Nieuw of tweedehands gear?

Bono

S.P.Q.R.
Lid sinds
19 september 2011
Berichten
1.903
Locatie
Kampen
Kopen jullie je gear altijd/soms nieuw of tweedehands?


En wat is daar de reden van?
 
vintage koop ik altijd 2ehands :)

Als t prijs verschil t waard is koop ik recent spul 2ehands. Recente zaken zijn met n korting hier en daar soms te klein qua prijsverschil met 2ehands. Vind ik.
Dus "it depends"
Ik zou Behringer dan weer altijd nieuw kopen. Tenzij de prijs zo laag is dat het gebrek aan garantie me niet kan schelen.
 
Ik heb een keer een nieuwe Elektron Analog Heat gekocht, een paar maanden later kwam uit het niets de mk2 uit, alleen het display was gewijzigd, verder was de mk2 hetzelfde. Mijn mk1 van 800,- was toen in 1 klap nog maar 500,- waard of zo. Echt een slechte investering, zeker als je niet weet of het apparaat wat voor je is.
 
Bijna altijd 2ehands. Waarom? Ik ben een cheapskate, waarom meer betalen dan nodig is. :D

Daarnaast beter voor de wereld, maar ook omdat ik vaak ff de kat uit de boom kijk ivm kinderziektes.
Heb de afgelopen jaren wel wat behringers nieuw gekocht, die waren zo goedkoop dat kon bijna niet minder (maar wel minder goed voor de wereld :beard:)
 
Behringertje nieuw gekocht omdat hij tweedehands duurder was. Kabels altijd nieuw. Hulpdingetjes zoals MIDI mergers ook nieuw.

Grotere aankopen tweedehands. Ooit een dure Nord nieuw gekocht, veel teveel afschrijving op die dingen. Dat doe ik niet meer.

Tweedehands heeft ook nadelen hoor: je hebt niet het nieuwste en beste, geen garantie en je merkt soms pas thuis welke gebreken er zijn...Het helpt ook als je zelf een beetje kan repareren. :)
 
Ik koop zowel nieuw als tweedehands, afhankelijk van verkrijgbaarheid, GAS-urgentie en eventuele prijsverschillen.
 
ik heb minder problemen met n issue met n oude bak 2e hands dan met n NIEUWE MOOG
 
Koop enkel kabels e.d. nieuw.
milieu technisch vind ik het wel fijn om ze veel mogelijk 2ehands spullen te kopen (niet enkel studio gerelateerd, maar ook in dagelijks leven).

Nou ben ik ook door het gebrek aan interessante nieuwe gear die uitkomt zowizo al jaren GAS loos.
 
Als je de waardevermindering van het meeste (nieuwe) spul in acht neemt, dan vraag je je af waarom je nog nieuw zou kopen. En 2dehands vallen er steeds koopjes te doen. Soms ook niet, afhankelijk van wat je wil.
Ik heb net een Prophet 12 desktop gekocht die op een geopende doos na nieuw was, en daar heb ik toch flink voor moeten dokken...
 
2e hands geen probleem mee, het moet wel en nette staat zijn. Ik hoef geen afgeleefd of half gaar spul.

Nieuw ook geen probleem mee, maar ik heb geen behoefte aan vele duizenden euros kostende synths die het nieuwste van het nieuwste kunnen, ik ben tevreden met wat oudere technologie, geluid komt er toch wel uit.
 
Altijd 2e hands. Mijn skills om muziek te maken zijn minimaal. Maar ik heb enorm veel plezier in alles aansluiten, testen, beetje presets tweaken etc. Dus ik koop en verkoop vrij regelmatig. Waarde daling is dan meestal 0 euro of een paar tientjes.
 
De laatste tijd vooral tweedehands en nieuw, omdat nieuw soms geen drol meer kost. Vroegah alleen maar tweedehands. Ooit van mijn zuurverdiende centjes een Ibanez MC-924 en Ibanez FL-305 flanger nieuw gekocht (raad het tijdperk). Zo trots als een aap met twee lullen. Totdat twee weken later de bas uit de schouderband viel. OP de flanger. Het duurde dertig jaar voordat ik weer wat nieuws kocht. Een Voyager Electric Blue!
 
Ja nieuw soms, mijn Prologue was b-stock, op1, Microcosm en MegaFM maar het meeste is hier veel goedkoper spul en tweede hands.

Denk toch vaker tweede hands. Vaak zijn er noobs die snel hun spullen weer door verkopen.

Net nog een Volca Modular
 
Hangt van het aanbod en de prijzen af.
Op MP vraagt 'men' soms gewoon bijna de nieuwprijs.
Dan koop ik liever nieuw.
2e hands 'moet' over het algemeen toch een behoorlijke korting opleveren voor mij om interessant te zijn. (25% minimaal)
Maar ik vermoed dat veel mensen MP gebruiken om hun splinternieuwe spullen die 'toch' niet bij hun brein passen weer voor de hoofdprijs te verkopen.
Dat is voor mij niet interessant.
M'n Subsequent 37, Minitaur en MC-707 waren 2e hands.
Het blijft wel een risico. Laatst nog een dure videocamera gekocht. Toch een beschadiging over het hoofd gezien.
Niet heel problematisch, maar je vraagt je wel af wat er nog meer mee gebeurd is.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Voornamelijk nieuw, en af en toe tweedehands.

Al ben ik nu wel weer even klaar met tweedehands na de laatste aankoop die 'compleet' en 'als nieuw' werd aangeboden en bij ontvangst incompleet en veelvuldig gebruikt bleek te zijn. Dan betaal ik toch liever meer voor nieuw zonder de irritatie of voor niets 3 uur in de auto zitten.
 
Ik koop zowel nieuw als tweedehands, afhankelijk van verkrijgbaarheid, GAS-urgentie en eventuele prijsverschillen.
Da's voor mij ook zo, soms vragen mensen prijzen voor iets wat maar een klein beetje onder de nieuwwaarde ligt en dan koop ik gewoon nieuw op zo'n moment maar soms zie je een leuk iets in de verkoop voor een schappelijke prijs en koop ik dat.
 
Laatste tijd weer wat meer nieuw, tenzij er een 2e hands pareltje lansgskomt. Ik heb het gevoel dat ik gedicteerd door de UI van 2e hands aangeschafte oudere hardware toch wat te veel beperkt werd. Van die tweecijferige schermpjes of Rolands tweeregelige displays) bepalen toch mede hoe je muziek kunt maken en software editors nemen wmb de charme van hardware weer weg.

En vaak is het prijsverschil van recente apparatuur 2e hands versus nieuw nauwelijks de moeite waard, zeker met afhaal/verzendkosten en als je het ontbreken van service en garantie meerekent
 
En vaak is het prijsverschil van recente apparatuur 2e hands versus nieuw nauwelijks de moeite waard, zeker met afhaal/verzendkosten en als je het ontbreken van service en garantie meerekent
Het hangt er nogal vanaf. Ik kan tweedehands toch vaak wel mooie dealtjes maken, dus dat doe ik dan ook bij voorkeur. Vaak is een product echter tweedehands niet te krijgen of inderdaad vrijwel zo duur als nieuw, dan ga ik wel naar een winkel - zeker omdat er meestal wel wat korting los te peuteren valt ook her en der.
 
Back
Top