Renderen

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.588
Locatie
Europa
Wie weet of je kan renderen
Van een keyboard sound
Alle vst doen het wel.
Natuurlijk kan ik het wel opnemen maar dat duurt langer.
Ik kan het ook nergens vinden

Groeten van andreos.
 
Renderen is over het algemeen een term die voor video gebruikt wordt. Misschien moet je even aangeven wat je exact wil doen?
 
Hola.
In cubase staat renderen van een midispoor.
Dat werkt met instrument plugins.
Maar bijvoorbeeld de geluiden uit mijn pax4 doet hij dat niet.
Renderen gaat zoveel sneller
Dan zo,n spoor opnemen.

Groeten van andreos.
 
Renderen is een softsynth spoor naar audio omzetten. Dat kan sneller dan "gewoon" opnemen omdat het allemaal in de computer zit. Als de audio extern gegenereerd wordt, bijvoorbeeld door een hardware synth, dan kan het meestal niet. Beantwoord dat je vraag?
 
Hola northernlight.

Ik doe dit al heel lang.
En zoals je zegt lukt het niet met een extern synth
Eigelijk vreemd maar wel te begrijpen omdat de vst in de computer zitten .
En extern niet.
Is ook nergens te vinden.

Groeten van andreos.
 
Je computer stuurt wat noten naar je keyboard/synth, op zijn of haar beurt stuurt ie audio naar je computer, je computer kan alleen maar zn oren open zetten en de tape starten om op te nemen wat je keyboard synth produceert..
 
Hola.
In cubase staat renderen van een midispoor.
Dat werkt met instrument plugins.
Maar bijvoorbeeld de geluiden uit mijn pax4 doet hij dat niet.
Renderen gaat zoveel sneller
Dan zo,n spoor opnemen.

Groeten van andreos.
dat kan inderdaad niet, dat doe je normaal als volgt in cubase:
- maak een external instrument (device) aan voor je pa4x waarin je de audio ingangen gekoppeld hebt
- gebruik deze in cubase om je midi patterns naar toe te sturen op een track lane
- gebruik op de andere tracks de vsts die je normaal gebruikt in je track

Nu moet je de audio van extern en intern samenvoegen, dat doe je als volgt:
- ga naar audio export in het file menu
- daar zie je ook een check box met de naam: REAL TIME EXPORT
- deze moet aanstaan

Nu wordt de track in realtime afgespeeld (dus duurt echt de lengte van je track), maar het resultaat is dat je pa4x audio gewoon meegenomen wordt in de complete track audio zonder dat je deze ooit hebt opgenomen apart.
 
Niets aparts aan hoor Andreos. Als je de "interne" VST synth een render opdracht geeft gebeurt dat op veel hogere frequentie. Ik weet niet van welke generatie je bent, maar als je ooit iets met casettebandjes hebt gedaan in een dubbel casette deck dan zat daarin vaak een functie dat je extra snel kon kopiëren. Dan draaiden de bandjes op dubele snelheid en was de actie dus sneller klaar. Als je dan meeluisterde met het geluid waren de frequenties dan ook 2x zo hoog (het "kabbel en babbel" effect).

Een externe synth heeft die functie niet, om zowel de snelheid als de frequentie te verdubbelen. Dus dat kan alleen op "normale" snelheid.
 
Je computer stuurt wat noten naar je keyboard/synth, op zijn of haar beurt stuurt ie audio naar je computer, je computer kan alleen maar zn oren open zetten en de tape starten om op te nemen wat je keyboard synth produceert..
Dank je wel maar dat wist ik al.

Groeten van andreos.
 
Dank je wel quifster,
Ja zo doe ik het altijd.
Het ging mij erom
Waarom een extern key dat niet doet.
Ik ken cubase van de eerste
Generatie
Groeten van andreos
 
Niets aparts aan hoor Andreos. Als je de "interne" VST synth een render opdracht geeft gebeurt dat op veel hogere frequentie. Ik weet niet van welke generatie je bent, maar als je ooit iets met casettebandjes hebt gedaan in een dubbel casette deck dan zat daarin vaak een functie dat je extra snel kon kopiëren. Dan draaiden de bandjes op dubele snelheid en was de actie dus sneller klaar. Als je dan meeluisterde met het geluid waren de frequenties dan ook 2x zo hoog (het "kabbel en babbel" effect).

Een externe synth heeft die functie niet, om zowel de snelheid als de frequentie te verdubbelen. Dus dat kan alleen op "normale" snelheid.
Dankje wel
 
Opzich is rustig de tijd nemen om je externe instrument als audio opnemen een goede oefening in onthaasten. 😁
Zo doe ik dat ook
maar als je wat uitprobeert
Is snelheid wel lekker.
Misschien kan cubase dat een keer meenemen.


Met aĺ de techniek moet dat wel kunnen natuurlijk.
Maar het schijnt dat ontwikkelaars niet luisteren
Naar gebruikers .

Groeten van andreos.
 
Niets aparts aan hoor Andreos. Als je de "interne" VST synth een render opdracht geeft gebeurt dat op veel hogere frequentie. Ik weet niet van welke generatie je bent, maar als je ooit iets met casettebandjes hebt gedaan in een dubbel casette deck dan zat daarin vaak een functie dat je extra snel kon kopiëren. Dan draaiden de bandjes op dubele snelheid en was de actie dus sneller klaar. Als je dan meeluisterde met het geluid waren de frequenties dan ook 2x zo hoog (het "kabbel en babbel" effect).

Een externe synth heeft die functie niet, om zowel de snelheid als de frequentie te verdubbelen. Dus dat kan alleen op "normale" snelheid.
Sorry ik ben van de eerste
Generatie.
Reeds al met atari de eerste
Midi connectie.
Alles zelf uitgezocht want toen waren er niet veel gebruikers.
Ik zal mijn leeftijd niet verklappen want dat word
Schrikken.

Groeten van andreos.
 
Back
Top