ElektroCutie

En ondertussen iets netter :)

1677080579097.png
1677080598174.png
1677080610460.png
 
Ondertussen ben ik ongeveer waar ik wil :)

Op het hardware vlak is dit waar ik momenteel zit:

Untitled.png
Untitled3.png
Untitled6.png
Untitled4.png
Untitled5.png
Untitled2.png


Schematisch:

Capture.PNG

Een beetje uitleg misschien :)

Zoals jullie weten koos ik ervoor om volledig in the box(es) te werken. Midi tussen de machines loopt over het netwerk via rtpmidi, audio loopt over het netwerk via Danté

Mijn laatste toevoegingen zijn de Dell laptop en een 27" touchscreen (hetgene op mijn bureau staat). Op de laptop staat Ableton als DAW. Eigenlijk gebruik in Ableton enkel voor midi. Via het touchscreen neem ik via RDP mijn 4 machines in de cases over. Ik heb het zo aangepakt dat elk van deze machines eigenlijk werkt zoals een rack hardware. Op deze machines draait Gigperformer als VST host, dit was voor mij DE perfecte tool voor wat ik wou doen. Zoals jullie zien in het schema hierboven heb ik met kleurcodes gewerkt, dit komt ook terug in mijn DAW en op de Gigperformer machines:

De kleuren in mijn DAW:

20230325_191317.jpg

Aangezien ik maar 10 foto's per post kan attachen, vervolg hieronder :)



 

Attachments

  • 20230325_191317.jpg
    20230325_191317.jpg
    183,3 KB · Bekeken: 76
  • Untitled.png
    Untitled.png
    1,6 MB · Bekeken: 74
Mijn boxes, rood, blauw & geel:

Dit zijn mijn VSTi machines, zoals gezegd met Gig performer als VST host. Dit is super licht als het aankomt op draaien van VST's. Ten opzichte van Ableton gaat deze host veel resource vriendelijker om met de vst's en ligt het CPU verbruik veeeeeeeel lager. Geen pops en clicks meer, echt de max. Voor elk van deze hosts heb ik een aangepaste interface gemaakt die super touch-friendly is en waardoor je direct kan zien met welke host je bezig bent:

20230325_191321.jpg
20230325_191355.jpg
20230325_191403.jpg

Hierop draaien de virtuele instrumenten, momenteel 9 per box die hun audio allemaal naar de vierde box versturen via Danté. Besturing van de VSTi's is superleuk via het touchscreen :)

20230325_191343.jpg

Wat de max is aan Gig performer is dat je workspaces kan aanmaken per track met daarin de VSTi instumenten en patching zoals je ze wilt per track en dat je aan een workspace een program change nummer kan hangen. Als je die dan in Ableton vooraan in je track steekt wordt automatisch bij het openen of starten van de track op alle boxes de juiste workspace geladen zodat je juiste instrumenten, sounds, ..... voor die track klaar staan. Gaat meeeeega vlot en snel. super!!!!!


De groene box


De vierde computer is mijn VSTi en Mixer box. Deze box krijgt alle Danté kanalen binnen. Op deze kanalen kan ik dan VSTfx plugins gooien :) Ook hier, veeeeel CPU vriendelijker dan met Ableton als VST host. Ook hier heb ik al een basis bedieningsinterface gemaakt:

20230325_191408.jpg

De led VU bars bovenaan is het niveau van het inkomende signaal, de rest is mja, een gewone mixersturing, bedoeling is om dit ook aan een midi kanaal in Ableton te hangen voor automatisatie :) Van hier gaat de audio dan via mijn esi danté interface naar buiten. Ook hier een workspace per track dus via Program change -> juiste mixer settings en FX geladen.

/me is happy momenteel :)
 
Back
Top