ElektroCutie

Elektrocutie

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2019
Berichten
78
Locatie
Belgie
Hoi all,

Ik ben vroeger jarenlang lid geweest maar na een brand bij de buurman van ons huurhuis in 2007 waarbij ongeveer alle hardware in mijn studio een douche kreeg van de brandweer is het muziekgepruts voor mij een vijftien jaar lang naar de achtergrond verdwenen: afwerken in de nieuwbouw, kindjes, ander werk, nieuw huis vinden en verbouwen, .... andere prioriteiten.

1672428895553.png
studio.PNG

Na al die jaren en met terug wat meer tijd begon een tijdje geleden de microbe toch terug te kriebelen. De mogelijkheden en beperkingen van hardware kennende en door alle ontwikkeingen op het softwarevlak besloot ik om deze keer "in the box' te gaan werken. Na wat experimenten ben ik nu ongeveer waar ik de komende tijd mee verder wil :) Het is wel "outside the boxES" geworden want hierdoor kon ik wat rekenkracht verdelen :)

De setup bestaat op heden op computervlak uit 1 DAW PC en 3 VST rekenmachientjes. Deze toestellen heb ik via het netwerk aan elkaar gehangen met RTPmidi voor alle midi signalen en Dante audio via DVS om alle audio te routeren tussen de toestellen. Op mijn DAW toestel draai ik de Live 11 standaard en op elk van de VST toestellen Live 11 intro. Om mijn geluid uit het Danté netwerk te krijgen heb ik een ESI Danté interface. De interface van de DAW PC staat op het grote 65" scherm. De schermen van de VST machines neem ik via RDP over op het kleinere scherm onderaan. Ik maak op mijn DAW gebruik van "external instrument" om midi en audio van en naar de VST toestellen te routeren. Mijn 3 VST toestellen benader ik eigenlijk alsof het racks met (VST) synths zijn.

Op hardwarevlak ziet dit er als volgt uit:

20221230_200726.jpg
20221230_200842.jpg
H

Schematisch ziet er dit zo uit:

1672430164764.png

Op het VST vlak gebruik ik een mix van gratis en betaalde instrumenten en effecten waaronder V-collection en FX, Air, DiscoDSP, U-he, Cherry, Superwavesynths, ......

Ik zoek enkel nog een rotary midi controller (waar blijft die bcr2000) om mijn setup te vervolledigen, dan kan ik wel voor even verder :)


Tot in den draai!!
 
Laatst gewijzigd:
Welkom bij dit forum!
Ik zie dat je draadloze midi aan je keytar hebt, hoe gaat dit wat betreft de latency?
En Dell Optiplexjes, ik heb er pas een geruild voor twee Raspberry PI4b’s 😂✅ (waarbij ik de Raspberry’s kreeg 😂)
 
Welkom bij dit forum!
Ik zie dat je draadloze midi aan je keytar hebt, hoe gaat dit wat betreft de latency?
En Dell Optiplexjes, ik heb er pas een geruild voor twee Raspberry PI4b’s 😂✅ (waarbij ik de Raspberry’s kreeg 😂)
Ik heb de Widi master en de Widi bud pro van www.cme-pro.com. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt verschil merk t.o.v. vroeger een midi kabel via mijn midex8. Zeker een aanrader!!! Nu nog draadloze stroom, want de batterijtjes van de keytar gaan toch snel plat :)
 
Welkom Electrocutie, imposante setup heb je zo bij elkaar, ik ga eens wat kennis opdoen van die begrippen die je noemt want is voor mij nog abracadabra. Heb meerdere computers maar ze zitten niet aan elkaar en dat zou wel kunnen begrijp ik dus.
 
Welkom Electrocutie, imposante setup heb je zo bij elkaar, ik ga eens wat kennis opdoen van die begrippen die je noemt want is voor mij nog abracadabra. Heb meerdere computers maar ze zitten niet aan elkaar en dat zou wel kunnen begrijp ik dus.
Thnx :) Voor mij is het ook een beetje een experiment, dus vragen staan steeds vrij :)
 
Welkom!
Nog nooit meegemaakt dat iemand meer PC's aan elkaar hangt. Maar waarom niet :)
Wel, ik zie die 3 VST machines eigenlijk als "synth racks" :-) Audio gaat via Danté terug naar de DAW PC en alle midi via rtpmidi. Eigenlijk is het de digitale versie van de analoge studio :p
 
Die naam, lol.

welkom!

Wel, dat is dan weer een andere verhaal, ik kan zo wat een bucketlist met speciale gebeurtenissen afvinken :p

In 2019 is op de warmste dag van de broeierige zomer de bliksem op ons nieuwste huis (niet het huurhuis van de brand, niet onze nieuwbouw erna maar ons zot renovatieprojectje daarna) ingeslagen. Gelukkig is de bolbliksem net voor inslag opgesplitst en op 4 punten op ons huis en nog 3 huizen van buren ingeslagen. Ik was spijtig genoeg op dat moment aan het mixen op mijn Rodec met een hoofdtelefoon op mijn hoofd en heb de inslag dus gedeeltelijk binnen gekregen. Als je zo in de film shell shock effecten zit waar het beeld van zwart met een piep terug komt .... wel, combineer dat met het tiendubbele van de shock die je hebt als je aan de 220V hangt en dan kan je je een beetje inbeelden hoe het was.

