Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Uit het hart gegrepen het commentaar van Demian. Ik werk op een plek waar ik de hele dag Qmusic moet aanhoren en ja inmiddels heb ik een soort modus gevonden om daarmee om te kunnen gaan, idd negeren/filteren whatever al lukt het niet altijd. Als ik dat niet doe ben ik in staat om van een flatgebouw te springen, die tergende kutmuziek in een playlist van max 20 verschillende nummers en dat elke dag weer. Al die commercielen zijn de as van het Kwaad.

Ik zou daar niet lang blijven.. je gaat er een tik van overhouden. Of naar je leidingevende stappen over de terreur. Vind overigens de reclameblokken vaak nog erger. Bij mijn laatste kantoorbaan mochten gewoon spotify playlist op.. zonder reclame
 
Vond de opmerking van @hub wel een mooie...

misschien is het geen kwestie van "druk maken", maar van er niet tegen kunnen?

Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar dat "locked in" zijn op een geluidje, en daar knetter-gestoord van raken, zoals @demian omschrijft - doet denken aan misofonie...

Alleen gaat het hier om muziek... zou dat dan een soort "muzikale misofonie" zijn? Heb het zelf met de hihtats in trap-beats haha.. en de lelijkste snare ever, die je daar ook vaak in hoort (doet mij altijd denken aan een slechte opname van die tik voor blinden en slechtzienden bij verkeerslichten)
 
Als ik dat niet doe ben ik in staat om van een flatgebouw te springen, die tergende kutmuziek in een playlist van max 20 verschillende nummers en dat elke dag weer. Al die commercielen zijn de as van het Kwaad.

Tja, de etherfreqs zijn voor veel geld verkocht, dit moet toch terugbetaald worden. Dit gaat niet met liefde voor de muziek, maar is keiharde bizniz.
 
Soms is het een beetje een zeikerd. Maar hij maakt ook leuke en interessante videos. Wat mij al 30 jaar verbaasd aan kut muziek op de radio, is het feit dat als je een 'beter' lied dag in dag uit zou draaien het ook een hit zou worden. Het medium is zo krachtig, maar men kiest voor de meest makkelijke weg.
 
Rick Beato zou meteen erna, een video kunnen maken met het tegenovergestelde.. zoals deze dude: (ja hij is druk!)

En ja, dan zet je even een paar nummers (ook niet meer dan dat) van Dirty Loops aan.. dat is vreselijk goed!


Als Rick Beato bedoelt dat in de Mainstream muziek, de harmonie is verschraald: Dan geef ik hem gelijk. Uitschieters daargelaten, de Mainstream muziek is wat harmonie betreft zeer 'gierig'.
En met de verschraling van harmonie, voor mij persoonlijk als akkoorden-Freak sinds m'n 5e, is de muziek saaier en minder warm / omarmend geworden.
 
Mijnvrouw heeft altijd 538 top 50 dab aanstaan in de auto. Dat zijn echt alléén maar kudtnummers. Zaaddodende popacademie muzak. Tergend.
Ik vind die jolige DJ's die hard moeten lachen om hun eigen grappen, 'spontane' gesprekjes met luisteraars, domme spelletjes en vooral die eindeloze reclameblokken zo mogelijk nóg erger. Op zich kan ik de meeste popmuziek (behoudens autotune hiphop) wel hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Ja jolige tutoyerende DJ’s zijn ook walgelijk. Die iedereen aanspreken als een tienermoeder of 14 jarige stukadoor.
 
Ik vind die jolige DJ's die hard moeten lachen om hun eigen grappen, 'spontane' gesprekjes met luisteraars, domme spelletjes en vooral die eindeloze reclameblokken zo mogelijk nóg erger. Op zich kan ik de meeste popmuziek (behoudens autotune hiphop) wel hebben.
Kortom, de media behandelt ons allemaal als debielen en ze zijn zelf ook debiel, dat is precies waar ik de grens trek, ik wens niet als een debiel toegesproken of toegezongen te worden.
Ik heb de tv kabel 20 jaar geleden al af laten sluiten, helaas kan ik overal de radio uit het raam gooien waar ik kom, maar ik zou 't graag willen.
 
