MrdrBobo - Barshoi 6

Mrdrbobo

harmoneus
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
127
Locatie
DenHaag/Rdam


Mijn inzending voor dit jaar.
Ben erg benieuwd wat iedereen weer heeft gebrouwen deze keer.
Dat de mooiste moge winnen!
 
Die stemmetjes zijn er wat teveel aan, het einde is saai, en het is erg lang. Maar wat een innovatieve inspiratie je hier tentoon stelt, dat is een + waard. STEM!
 
Op zich best een mooie soundscape maar ik mis wat samenhang. Het lijken allemaal aparte stukjes die in trage overgangen aan mekaar geplakt zijn. Langs de andere kant is het opnieuw een voorbeeld van hoeveel creativiteit er hier op het forum rondwaart.
 
Abstract inderdaad. Niet alles was mijn ding, maar er zaten zeker mooie stukken in. Qua compositie voelde het iets te random aan, maar wellicht snap ik de intentie simpelweg niet volledig.
 
Dank voor jullie reacties, heel leerzaam allemaal! Ik ben dit jaar van mijn gebruikelijke stramien afgeweken, die is namelijk van akkoordenschema opzetten, structuur bedenken, melodie/thema, misschien een modulatie, etc, allemaal muziektechnisch verantwoord en traditioneel zeg maar. Ik ben nu primair uitgegaan van sounds uit mijn grabbelton van wav files en presets die mij inspireerden en daarmee een soundscape gaan opbouwen. Meer als een schilder dan als een technicus zeg maar.
 
Vet die bitredux in het begin. Mooi verhaaltje wordt hier verteld, eerste stuk wist mij redelijk goed te boeien, maar dan duurt eea uiteindelijk toch net wat te lang.
 
Fijne reis langs mooie klankschappen. Inderdaad verschillende passages, maar dat voelde voor mij niet onlogisch..

De banjo schept inderdaad verwachtingen haha.. maar ben zelf niet zo'n banjo-fan, dus geen probleem dat 'ie niet meer terug kwam.. interessant dat je 'm erin hebt gelaten, eigenlijk... vraag me af waarom. Misschien is 't de bron van alles wat volgt in die effecten-staart en wilde je dat duidelijk maken..?

Goeie kick. Netjes gedaan, zo subtiel. Geldt ook voor die "drumloop" (zo ervaarde ik 'm - ik hoor inmiddels dat het iets anders is, die met de reversed geluiden) in het laatste deel, tijdens de stemmen.. heel gaaf.
 
na de eerste noten van die banjo gehoord te hebben verwachte ik iets heel anders te gaan horen dan wat er daadwerkelijk kwam :D
niet teleurgesteld hoor, wat volgde was een mooie afwisseling van soundscape achtige sounds en wat meer conventionele synth muziek.
in zijn geheel niet saai.
 
Mooie soundscapes die me hier en daar op een dwaalspoor brengen. Dan komen er plotseling wat beats en later franse vocalen en houvast en de reis kabbelt door....toch weer zoeken naar houvast bij die vocalen, en de trein denderd door...zoiets? mooi hoor
 
Laatst gewijzigd:
Goede vibe, origineel!
Het komt op mij persoonlijk meer over als een mini album, dan een track. Maar dat maakt op zich niet uit. 😉
 
Heul vet maar het begint een beetje bij het eind voor mijn gevoel
Alsof ik nog een heel stuk ervoor gehoord had moeten hebben ;)
 
Back
Top