Op zoek naar een specifieke OHH sample

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
416
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een specifieke open hihat sample, namelijk die je hoort op 0:30 en verder in deze track:



Ik weet dat het gewoon een sample is van een (jazz) drumkit, maar ik heb niets wat erop lijkt. Het liefst zou ik precies deze sample hebben, maar dat wordt misschien lastig. Weet iemand specifiek waar deze sample vandaan komt of waar ik iets kan vinden dat héél dicht in de buurt komt? Aanraders voor goede jazzdrumsamplepacks zijn ook zeer welkom!
 
klink als 1000 hihats in een dozijn.
Gewoon wat akkoestische kits door gaan dan heb je hem vrijwel zeker.
Niet 100% dezelde. Lijkt me nogal moeilijk om deze specifiek te herkennen omdat het zo een bread and butter geluid is.
 
Ik dacht hetzelfde als @flyweight en @Rvooh

Klinkt als de hihat uit de standaard general midi soundset. Misschien heel iets naar beneden gepitched. Zal 'm wel niet zijn, maar daarmee kan je 'm prima benaderen.

Hou ook rekening met de sound van de closed hihat..! In je voorbeeld wordt gebruik gemaakt van "choking", dus het afkappen van de open hihat door het triggeren van een closed hihat. Dat bepaalt de totaal-sound.. (edit.. nog es geluisterd, in je voorbeeld heeft de choke geen sound, hoor ik nu.. maar dat afwisselen van de OHH-lengtes maakt het zo natuurlijk)
 
Dank allemaal! Ik ga eens zo'n GM setje opsporen en wat packs luisteren. Had wel zo'n vermoeden dat het een dertien in een dozijn-sample is, maar dacht misschien is deze gebaseerd op die uit een of andere bak ofzo. Heb in Ableton al iets gevonden dat er goed op lijkt.

Goed, beetje een nonvraag dus, maar ik ben verder geholpen!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top