Eclectic - Oblivion

Ik hou hier ook wel van, ook de werkwijze die je beschrijft en daarbij kom je inderdaad snel handjes te kort. Die zen delay klinkt wel erg lekker, al vaker gehoord in jouw jams/producties, misschien eens naar kijken.... Wat mij betreft zou het eea wel wat meer in de ruimte mogen gebeuren, maar heb me zeker niet verveeld de afgelopen 7 minuten :)
 
Soms hoor ik een dance-track die minimaal blijft in z'n opbouw, en zĂł stug blijft volhouden wat het doet, dat ik het eerst "nog even moet aankijken hoor, wat het wordt".... en dan ineens... zonder dat er ook maar iets aan de muziek verandert... golflengte klikt..... EN GAANNNN...!

Dit is zo'n track.

Heerlijk. You got me.
 
Soms hoor ik een dance-track die minimaal blijft in z'n opbouw, en zĂł stug blijft volhouden wat het doet, dat ik het eerst "nog even moet aankijken hoor, wat het wordt".... en dan ineens... zonder dat er ook maar iets aan de muziek verandert... golflengte klikt..... EN GAANNNN...!

Dit is zo'n track.

Heerlijk. You got me.
ThnX! Dat had ik zelf niet beter kunnen omschrijven, het is een “staat” waar je ingetrokken wordt, bijna een muzikale tantra wanneer je op dezelfde golflengte zit. Bedankt man!
 
Die werkwijze ken ik wel hoor, maar tegenwoordig neem ik wel zoveel mogelijk op als losse tracks zodat je achteraf nog wat variatietjes kan aanbrengen.
Dat had, wat mij betreft, op de drums wel op een hoger plan kunnen tillen.
Het sfeertje dompel ik me moeiteloos in onder overigens :yamaha:
 
Het begin hoe de clap erin kwam en daarna zo'n lekker dub chord dat begon goed en dan de 808 er in maar dan had je 'm voor mijn gevoel ook wat korter (min of 4 bijv) laten want ik ben het met anderen eens dat het wat eentonig wordt, ik zat eigenlijk te wachten op een ander spannend akkoord waardoor het wat meer verrassend zou zijn welke kant het opgaat?

Als ie zo lang is hadden ook hier en daar leuke bliebjes met een pingpong delay het interessanter/spacier kunnen maken, had ook leuk geweest.
Maar ik snap als je lekker in de groove zit en Ă©Ă©n take doet dat je het dan niet verder uitwerkt maar dat zou deze track nog wat interessanter hebben gemaakt.

Toch in de basis biedt deze track genoeg om 'm nog 'ns in de remix te gooien als je inspiratie hebt.
 
Fijne track met oorstrelende geluiden. Dat hij wat langer is maakt niet uit, je komt daardoor in een bepaalde state of mind. Mooi hoor!
 
De drums zijn wat prominent ingemixt en nogal eentonig, waardoor ze (met name de open hihat en de clap) me na enige tijd vreselijk gaan irriteren.
Dat is erg jammer, want de rest van de track is mooi en spannend en zou ik graag vaker horen.
 
o ja een heerlijke uitdaging, geen edits, gewoon alles in een take (je weet wat ik bedoel)
ik deed ooit ook zoiets en is dolle pret, zou t opnieuw moeten doen... hehe ik speel enkel geen meter keys
en eens je in zo'n zone zit is tijd geen belang meer, dan wordt t sowieso n langere track, toch
 
Back
Top