Tweedehands links Duitsland

Eprom

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2021
Berichten
541
Locatie
Gelderland
Wat zijn jullie favoriete Duitse (of andere buitenlandse) sites voor tweedehands synthesizers?

Essen of Dusseldorf is voor mij dezelfde afstand als Maastricht of Alkmaar, dus ben benieuwd wat er over de grens te vinden is aangezien die markt veel groter is.
 
In Duitsland gaat bijna alles via eBay. Jaren geleden kende ik nog wel wat alternatieven maar die zijn allemaal opgekocht door eBay om te laten sterven of anders hebben ze zelf wel het loodje gelegd.
 
Ja, eBay Kleinanzeigen.

 
Beetje bij dit topic horend.
Vraag me af,tweedehands synths gebruikt on the road kopen?
Je weet wel inladen, uitladen,verzetten...Schokken.Gezond kan het niet zijn.Soms worden ze te koop aangeboden.
Zou jij zoiets nog kopen?Stel dat ie er nog als nieuw uitziet.Waar op letten?
 
Hoe denk je dat t in de winkel geraakt. Inladen. Uitladen. Schokken.
Laat staan hoe t op een gig geraakt
 
Hoe denk je dat t in de winkel geraakt. Inladen. Uitladen. Schokken.
Laat staan hoe t op een gig geraakt
Ja Klink,dit gebeurt een paar maal.Maar als je jaren on the road bent is wat anders.
 
Testen of alle toetsen, knoppen e.d. nog goed werken. Je neemt beetje een gok hoe het onder de motorkap eruit ziet.
 
Beetje bij dit topic horend.
Vraag me af,tweedehands synths gebruikt on the road kopen?
Je weet wel inladen, uitladen,verzetten...Schokken.Gezond kan het niet zijn.Soms worden ze te koop aangeboden.
Zou jij zoiets nog kopen?Stel dat ie er nog als nieuw uitziet.Waar op letten?
De best onderhouden instrumenten zijn diegene die in een band (on the road) gebruikt worden, want die moeten namelijk elk optreden zonder problemen werken.
Maar.. vaak zijn het juist die instrumenten die er aan de buitenkant uitzien of ze van de vuilnisbelt getrokken zijn. Het maakt een prof muzikant namelijk geen zak uit hoe het er uitziet, als het maar werkt.)

(Wij deden vroeger altijd het onderhoud aan de Roland Piano van Herman Brood. Je wil niet weten wat dáár allemaal op en in zat :D)
 
Je leest het regelmatig, alleen thuis gebruikt, rookvrij,stofkap,weinig gebruikt.Ja,dan denk ik niet aan Herman Brood instrumenten.
Maar soms kun je er niet buiten, omdat juist dat instrument dat je wilt alleen te koop staat.
 
Net als met oude auto's is het zo dat het beter gebruikt kan worden, dan dat het stil staat. Want als het regelmatig gebruikt wordt vallen mankementen op en kunnen/moeten die verholpen worden.

De enige tip die ik je kan geven is: Testen, testen, testen... Hugo De Jonge zei het al :dubbel:
 
Back
Top