Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Leuke video over die simpele voorspelbare melodieen in hitparade-songs van tegenwoordig..
Ik vind het ook gaaf om te zien met welk gemak hij een liedje ontleed qua akkoorden en het zo even naspeelt.. Geen plugins nodig..

In mijn volgende leven ga ik op les.. dat wil ook kunnen...

 
Hij is al dertig jaar muziek aan het transcriben ofzo. Dus dan doe je dat makkelijk. Wel een goede oefening natuurlijk.

Voor mn gevoel heeft de simpelheid van de muziek ook te maken met dan niemand tegenwoordig voor wat dan ook moeite wilt doen.
 
Hij is al dertig jaar muziek aan het transcriben ofzo. Dus dan doe je dat makkelijk. Wel een goede oefening natuurlijk.

Voor mn gevoel heeft de simpelheid van de muziek ook te maken met dan niemand tegenwoordig voor wat dan ook moeite wilt doen.

ja plus dat hitparade songs willen scoren, dus ze doen liever geen 'rare' dingen. Ik las laatst hier over een artiest die heet 'Metejoor'.. Dus ik was ff wat gaan opzoeken wat dat was. Nou, precies die voorspelbare veilige melodietjes.. Brave tekst... bekende akkoordjes... Truttige Sky Radio muziek..
 
Laatst gewijzigd:
Truttige Sky Radio muziek.. bekende akkoordjes...
Ja met het motto; alleen de hits.
Toen ik ze dat indertijd hoorde roepen dacht ik bij mezelf; dus je hoort nooit iets nieuws? :D

Er wordt nog genoeg goede muziek gemaakt maar die draaien ze minder, wat je in de hitparade hoort is voor een groot deel muziek die computergestuurd is en beat gerelateerd want dat is populair.
Da's waarom de echte songschrijvers die je vroeger had en waarbij melodie en tekst toch vaak een belangrijke factor was minder vertegenwoordigt zijn op de radio.
Waar zijn de Abba's, Carole Kings of de Carpenters van deze tijd die wel de vakkundigheid en muzikaliteit hebben om echte goede popsongs af te leveren?

Wat nu toch vaak overheerst zijn tracks op beat en ritme georieënteerd want daar is de jongere mee geïndoctrineerd tegenwoordig, althans; dat is vooral wat in de hitparade komt.
Muziek van producers die ff snel een beat op de daw zetten en daar wat omheen bouwen, da's toch voor een aanzienlijk deel wat er gedraaid wordt.
Je hebt nog steeds talenten zoals in ons eigen land een Jett Rebel en een Douwe Bob en zo zijn er meer maar volgens mij is het wel zo dat computer gemaakte muziek steeds meer de overhand heeft gekregen.
Maar het is eigenlijk altijd zo geweest dat je minder de kwaliteitsmuziek hoorde op de populaire uren en vroeger kocht je dan lp's om wel goede muziek te luisteren, tegenwoordig kan je gelukkig via het internet streamen wat je wil dus het is wat dat betreft een stuk beter geworden denk ik.
 
tegenwoordig kan je gelukkig via het internet streamen wat je wil dus het is wat dat betreft een stuk beter geworden denk ik.

Sinds internet heb je gelukkig veel keuze om het buiten de hitparade te zoeken... voorheen was je op de radio aangewezen, op MTV of op magazines.. Ik las bijvoorbeeld OOR magzine in die tijd, luisterde VPRO radio op woensdag en keek Yo MTV Raps, Alternative Nation op MTV.. Nu is het zo veel makkelijker...
 
Laatst gewijzigd:
Ik kijk al 15 jaar geen tv meer (vast al langer) en luister enkel nog stubru op 't werk. Verder is het altijd eigen playlists of spotify. Het grote nadeel hier aan is dat je echt de parking op loopt als er weer eens n nederlandstalige hit door de dj gespeeld wordt met autotune, de irritatie factor kan niet meer groter dan ie is, je hebt er namelijk geen wenningstermijn voor opgebouwd. Beetje alsof ze een fles amoniak over je heen willen gieten en net missen, snel de kamer uit, maar ruiken deed je t toch al. RENNEN

Zie je iemand op de parking nabij het event staan in de regen zonder jas? De naam is Klinkske, doe gerust n babbel, ik ben het. De dj speelt weer prikkeldraad muziek, op hoogspanning, met huilende wolven als zang. Hier hoor ik t niet meer, hehe

6 seconden ver en dan gaat de wolf aan. De hond er onder klinkt beter.



 
Laatst gewijzigd:
Leuke video over die simpele voorspelbare melodieen in hitparade-songs van tegenwoordig..



Tja, volgens mij leeft dit toch al langer. De hitparades van vroeger waren toch niet echt veel beter, er zijn altijd uitzonderingen maar het merendeel viel evenzeer in de simpele voorspelbare melodieën. Ik zal hier nu geen namen noemen omdat er altijd wel zullen zijn die het lusten en ik niemand wil schofferen, maar het 'vroeger was alles beter' laat ik toch aan mij voorbijgaan.

Wat wel eens mag gezegd worden is dat deze oersaaie hitparades ervoor gezorgd heeft dat er plots wel betere alternatieven opduiken. De Beatles, The Stones, Nirvana, rock, punk, hip hop en ga zo maar verder... die zijn zo allemaal een beetje begonnen uit een rebelse hoek, die tegen de mainstream in gingen. Dat ze later zelf mainstream werden is weer een ander verhaal natuurlijk.
 
