Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Nog even en we horen overal waar je komt weer de sinterklaas en kerstliedjes, da's nog wat erger en probeer dat maar 'ns te ontlopen, dan moet je thuisblijven denk ik?
 
Ze zijn Mariah Carey alweer aan het ontdooien...
1665486964693.png
 
Muziek kan ook gewoon een product zijn he? Het hoeft niet allemaal hoogdravend te zijn, en het heet niet voor niks 'muziekbusiness'. Het is maar hoe je erin zit.

Dit is precies het Neoliberale denken: De consumptiemaatschappij als het grootste goed zien. Alles reduceren tot een product. De functie van een huis als beleggingsobject om er schijn-rijk van te worden. Zo ook met ziekenhuizen, muziek en noem maar op 👍
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil geen politieke discussie ontketenen (wat geloof ik verboden is hier op het forum) maar als je wil weten waarom alles saai en hetzelfde klinkt kom je niet om termen als globalisering, consumptiemaatschappij en neoliberalisme heen denk ik.

Overigens maak ik mezelf er ook schuldig aan. Je onkomt er bijna niet aan en if you can't fight them, join them!
 
Je onkomt er bijna niet aan

Net als de muziek in de hitparade, je niet te druk om maken. :) Bij je eerder genoemde voorbeeld van Subway, McDonald's en Pizzahut, het is inderdaad eenheidsworst, maar aan de andere kant kun je je afvragen of de landen waar deze bedrijven niet actief zijn door de bank genomen zulke fijne plaatsen zijn om te leven.
 
Die eetgelegenheden die je noemt kan je voor kiezen om niet naar binnen te gaan..blijven er nog vele andere plekken over waar ongevraagd de k-muziek je oren binnenkomt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: hub
Tsja, zo begrijp ik nog steeds niet waarom het dikke behaarde middelbare mannen in vettige jasjes toegestaan is om zo'n ongelofelijke terringherrie te maken met hunnie trage dikkebandenlowriderbrommertjes. Is toch net zo erg als Mariah Carey met Kerstmis?
 
Even los van smaak of het je ding is of niet, maar de huidige nummer 2 is toch echt een liedje in de meer traditionele zin:


klinkt als iets dat ik al gehoord heb. Ik luister liever iets dat ik nog niet gehoord heb.
Ach, vroeger had een hitparade wat te maken met verkoopcyfers... Als je zit wat 'trendy' is op yt stel je je de vraag hoe oud 't publiek is. Ik ben bijna 50 en begrijp al meer dan 10 jaar dat ik te oud ben voor tienermuziek. Heb 't nog lang volgehouden eigenlijk. in 2014 was de maat VOL. De tiners beginnen nu echt popmuziek te lusieteren, zijn daar laat mee vind ik, zijn al 14+ - de zware tijden komen er dus aan, nu zetten ze hun telefoon aan op speaker in de auto en verwachten dat ik daar naar ga luisteren. Ik heb dus weldra mijn draadloze oortjes bij in de auto en luister wel lekker associaal wat, mogen ze hun mams ermee vervelen :)
 
Die eetgelegenheden die je noemt kan je voor kiezen om niet naar binnen te gaan..blijven er nog vele andere plekken over waar ongevraagd de k-muziek je oren binnenkomt.
ha doet denken aan de Delhaize waar ik vroeger woonde, die speelde de hele dag vlaamse volksmuziek, ik was er nooit langer binnen dan nodig. Wim Soutaer "allemaal" iemand? Vast niet :)
Het fijnste aan die muziek is dat je er een alternatieve tekst op kan verzinnen. Voorbeeld borsato 'ik leek gek te worden, en de reden dat bij jij'
"ik krijg stenen kloten, en de reden dat ben jij'

Jonge !alternatieve! festival bezoekende collega's op 't werk beginnen voor hun 30 radio nostalgie te luisteren ipv studio brussel. Dat vind ik pas zorgwekkend. En bovendien irritant, na bijna 45 jaar 80's luisteren heb k 't wel stilaan gehàd ermee. Of ja die afgezaagde 90's die ik 20 jaar draaide op huwelijksfeesten, boehoe.
Ik schrijf sinds dit jaar reviews van nieuwe releases voor n website, ik luister dus zeker hedendaags spul. Er is nog steeds goeie muziek... No worries.
 
