Online met vrienden muziek/audio etc. delen / welke tool?

hrubix

Ingeburgerd
Lid sinds
25 september 2020
Berichten
43
Locatie
Haarlemmermeer
Wat is volgens jullie het meest handige platform/tool om online met vrienden je muziek live te laten horen (vanuit daw b.v.) en/of nieuwe gear te demo'en?

Beeld is hierbij niet de grootste uitdaging maar hoe krijg je het geluid een beetje fatsoenlijk en met niet al te veel latency aan de andere kant?

B.v. zoom, teams, whereby, google meet. Allemaal hebben ze hun eigenschappen en invloed op geluid en beeldkwaliteit.

n.b gaat hier niet om samen online muziek maken (daar zijn allerhande platformen voor) maar meer het online cafe idee, ouwehoren over nieuwe spullen en wat laten horen.



Wat gebuiken jullie?
 
Ik heb weleens via Skype een sessie gedaan. De andere had apart iets voor streamen van geluid zodat het goede kwaliteit was. Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Maar is vast wel iets via Google te vinden.
 
Zou OBS kunnen proberen, de halve wereld streamde daarmee tijdens covid lockdowns
 
Zou OBS kunnen proberen, de halve wereld streamde daarmee tijdens covid lockdowns
 
Niet iedereen heeft een Mac, of wil bij een service registreren.
Lijkt me iets als Sonobus beter: SonoBus
Hier goede ervaringen met Sonobus. Ik gebruik 'm als VST plugin in de DAW op mijn master out om zo de (high quality) audio te sturen, kan ook naar meerdere ontvangers tegelijk.
 
Niet iedereen heeft een Mac, of wil bij een service registreren.
Lijkt me iets als Sonobus beter: SonoBus
Whatt! en ook nog gratis?

Ik heb onlangs wat muziek soundesign sessies gedaan voor film via Teams en de audio is gewoon erg slecht.
Dit lijkt me geweldig.

Thanks
 
Back
Top