Roland TB3 ditjes en datjes draad

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.006
Locatie
-
Sinds 'n jaartje heb ik 'n TB3 gekocht van Roland. Ik vond em altijd mega ugly maar heb zo veel lekkere patterns met de 303 uit Rebirth gemaakt en alle andere clones vind ik te beperkt.

De TB3 heeft 32 steps. Natuurlijk kun je ook 'n paar patterns chainen maar dat is onhandig bij het composen.. (vind ik) in dit ding werkt het lekker.
Had het er op YT met iemand van SF ook over.. De TB3 is veel meer synthesizer en je kunt golfvormen mixen en ontstemmen van elkaar.. zo krijgt het veel meer het karakter van een synthbass en dat samen met die slides en accent.. best wel funky resultaten..

Er is een primitive editor voor Ableton maar die doet het niet of nauwelijks.. De CTRL editor werkt beter. Roland TB-3 Editor v1.4.1 – Ctrlr Je kunt daarmee de TB3 preset tweaken, alle knoppen en de hele touchpad als XY pad customisen met parameters.. super cool maar het opslaan in de TB3 zelf? Hoe dan???

Vanmiddag had ik ff wat op de Circuit gemaakt.. de 2 synthpartijen (max) is dan net te kort.. that's when the TB3 comes in :D ff 10 mintuutjes nootjes intikken en gaan.... meteen een leuke jam opgenomen net..

Tips, weetjes.. en leuke jams .. laat maar komen... :mega:

 
Het is veel synth voor je geld maar te lelijk om hier binnen te laten. Ik had de tr8 gelakt zodat ik van dat groen af was maar in dit geval helpt dat niet.
dus deze 303 clone pas ik voor. Jammer want is vast n koopje.
Er is n recente video op yt waar ze m gebruikten als seq voor ext gear
 
Back
Top