Kortom, de media behandelt ons allemaal als debielen en ze zijn zelf ook debiel, dat is precies waar ik de grens trek, ik wens niet als een debiel toegesproken of toegezongen te worden.
Ik heb de tv kabel 20 jaar geleden al af laten sluiten, helaas kan ik overal de radio uit het raam gooien waar ik kom, maar ik zou 't graag willen.
Tja, de massamedia richten zich op de massa, de massa heeft een gemiddeld IQ van 100, wat betekent dat de helft daar nog onder zit. De rest kun je dan zelf wel uitrekenen.
 
Sjongejonge, we gaan wel steeds negatiever hé? 🥴👎
Muziek smaak (ja, ook wansmaak) is zo subjectief als het maar kan, en dus ook aan verandering onderhevig. Dat heb ik aan den lijve ondervonden...
 
Je moet eens weten wat ik te horen krijg als ik Ernest Ranglin, Grant Green, Ozric Tentacles of Tosca of Astor Piazaolla wil draaien. Is ook niet bepaald positief over het algemeen.
Ik moet wel tolerant zijn tov de muziek op de radio maar andersom hoef ik geen tolerantie te verwachten voor de muziek die ik graag luister.
Tegelijkertijd ben ik de gene die zich 'te druk maakt', 'zij' laten het allemaal van zich afgelijden zeggen 'ze', maar ondertussen worden we doodgegooid met muziek voor debielen.

Dat beleving van muziek subjectief is ontken ik niet, waar waarom die k-herrie aan een stuk door, dagelijks gespammed moet worden, tjsa.. dat gaat toch ook wel weer een beetje ver, nietwaar ?
 
Maar als aanvulling: het geeft geen pas om muziekbeleving aan intelligentie quotient te koppelen. Dát is mij een brug tever!
Maar ik vind het oké om een mening over muziek te hebben, maar ook hier geldt dat iemand niet afgerekend kan worden om de smaak die hij heeft.
Vroegah vond ik de happy hardcore verschrikkelijk en ging de radio subiet op een andere zender. Nu kan ik er met een soort van zachte weemoed naar luisteren. Zij het niet télang :D
 
Maar als aanvulling: het geeft geen pas om muziekbeleving aan intelligentie quotient te koppelen. Dát is mij een brug tever!
Ach, kijk naar het gemiddelde publiek dat op welke act afkomt en je weet snel genoeg :D
 
Muziek voor de massa is gewoon niet altijd hetzelfde als voor de liefhebbers en muziek voor de liefhebbers is niet altijd voor de massa, zo is het altijd toch geweest?
Hier op het forum zitten we nou eenmaal met een bovengemiddelde interesse voor muziek dus dan krijg je dit soort gesprekken natuurlijk ook wel.
Je moet eens weten wat ik te horen krijg als ik Ernest Ranglin, Grant Green, Ozric Tentacles of Tosca of Astor Piazaolla wil draaien. Is ook niet bepaald positief over het algemeen.
Enne...@demian eentje voor jou; een van m'n favorieten van Grant Green met oa Bobby Hutcherson en Elvin Jones...Lazy Afternoon
 
Nou ik ben het er helemaal niet mee eens. Ook is er veel vette poep muziek.
Is misschien meer een teken van oud worden, minder gevoelig en openminded en creatief raken.
Als je ouder word worden veel gewoon stugger, negatiever en minder flexibler. hahahah

Slecht? Tyler, the Creator, Kendrick Lamar, Frank Ocean, Leon bridges, Michael Kiwanuka, Anderson .Paak ..... ga maar door ga maar door.....

Echt iedere top 40 lijst van 1880 to 2022 heeft maar een paar super toffe tracks. Dat is echt altijd zo geweest.

@Nap zijn analogie. Ja kijk maar wie er in de supermarkt brood koopt. gemiddeld IQ 90. Dus is iedereen die brood koopt niet slim. hahah
Muziekaliteit is ander soort inteligentie die IQ niet meet.

Was laats in de Zara laarsje voor mijn meiden halen. Echt vette muziek. Eeen goed gecureerde plee-list die ze elke maand doorspoelen.
Echt tof en stond daar half te dansen.

En Rick is natuurlijk ook veel te oud ;-) heeft niets met leeftijd te maken. Meer met spiritualiteit :D
 
Ik hoorde laatst mijn neefje een liedje draaien van kinderen en dat klonk toch echt wel vet.. goed voor die kids!! zit muzikaal echt degelijk in elkaar.. (vind ik)..


 
Back
Top