De hitparades van vroeger waren toch niet echt veel beter

Kan me voorstellen dat het tegenwoordig toch wat anders is dan vroeger. Destijds was muziek schaars, men kon verdienen aan de verkoop van geluidsdragers, per verkocht nummer op zo'n geluidsdrager kwam er veel geld binnen. Tegenwoordig is het anders, per verkocht nummer (digitaal, door streaming, etc.) zijn de inkomsten laag. Dus moet je veel muziek distribueren, streamen e.d. om zo'n bedrag vergelijkbaar met vroeger te verdienen, dan ligt het voor de hand om je nog meer dan vroeger te richten op "de grote massa", zodat je hopelijk een hit scoort die het publiek massaal gaat streamen e.d. om geld binnen te slepen.
 
Je moet vast nu optreden om je opnames te betalen... muziek verkoop is vast verlieslatend. Maar optredens komen er pas als je muziek n publiek krijgt, denk ik dan.
 
Kan me voorstellen dat het tegenwoordig toch wat anders is dan vroeger. Destijds was muziek schaars, men kon verdienen aan de verkoop van geluidsdragers, per verkocht nummer op zo'n geluidsdrager kwam er veel geld binnen. Tegenwoordig is het anders, per verkocht nummer (digitaal, door streaming, etc.) zijn de inkomsten laag. Dus moet je veel muziek distribueren, streamen e.d. om zo'n bedrag vergelijkbaar met vroeger te verdienen, dan ligt het voor de hand om je nog meer dan vroeger te richten op "de grote massa", zodat je hopelijk een hit scoort die het publiek massaal gaat streamen e.d. om geld binnen te slepen.
Het verdienmodel is anders, dat klopt idd.
 
Op mijn geboortedag stond BZN voor de 5de week achter elkaar stijf op #1.

Dus pers dat 'vroeger was alles beter' maar in je kanaal.
Bij zulke uitspraken moet ik altijd denken aan een lijst uit de top40 van de jaren 90.
Kijk naar de éérste plaats , en dan een paar grootheden die eronder staan waarvan [ enkelen] nooit op één hebben gestaan , zoals nirvana :)
 
Dit is van alle tijden. Als een artiest een bepaalde sound heeft en dat scoort, gaan anderen dat nadoen (Hallo jaren 90 toen alle dance-pop elkaar samplede...post-grunge, iemand?). Dat is natuurlijk vandaag de dag nog eenvoudiger met digitale hulpmiddelen. Combineer dat met de eenvoudige akkoordenprogressie van de meeste hit/popsongs : I–V–vi–IV progression - Wikipedia

ja dan wordt het al snel saai. Daar kun je je dan heel druk over maken en een video van 32 minuten over op YT posten...of je luistert gewoon naar de shit die je wel tof vindt en negeert de meuk.
 
Laatst gewijzigd:
Blinde vlek is hier de luisteraar zelf.. Why Today's Music Became Boring To Me had ook een titel kunnen zijn.. Bitchen op hoe de muziek zich ontwikkelt is ook nagaan hoe je eigen smaak verschuift..

De hitparade was altijd de hitparade en zal dat altijd blijven. En naarmate je ouder wordt, raak je steeds meer bekend met (of immuun voor) trucjes om de luisteraar te bekoren...

Dat maakt dat Beato vrij snel het kan naspelen en tegelijkertijd waarom hij het zo saai vindt.

Allemaal van de koude grond hoor.. maar toch..
 
Daar kun je je dan heel druk over maken en een video van 32 minuten over op YT posten...of je luistert gewoon naar de shit die je wel tof vindt en negeert de meuk.

Waarom kiezen? het kan allebei.. :)
 
Wat een clickbeat bullsh!t. "why todays music is so boring" ......click click.......dat moet natuurlijk pop muziek zijn en dat is zoals @Nap al aangaf altijd zo geweest.
Rick why you only listen to the most popular music with a target group of 12 year olds?
Dat komt omdat je als grote youtuber natuurlijk matariaal zoekt om video's over te maken. en om het intressant te maken moet je het natuurlijk goed overdrijven.
 
Ik zag ooit een video van diezelfde Beato, waarin hij een Italiaanse hit afkraakte omdat de productie niet goed genoeg was. Het klonk te demo-achtig. Klinkt het een keer anders, is het weer niet goed.

Ben het ook niet met hem eens, en het is een trucje. Een keer in de zoveel tijd beluistert hij de US Top 10. En constateert dan dat het allemaal hetzelfde klinkt. Zoek dan wat verder en pak willekeurig 10 liedjes uit een alternatieve lijst.

Dat hij die liedjes zo naspeelt vind ik trouwens niet gek. Heel veel hits zijn qua akkoordprogressie eenvoudig. Maar dat maakt zo ook zo krachtig, ze klinken meteen vertrouwd.

Ik geloof trouwens wel dat muziek dankzij internet meer op elkaar is gaan lijken. Vroeger had je weinig referentie en moest je alles zelf uitzoeken. Nu klik je 3 keer op Spotify of YouTube en kun je luisteren wat je wilt. Voordeel is dat je supersnel nieuwe inspiratie op kunt doen.
 
Back
Top