Hey, in dit draadje ben ik bezig om naar een toekomstige oplossing te kijken voor uitbreiding van mijn home studio. Wat ik nu voor ogen heb is om een Midas M32R met een Dante audio kaart aan te schaffen, zodat ik daarmee gelijk een hardware DAW controller, mixer en audio interface inéén heb en dus mijn ADAT + Babyface Pro oplossing vaarwel kan zeggen. Ik draai Ableton 10 op Windows 10.
Specifiek over de Dante oplossing heb ik dan nog wel wat vragen:
Specifiek over de Dante oplossing heb ik dan nog wel wat vragen:
- Is het gebruik van de Dante Virtual Soundcard voldoende performant of is een aparte Dante PCIe kaart noodzakelijk als je alle 32 kanalen van de Midas wil processen?
- Als je de virtual soundcard gebruikt, kan je dan dezelfde switch gebruiken als diegene die waarover internet aangeboden wordt aan de computer? Of moet je dan een 2e netwerkt kaart (dan bedoel ik dus niet de Dante PICe kaart) met een aparte switch daarvoor gebruiken? Levert dat dan geen problemen op met je andere (internet) netwerk?
- Heb je perse een managed switch nodig of is een standaard gigabit switch ook prima?
- Hoe zit het met bekabeling? Beter CAT6 of is CAT5 ook prima?
- Dan realiseer ik me ook ineens dat ik eigenlijk niet precies weet wat de taak van een audio interface eigenlijk is, is de interface er uitsluitend om externe apparatuur aan te sluiten, dus midi, adat, AD/DA converts, of is die ook nog betrokken bij enige processing in relatie tot VST plugins? (of geldt dat laatste alleen voor een DSP kaart van bv UAD?)