De eerste 10 seconden ben ik kwijt, dan is alles ongeveer teruggekomen en is de adrenaline aan 400% ingekicked. Eerste ronde gedaan door het huis (eerder gestrompeld :) ) waar de stopcontacten uit de muur lagen, geen licht en elektriciteit meer was en een brandgeur hing, eerst de kinderen aan de voordeur gezet (buiten was er onweer dus dat wou ik niet, binnen was ik nog niet zeker dat er nergens brand was dus daar wou ik ze ook niet). Brandweer gebeld, vrouw die bij een vriendin was aperitieven gebeld, en dan verder een grondigere rondgang gedaan. Brandweer was er supersnel want die waren door de onweersdreiging al op de kazerne. Rondgang met de flir gaf gelukkig de zekerheid dat er geen brand was maar er waren leidingen die enorm heet stonden. Dit beeld ..... dat kende we spijtig genoeg al ergens van :p

20190725_221713.jpg



Brandweer na een tijdje weg, vrouw thuis, kinderen terug rustig ..... en toen mijn adrenaline afnam kwam de realiteit terug en voelde ik me niet echt zo top meer. Zelf naar spoed gereden en daar na een eerste korte controle door de spoedarts op intensieve zorgen opgenomen. Infuus in de arm en een hele nacht aan de monitor gehangen. Risico van een overstroom op je lichaam is dat je bloed afbreekt dus ook om de x aantal uur controle van de bloedwaarden.

20190726_005310.jpg


Gelukkig heb ik maar het einde van de inslag binnen gekregen en viel het dus heel goed mee. Wij hebben bij ons thuis de hoofdmoot gehad en bij ons was 90% van alle elektrische toestellen, lichten, rolluiken, verwarming, .... om zeep, ook meerdere elektrische circuits hadden schade.

Mijn Rodec was ook om zeep maar is binnen geweest bij Transitel Sabima en is ondertussen weer tiptop in orde ;-)


Soit, niet veel mensen hebben zo'n diagnose op papier, dus ja, dat was pas inspiratie voor een naam ;)

67726530_10218724506854651_6486658685895442432_n.jpg


Gezien ik als DJ meer met elektrohouse bezig was met een kleine aanpassing naar elektroCUTIE ;)

elektrocutie.png

Soit, ik hoop de rest van de rampenbucketlist verder onafgevinkt te laten :p
 
Dat gevoel is me bekend...
Toen ik lekker 3 x 400V door m´n lijf kreeg en ik de 3 draden niet kon loslaten omdat m´n handen dichtklapten...
En tegen een snelheid van 50Hz op de grond trillen alsof je op een mega trilplaat staat...
Natuurlijk niemand in de buurt .
Resultaat: gat in m´n hand gebrand waar ik mooi door kon kijken...
Voelde geen pijn want het was 4e graad... dood.
Ben zelf nog naar het ziekenhuis gereden om vervolgens daar in elkaar te zakken.
Werd later wakker met 2 armen en handen als een mummie...
Nou ja... zolang we het nog kunnen navertellen... :D

Cheers,
Exo. :mega:
 
Dat gevoel is me bekend...
Toen ik lekker 3 x 400V door m´n lijf kreeg en ik de 3 draden niet kon loslaten omdat m´n handen dichtklapten...
En tegen een snelheid van 50Hz op de grond trillen alsof je op een mega trilplaat staat...
Natuurlijk niemand in de buurt .
Resultaat: gat in m´n hand gebrand waar ik mooi door kon kijken...
Voelde geen pijn want het was 4e graad... dood.
Ben zelf nog naar het ziekenhuis gereden om vervolgens daar in elkaar te zakken.
Werd later wakker met 2 armen en handen als een mummie...
Nou ja... zolang we het nog kunnen navertellen... :D

Cheers,
Exo. :mega:
Ook stevig :) gelukkig toch nog losgekomen van de draden.
 
Weet er van mee te praten.
Naderend najaar met temperatuurwisselingen en onweer tijdens het blussen.
Het gedoe met boa `s was nog het ergste.
Want als je niet uitkijkt verlies je je vrijheid.
Hun gaan namelijk vertellen hoe je je huis moet inrichten
Geen muziek spullen beschadigd.


brandserle.jpg
 
Welkom terug, mooie setup en goed dat je de draad weer oppakt.

Ik ben ook ooit opnieuw moeten beginnen , gelukkig is de passie voor muziek gebleven en is & was het een mooie uitlaatklep voor mij

bijlmerramp.jpg
 
Mooi dat de muziek je weer pakt en dat je opnieuw aan de gang bent!
En wat een verhalen hierbovenstaand zeg!
 
Back
Top