Studiohoofdtelefoon, onzin of worth it.

Ik switch tijdens mixen tussen koptelefoons en monitors, hifispeakers.

Correctie software die ik gebruik:

1698921398585.png
 
Ik ook niet. Oooohhh daar kan de sinterkerstman weer helemaal op leeglopen...

Deze heeft dus die balanced input 4,4 mm zie ik. Ik ga er niet aan beginnen weer een kastje erbij en verschil balanced unbalanced bij korte kabels schijnt bijna niet te horen te zijn maar wel goedkope optie om het helemaal optimaal te krijgen.
 
mjah, net toch nog een beetje zitten klooien met die software (met een van mn eigen projecten die ik afgelopen weeken afgemixed had).
opnieuw grof gemixed maar nu met reveal op de master.
en word er nog niet enthousiaster van.
niet van EQ curves en ook niet van die gesimuleerde ruimtes.

Op de huiskamer stereo en over de kleine studio monitors prefereer ik denk ik het resultaat zonder Reveal+
Ook een blinde A/B vergelijk die ik aan mn vrouw liet horen was in t voordeel van de mix die ik zonder reveal+ gemaakt had.

heel eerlijk; na een paar uurtjes testen kan ik natuurlijk nooit heel goed hebben vergeleken, maar ik heb eigenlijk ook niet veel zin om er meer tijd in te steken.
Ik was al tevreden met mn geluid, en op de korte termijn verwacht ik niet zo enthousiast te worden dat ik 100-200 euro aan correctie software ga spenderen.

dus ik neem de adviezen om mn hoofdtelefoon en speakers zo goed mogelijk te leren kennen graag ter harte.
daar was ik ook al lekker mee op weg vond ik zelf :D
 
mjah, net toch nog een beetje zitten klooien met die software (met een van mn eigen projecten die ik afgelopen weeken afgemixed had).
opnieuw grof gemixed maar nu met reveal op de master.
en word er nog niet enthousiaster van.
niet van EQ curves en ook niet van die gesimuleerde ruimtes.

Op de huiskamer stereo en over de kleine studio monitors prefereer ik denk ik het resultaat zonder Reveal+
Ook een blinde A/B vergelijk die ik aan mn vrouw liet horen was in t voordeel van de mix die ik zonder reveal+ gemaakt had.

heel eerlijk; na een paar uurtjes testen kan ik natuurlijk nooit heel goed hebben vergeleken, maar ik heb eigenlijk ook niet veel zin om er meer tijd in te steken.
Ik was al tevreden met mn geluid, en op de korte termijn verwacht ik niet zo enthousiast te worden dat ik 100-200 euro aan correctie software ga spenderen.

dus ik neem de adviezen om mn hoofdtelefoon en speakers zo goed mogelijk te leren kennen graag ter harte.
daar was ik ook al lekker mee op weg vond ik zelf :D
dat is dus de enige manier, nu weet je het. misschien heb ik straks hetzelfde met de sonarworks correctie, beste om zelf te checken ipv verhalen van anderen aannemen
 
Daarnaast kun je natuurlijk de meest perfecte EQ curve ter wereld in je afluistering hebben, dan moet je nog rekening houden met de 99,9% van je publiek die dat níet heeft :D Heb je eindelijk het perfecte laag en een prachtige basdrum die je kunt voelen, speelt je fan het af op zijn telefoon of wekkerradio waar alles onder de 100hz gewoon weg is. 'Waar is de beat dan?'
 
speelt je fan het af op zijn telefoon of wekkerradio waar alles onder de 100hz gewoon weg is. 'Waar is de beat dan?'
Als je met saturatie de juiste hoeveelheid harmonischen toevoegd dan zal je fan ook op zijn wekker de bass horen door phycho psycho akoestische effecten.
Dat is ook een manier hoe je veel headroom in je mix kan winnen.
Sub eruit en harmonischen erin.. nou ja niet zwart wit natuurlijk.
Ik wil nog graag een wekker radio met enkele speaker in mijn setup hebben om dit te testen.
 
en word er nog niet enthousiaster van.

Ook een blinde A/B vergelijk die ik aan mn vrouw liet horen was in t voordeel van de mix die ik zonder reveal+ gemaakt had.

Dit leest alsof je verwachtte, dat het ook mooier zou gaan klinken.. kwamen niet juist de zwakke plekken van je mix meer aan het licht? Hoe dan ook...

Ik was al tevreden met mn geluid

Lekker zo houden. En nu kan je die correctie-EQ afstrepen, ook fijn.
 
