerlijk om enorme beperkingen op te leggen, Suicide deed t destijds zo LIVE dus ik dacht,kom op, geen smoesjes, doe het :)
Depeche mode gebruikte de Korg KR 55 live, één output :)
 
1x Mono out op de TR909 is schijnbaar genoeg voor Jeff Mills...

Live in een DJ set alleen, alle studio tracks zijn per kanaal uitgemixt

@klinkske bij de TR-606 ook geen keuze, maar dat zijn dat soort analoge bakjes klinken gewoon goed gebalanceerd qua sounds. Gesampled materiaal vind ik echt lastiger.
 
Had echt wel gehoopt en gedacht dat yamaha de nieuwe anx zou voorstellen ,alles wees toch althans in die richting , nieuw anx patent , registratie voor nieuw logo etc…mat johson die zei dat er iets nieuws zat aan te komen etc….
Spijtig , maar die intelijel Cascadia ..woehaa..die wil ik exht wel , match made in heaven met de cirklon .
Al de rest laat mij echt siberish koud
 
Heeft de fabrikant Bastl ook een stand dit jaar op NAMM? Die hebben namelijk een zeer interessante kleine handformaat mixer uitgebracht van de week: Bastl Bestie.


Dit is iets waar ik al jaren naar op zoek was: een zo klein mogelijke mixer met vijf line-level stereo inputs. Het ding werkt zelfs op vier AA-batterijen of via USB-C. Het is een soort uitgebreide variant van de Bastl Dude, die vier mono inputs had. De Bestie heeft ook een ingebouwd overdrive/saturation circuit, wat uiteraard lekker knapperig klinkt bij drums.



Zeer geschikt voor mensen met een setup die bestaat uit andere batterij gedreven instrumenten: Korg Monologue, Korg Volca, Roland Boutique, Roland MC-101, etc. Maar ik schaam mij niet om te zeggen dat ik hiervoor al een pre-order heb geplaatst en mijn hele setup hieraan ga koppelen. :D
 
Heeft de fabrikant Bastl ook een stand dit jaar op NAMM? Die hebben namelijk een zeer interessante kleine handformaat mixer uitgebracht van de week: Bastl Bestie.


Dit is iets waar ik al jaren naar op zoek was: een zo klein mogelijke mixer met vijf line-level stereo inputs. Het ding werkt zelfs op vier AA-batterijen of via USB-C. Het is een soort uitgebreide variant van de Bastl Dude, die vier mono inputs had. De Bestie heeft ook een ingebouwd overdrive/saturation circuit, wat uiteraard lekker knapperig klinkt bij drums.



Zeer geschikt voor mensen met een setup die bestaat uit andere batterij gedreven instrumenten: Korg Monologue, Korg Volca, Roland Boutique, Roland MC-101, etc. Maar ik schaam mij niet om te zeggen dat ik hiervoor al een pre-order heb geplaatst en mijn hele setup hieraan ga koppelen. :D

Als die Bestie nu na de gain (voor de saturation hoeveelheid) post-level knoppen had per kanaal, dan had ik hem gelijk gekocht.

Nu heb je de keuze: of alle kanalen flink oversturen, of alle kanalen niet oversturen. Het is (volgens mij) onmogelijk om één kanaal (bijv. je kick drum) flink te oversturen, en de andere kanalen clean te houden, en dan een fatsoenlijke mix te maken, zonder dat de kick qua volume veel harder gaat dan de andere kanalen. Idealiter zou je met de gain knop eerst de hoeveelheid distortion instellen en daarna het volume weer kunnen compenseren met een post-level knop - zoals eigenlijk iedere standaard mixer.
 
Had echt wel gehoopt en gedacht dat yamaha de nieuwe anx zou voorstellen ,alles wees toch althans in die richting , nieuw anx patent , registratie voor nieuw logo etc…mat johson die zei dat er iets nieuws zat aan te komen etc….
Spijtig , maar die intelijel Cascadia ..woehaa..die wil ik exht wel , match made in heaven met de cirklon .
Al de rest laat mij echt siberish koud
eens, die Cascadia ziet er echt SICK uit. Multimode filter, wave folding, en dat met de Intelijel sound......
 
Back
Top