Laatst gewijzigd:
Dit is precies het Neoliberale denken: De consumptiemaatschappij als het grootste goed zien.
Niks grootste goed, dat is gewoon pragmatisch. Je hebt geld nodig om in je levensonderhoud te voorzien. Dat geld kun je op talloze manieren verdienen, zoals muziek maken die mensen willen kopen. Daar vind ik helemaal niks mis mee, zolang de maker er maar niet pretentieus over doet.

Dit is trouwens niet hoe ik muziek benader. Maar als anderen dat doen, prima toch?
 
Het is niet prima, want ik moet noodgedwongen ook naar die muziek luisteren die anderen zo nodig willen kopen.

Die k-herrie wordt gewoon keihard gespammed. Er is geen verdediging tegen mogelijk, je kan zelfs niet bij een tankstation naar de wc gaan zonder dat een of ander 'jankend wijf' haar 'emoties' uit volle borst moet uiten via de plafond speaker.
 
  • Duimpje
Duimpjes: hub
Moet je voorstellen dat overal waar je komt er steeds spruitjes in je mond worden gepropt, 'als je het niet lekker vind dan spuug je 't maar weer uit' zeg jij dus.
 
Moet je voorstellen dat overal waar je komt er steeds spruitjes in je mond worden gepropt, 'als je het niet lekker vind dan spuug je 't maar weer uit' zeg jij dus.
Dan leven we waarschijnlijk niet in dezelfde wereld, want waar hoor jij overal muziek dan? Ik alleen soms in de supermarkt en dat is het wel zo'n beetje. Bij de Lidl geloof ik niet. En grote winkelcentra mijd ik, als het even kan. Maar we drijven af en dit gaat al niet meer over het onderwerp.
 
Ik kom op nogal veel plekken en overal denkt men dat een muziekje sfeerverhogend werkt. Dat zou inderdaad goed het geval kunnen zijn, maar bijna overal is het dezelfde pulp die aanstaat, en het komt uit de radio. Jij komt blijkbaar nergens, of het werkt bij jou sfeer verhogend en dus geniet je er van, of je kan het goed negeren, maar die simplistische ritmes, deuntjes, clapjes, autotune, effectjes, riedeltjes, gefakete emoties irriteren me behoorlijk. Het is echt allemaal hetzelfde wat je hoort steeds, maar een echt lekkere muzikale flow, waar je je beter van gaat voelen, dat hoor je bijna nergens. Alleen die stomme pop, overal staat het aan. In jouw wereld dus niet, maar in de mijne wel, helaas.
 
Niks grootste goed, dat is gewoon pragmatisch. Je hebt geld nodig om in je levensonderhoud te voorzien. Dat geld kun je op talloze manieren verdienen, zoals muziek maken die mensen willen kopen. Daar vind ik helemaal niks mis mee, zolang de maker er maar niet pretentieus over doet.

Dit is trouwens niet hoe ik muziek benader. Maar als anderen dat doen, prima toch?

Het gaat er hier niet over of het goed of slecht is maar waar de oorzaak ligt van saaier wordende muziek. Als je van saaie muziek houd.. zeker prima! 👍
 
M'n overgrootvader vond de jazz die m'n opa luisterde amuzikale eentonige teringherrie. Dat vond m'n opa weer van de Rolling Stones platen van ons pa. Ons pa had dat met m'n rapplaten en ik gok dat ik het ga hebben met de muziek die m'n dochtertje over een paar jaar leuk gaat vinden.

Niks mis mee. Circle of life.
 
Het is niet prima, want ik moet noodgedwongen ook naar die muziek luisteren die anderen zo nodig willen kopen.

Die k-herrie wordt gewoon keihard gespammed. Er is geen verdediging tegen mogelijk, je kan zelfs niet bij een tankstation naar de wc gaan zonder dat een of ander 'jankend wijf' haar 'emoties' uit volle borst moet uiten via de plafond speaker.
Ja, dat is voor mij ook wel een ergernis. Dat overal maar muziek achter moet om van zelfs een potje schijten nog een 'belevenis' te maken waardoor je je kunt 'laten inspireren'. En dan is het meestal nog k*tmuziek ook inderdaad.
 
Back
Top