Dit leest alsof je verwachtte, dat het ook mooier zou gaan klinken.. kwamen niet juist de zwakke plekken van je mix meer aan het licht? Hoe dan ook...
nee, ook het eindresultaat na mixen met reveal (die vervolgens weer uit stond) was minder.
maar ik geef 100% toe dat ik zeker niet de volle 100% ervoor gegaan ben.
ik dacht dat het mischien leuk zou zijn om er eens wat mee te proberen, maar ik kwam er gaandeweg achter dat ik hier allemaal geen zin in had :D
 
Als je zoiets wil testen moet dat denk ik over een langere periode.
Maand lang met en maand lang zonder.
Gewoon mixen. Niet dezelfde mix twee keer doen.
Dan achteraf ga je je beoordelen of de mixen van de ene periode beter klinken dan de ander.

Toen ik mijn HS8's kocht duurde het toch wel een maand om er in te raken.
Heb er een periode ook veel muziek op afgespeeld.
 
Als je zoiets wil testen moet dat denk ik over een langere periode.
Maand lang met en maand lang zonder.
Gewoon mixen. Niet dezelfde mix twee keer doen.
Dan achteraf ga je je beoordelen of de mixen van de ene periode beter klinken dan de ander.

Toen ik mijn HS8's kocht duurde het toch wel een maand om er in te raken.
Heb er een periode ook veel muziek op afgespeeld.
Dat denk ik ook.

14 dagen trial voor die software lijkt me ook erg kort voor iemand die het serieus wil proberen.
Vind het ook niet getuigen van veel zelf vertrouwe van de maker.
 
Cognitieve dissonantie is een hele sterke emotie, dat blijkt hier maar weer eens.

Je wereldbeeld en de wetenschap komen niet overeen, dus moet de wetenschap het fout hebben.
(Audio wetenschap en audio forums zijn niet hetzelfde.)
:beard:
Ik weet niet voor wie dit comment was, maar volgens mij hadden we geen wetenschappelijke discussie hier. Niemand ontkende de mogelijke issues van hoofdtelefoon response en EQ curves.

Ikzelf heb enkel twijfel uitgesproken over het feit of Audeze reveal + daar een oplossing voor was in mijn hele specifieke geval.

En heb mezelf daarna ook direct gedisqualificeerd door toe te geven dat ik er niet veel tijd in had gestoken ik geen zin had in een serieuzere test.

Ik pretendeer op geen enkele wijze een wetenschappelijk oordeel te hebben over dit verhaal.
 
Dan hoef je je ook niet aangevallen te voelen.
Mijn post was ook niet specifiek aan jou gericht. :luv:

Ik probeer ook niemand persoonlijk aan te vallen, alleen bepaalde ideeën.
Bijvoorbeeld het idee, dat mensen op audioforums meer verstand van audio hebben dan de daadwerkelijke audio wetenschappers.
 
Cognitieve dissonantie is een hele sterke emotie, dat blijkt hier maar weer eens.

Je wereldbeeld en de wetenschap komen niet overeen, dus moet de wetenschap het fout hebben.
(Audio wetenschap en audio forums zijn niet hetzelfde.)
:beard:
Cognitieve dissonantie is geen emotie. Het is de beschrijving van een psychisch mechanisme bedoeld om negatieve emoties te vermijden. Hoe dan ook, ik snap niet waar je opmerking op slaat bij dit topic.
 
Uit eerdere posts/topics met vergelijkbare opmerkingen zou ik denken aan een zeer sterke zendingsdrang op basis van cherrypicking uit beperkt onderzoek waarbij de door de onderzoekers geplaatste nuance, kanttekeningen en openstaande vervolgvragen weggelaten worden om een of ander punt te maken.
 
Uit eerdere posts/topics met vergelijkbare opmerkingen zou ik denken aan een zeer sterke zendingsdrang op basis van cherrypicking uit beperkt onderzoek waarbij de door de onderzoekers geplaatste nuance, kanttekeningen en openstaande vervolgvragen weggelaten worden om een of ander punt te maken.
Dit gaat 2 kanten op!
 
Cognitieve dissonantie is geen emotie. Het is de beschrijving van een psychisch mechanisme bedoeld om negatieve emoties te vermijden. Hoe dan ook, ik snap niet waar je opmerking op slaat bij dit topic.
Even een quote uit het wiki artikel: Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen.
Het is geen emotie?
 
Ik probeer ook niemand persoonlijk aan te vallen, alleen bepaalde ideeën.
Zucht daar gaan we weer…. Wat is je doel nu precies met deze opmerkingen? Een mening verkondigen is helemaal prima natuurlijk, daar is een forum voor, maar je hebt je punt al tig keer gemaakt, dus waar hoop je nu op, dat iedereen het met je eens wordt? Volgens mij wek je nu alleen nog maar irritatie op door het steeds te herhalen. Dus als je doel is om te trollen, dan lukt dat aardig, is je doel ons de les te lezen of te overtuigen, dan stop er svp maar mee, gaat niet lukken zo.
 
Back
Top