Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Music for Toilets - Ik denk aan het geluid van een klaterende waterval en iemand die af en toe stenen in het water gooit, en dit alles op een bedje van general midi panfluiten, hijgerige koren, burlende herten, een strak gequantizede blanke tribal bongotrack en een synth pad.
 
Koop je een geluidswerende koptelefoon bij de bouwmarkt 😀 Maar het is maar waar je je druk om maakt. Doe je je oortjes in en dan hoor je het niet.
Ik kan natuurlijk niet voor demian spreken. Maar misschien is het geen kwestie van "druk maken", maar van er niet tegen kunnen? En iemand dwingen zich zijn leven lang doof te maken als hij de deur uit wil, gaat toch ook wat ver?
 
Wat ik wel weet is dat hoe meer je eraan ergert des te meer je het hoort.
Truuk is om het gewoon langs je heen laten gaan.
Ik heb bv altijd muziek aan (gehad) tijdens werken/leren waardoor ik me bter kan concentreren: door de muziek ( die volkomen vertrouwd, en dus voorspelbaar is) worden onbekende/onvoorspelbare geluiden gemaskeerd en word ik niet afgeleid.
 
... na bijna 45 jaar 80's luisteren heb k 't wel stilaan gehàd ermee. Of ja die afgezaagde 90's die ik 20 jaar draaide op huwelijksfeesten, boehoe.
Inderdaad...

... zonder dat een of ander 'jankend wijf' haar 'emoties' uit volle borst moet uiten via de plafond speaker.
AF - GRIJ - SE - LIJK!!! 🤢🤢🤢

Cheers,
Exo. :mega:
 
Wat ik wel weet is dat hoe meer je eraan ergert des te meer je het hoort.
Truuk is om het gewoon langs je heen laten gaan.
Ik heb bv altijd muziek aan (gehad) tijdens werken/leren waardoor ik me bter kan concentreren: door de muziek ( die volkomen vertrouwd, en dus voorspelbaar is) worden onbekende/onvoorspelbare geluiden gemaskeerd en word ik niet afgeleid.
Dit dus, zombie muzak voor de consumptie bubble. Om de ironie nog wat kracht bij te zetten :D
(de mindfuck dat je een track durft te maken, waarin je je eigen core audience te kakken zet, en ze het gevoel geeft dat zij wel uniek zijn én er boven staan :D héérlijk)

 
Dit dus, zombie muzak voor de consumptie bubble. Om de ironie nog wat kracht bij te zetten :D
(de mindfuck dat je een track durft te maken, waarin je je eigen core audience te kakken zet, en ze het gevoel geeft dat zij wel uniek zijn én er boven staan :D héérlijk)


Hahaha, nee hoor, hoofdzakelijk 70-er jaren muziek, beter bestaat (bijna) niet :D
 
Ik kom op nogal veel plekken en overal denkt men dat een muziekje sfeerverhogend werkt. Dat zou inderdaad goed het geval kunnen zijn, maar bijna overal is het dezelfde pulp die aanstaat, en het komt uit de radio. Jij komt blijkbaar nergens, of het werkt bij jou sfeer verhogend en dus geniet je er van, of je kan het goed negeren, maar die simplistische ritmes, deuntjes, clapjes, autotune, effectjes, riedeltjes, gefakete emoties irriteren me behoorlijk. Het is echt allemaal hetzelfde wat je hoort steeds, maar een echt lekkere muzikale flow, waar je je beter van gaat voelen, dat hoor je bijna nergens. Alleen die stomme pop, overal staat het aan. In jouw wereld dus niet, maar in de mijne wel, helaas.
Denk aan je hart demain. Adem in.. adem uit. En onthoud:

Where Attention Goes, Energy Flows​

 
leest lekker weg dit topic XD

tja... tis van alle tijden hoor. toen ik 25 jaar geleden een bijbaan had bij een benzine station en op een saaie zondag middag de muziek buiten van radio noordzee had afgehaald en in plaatsdaarvan een Thunderdome CD-tje had opgeknald regende het ook klachten daarna hahaha.

maar misschien is de tijd nu rijp om t nog eens te proberen. hoe lekker zou dat zijn... loop je de supermarkt in, draaien ze het nieuwe Album van SepticFlesh knetterhard! ik zeg doen :D
 
Dit is wel een goed punt wat je aanroert, want ik hoor ook al vele jaren van mensen om me heen dat ik me er niet druk om moet maken, het gewoon moet negeren, en zij 'hebben daar een filter voor' enzo..

