Nieuw of tweedehands gear?

Ik heb een keer een nieuwe Elektron Analog Heat gekocht, een paar maanden later kwam uit het niets de mk2 uit, alleen het display was gewijzigd, verder was de mk2 hetzelfde. Mijn mk1 van 800,- was toen in 1 klap nog maar 500,- waard of zo. Echt een slechte investering, zeker als je niet weet of het apparaat wat voor je is.
Kan ik me voorstellen maar die nieuwe had een stuk duurder gekost als je die nieuw had moeten kopen en dat alleen voor een nieuw display?
Het scheelt ook wel vind ik of je die Elektron 2 maanden later wil verkopen of pas over 5 jaar, als je die 5 jaar later weer verkoopt dan heb je flink wat jaren lol gehad van dat ding wat dan na jaren een paar honderd mindder waard is.
Tegen die tijd is er wellicht weer een nieuwer model met als gevolg dat het model met de nieuwe display ook weer een stuk minder waard is?
Ik denk dat het belangrijkste is of je er gedurende langere tijd lekker mee hebt kunnen spelen.
 
Zomaar een gedachte: zou je stiekem juist eerder geneigd zijn om spullen aan te schaffen, als je focus ligt op tweedehands? Als in: "die deal kon ik niet laten liggen, ook al had ik er eigenlijk geen behoefte aan"? En dan per saldo meer uitgeven?

Ik merk dat mijn GAS juist wordt aangewakkerd als ik de marktplaats bekijk (leuke exotische hebbedingetjes voor weinig), bij nieuwe producten heb ik dat een stuk minder..
Bij mij is de laatste 2 jaar de behoefte aan GAS toch zodanig af genomen dat ik eigenlijk maar weinig naar dingen zit te kijken behalve als ik nog iets wil aanschaffen, het moeten hebben op zich is rustiger geworden.
Wel kijk ik steeds op de marktplaats van het forum en een enkele keer als ik echt iets leuks zie voor een goede prijs wil ik eventueel een aankoop wel overwegen als het ook een aanvulling kan zijn op wat ik al heb.
Een van de weinige dingen die me kan laten gassen zou een nette VCS kloon va Uli kunnen zijn, dan geef ik gewoon het geld uit.
 
Ik koop voornamelijk nieuw. Sommige gear is tweedehands ook maar iets goedkoper dan nieuw. Dan vind ik het niet het risico waard om het tweedehands te kopen.
 
Bijna alleen maar 2ehands. Scheelt echt veel en ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met kwaliteit. Soms moet je wel even geduld hebben en wachten op de juiste aanbieder.
 
Back
Top