Hen maakt het niks uit wat er op staat (zeggen ze dan) en nog meer van dat soort praat, waarop ik mijn kans schoon zie om eens wat muziek op te zetten die IK leuk vind, maar dat moet dan binnen 5 minuten weer af want, niet hun smaak enzo..

Ja zeg, hoe krom is dat..
 
Het is uiteindelijk subjectief allemaal, maar als liefhebber van klassieke muziek vind ik klassieke muziek van vroegahh ook echt wel beter. Voor mij is de periode van zo 1830-1930 de beste periode in de muziek.
Moderne klassieke muziek is in de 20e eeuw gaandeweg overdreven intellectueel en self-obsessed geworden. De ontwikkeling van de klassieke muziek is toen op een doodlopend spoor terecht gekomen, met als resultaat dieptepunten als John Cage 4'33". Ja oké, het is conceptueel, gaat over de vraag wat muziek is, omgevingsgeluid, blabla. Snap ik allemaal wel. Maar als muziek slaat 't natuurlijk nergens op. Als je alles in het extreme doortrekt kom je uiteindelijk ergens wel uit op complete stilte, of witte ruis.... Blijkbaar was het nodig om de grenzen van de muziek op te zoeken, maar nu is het tijd om weer te focussen op echte muziek en niet meer zo nodeloos artsy en ingewikkeld te doen. Stockhausen's Helicopter String Quartet en dat stuk van Ligeti voor 100 metronomen, pffff give me a break. :D
Kortom, muziek hoeft zich niet altijd in een positieve richting te ontwikkelen, zo ook bij de popmuziek...
 
Ik postte wat dagen terug in dit topic dat popmuziek vroeger meer melodie georiënteerd was en tegenwoordig toch meer op de beat en ik vroeg me af waar de Abba's, Carole Kings en Carpenters of today eigenlijk zijn?
Wordt er zowiezo dit soort pop die vooral in de seventies populair was nog gemaakt, gewoon songs met sophisticated chordchanges en uitgekiende arrangementen, kennen jullie artiesten die dit nog wel doen of is het uitgestorven?
Toeval of niet maar Rick Beato heeft net een paar dagen terug een stream geupload waarin hij de beste songs van de Carpenters opvoert en bij 17.50 zegt ie precies hetzelfde dat in de seventies de popmuziek meer melodie gericht was en tegenwoordig meer op de beat met een paar simpele akkoorden.
Sommigen mogen het dan muzak vinden maar je kan niet ontkennen dat dit gemaakt wordt door artiesten die hun vak verstaan.


 
In de 70's en 80s was muziek releasen alleen mogelijk als je echt wat in huis had.
Grote artiesten hadden mega budgets en studio tijd met een hele crew.
Nu word veel gewoon in een slaapkamer in elkaar gezet.
Ook worden er veel meer samples gebruikt.
Maar let op 'pop muziek', in de 'echte :D muziek' is er heel veel vette shit en zijn er heel veel goede artiesten.
Het is dus niet zo dat er tegenwoordig alleen maar 'pop' word gemaakt.
De target group voor Pop is toch voor 12 jarige. so who give an F?

In de wetenschap is ook een vergelijkbare trend. Dat betekent niet dat er geen vooruitgang is en dat vroeger alles beter was.

Zo hup ff een meteoriet weg gekaatst en ff de "profoundly strange quantum nature of reality." bewezen....
Dus ja vroeger was alles beter :-)
 
Uit het hart gegrepen het commentaar van Demian. Ik werk op een plek waar ik de hele dag Qmusic moet aanhoren en ja inmiddels heb ik een soort modus gevonden om daarmee om te kunnen gaan, idd negeren/filteren whatever al lukt het niet altijd. Als ik dat niet doe ben ik in staat om van een flatgebouw te springen, die tergende kutmuziek in een playlist van max 20 verschillende nummers en dat elke dag weer. Al die commercielen zijn de as van het Kwaad.
 
Back
Top