Roland50Studio - lekker jammen met de classics in je webbrowser

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City

Screenshot 2022-09-11 at 14.16.28.png
 
Even geprobeerd: leuk speelgoed! Volstrekt mijn soort muziek niet, maar met die online tool maak je in een handomdraai een House nummer. En je kan het nog opnemen en vervolgens downloaden ook.
 
Ach, het is leuk dat je wat kan aanpielen maar ik vind die browser based apps 3x niks. Het feit een app kan wijzigen zonder dat ik daar controle over heb irriteert me. Ik wil iets installeren op mn laptop en pas als IK een nieuwe versie een kans wil geven dan installeer ik die. Net als dat ik zelf wil beslissen welke versie van een OS ik gebruik en niet zoals bij Android en iOS niet meer terug kan qua OS versie...
 
Haha - dat klinkt bijna of je een Linux adept bent. Of werk je daar al mee? Het is inderdaad fijn om alles in eigen hand te houden, maar dat brengt ook een boel gedoe met zich mee om het allemaal aan de praat te krijgen. Dan is het wel zo handig als er daarnaast op het web wat speelgoed is dat het gelijk doet. ;)
 
Haha - dat klinkt bijna of je een Linux adept bent. Of werk je daar al mee?

Nee, ik gebruik MacOS.. Maar Linux vind ik ook een mooi OS, ik word alleen beetje bang van die command-line interface :)
 
Linux Mint is goed te doen, die Command Line heb je alleen nodig als je er dieper in wilt duiken of bijvoorbeeld progjes van GitHub wilt uitproberen.
 
Linux Mint is goed te doen, die Command Line heb je alleen nodig als je er dieper in wilt duiken

Hi.. wat is het voordeel van Mint t.o.v. Ubuntu?

Ik wil eigenlijk een versie die ongeveer zo makkelijk werkt als MacOS. Ik zoek wat anders.. de locatietracking van Apple devices die je niet uit kan zetten, Apple's plannen van on device scanning naar "bepaalde content". Dat staat me heel erg tegen..
 
Ik heb geen ervaring met Ubuntu of met MacOS. Toen ik van Windows af wilde heb ik wat rondgevraagd naar wat de makkelijkste optie is om naar Linux over te stappen, en toen werd mij Linux Mint aangeraden. Dat beviel zo goed dat ik geen andere Linux versies meer geprobeerd heb. Het handigste is om in het begin enkel met de programma's uit de repositories te werken. Die kun je verder zonder poespas installeren. Maar als je er wat verder in komt zal je waarschijnlijk meer willen, zoals programma's die niet in de repositories zitten of recentere versies van programma's. En dan zal je geregeld op problemen stuiten die de nodige hoofdbrekens kosten, of die simpelweg niet op te lossen zijn. Neemt niet weg dat in de repositories al heel veel zit, wat meestal gewoon werkt. Ik zou zeggen probeer Linux eerst op een ouwe of goedkope tweedehands computer waar het geen kwaad kan, dan merkt je vanzelf of het iets voor je is.
 
Hi.. wat is het voordeel van Mint t.o.v. Ubuntu?

Ik wil eigenlijk een versie die ongeveer zo makkelijk werkt als MacOS. Ik zoek wat anders.. de locatietracking van Apple devices die je niet uit kan zetten, Apple's plannen van on device scanning naar "bepaalde content". Dat staat me heel erg tegen..
- Wanneer je een privacy-vriendelijk OS wil, bezoek Purism (Beautiful, Secure, Privacy-Respecting Devices - Purism)
Een andere optie zou POP!_OS van System76 (Pop!_OS by System76) kunnen zijn.
- Wil je een OS dat grafisch op Mac OS X lijkt, dan is elementary OS (The thoughtful, capable, and ethical replacement for Windows and macOS ⋅ elementary OS) een optie.

Bovenstaande 3 OS'en zijn GNU/Linux.

- Een OS dat grafisch op Mac OS Classic lijkt is helloSystem (hello — helloSystem documentation)
Een andere optie is ravynOS (ravynOS – Finesse of macOS. Freedom of FreeBSD.)

Bovenstaande 2 OS'en hebben FreeBSD als basis.

Wil je privacy-vriendelijk hardware, bezoek Purism (Beautiful, Secure, Privacy-Respecting Devices - Purism)

Wil je een privacy-vriendelijk OS hebben dat net zo makkelijk werkt als Mac OS X en daarbij ook gevrijwaard bent van door jou genoemde punten, ik kan niet met zekerheid zeggen dat die er is. Misschien een van de vijf bovenstaande OS'en?
 
Ik heb al eens wat Linux installaties gedaan... ElementaryOS Luna, Ubuntu op de laptop van m'n ma.

Pop!_OS heb ik wel eens wat over gehoord.. hoge security maar erg specifiek qua hardware eisen toch? Draait op bijna niks?

Ubuntu lijkt me meer een soort Windows in de zin dat het waarschijnlijk het makkelijkste draait op veel systemen. Zijn ze niet de grootste? In ieder geval ziet dat OS er mooi uit.. ik heb het laatste geinstalleerd op een oude laptop van een vriendin..

Linux Mint hoor ik veel positieve verhalen over... En voor de meer direct approach schijnt Arch Linux goed te zijn.....

Ik denk dat ik maar eens een oud i5 desktopje ga kopen en daar Ubuntu op zet.. Er zijn zoveel distros van Linux.. moeilijk om snel te zien waarin ze verschillen van elkaar..
 
Wat nog belangrijk zo niet onmisbaar is voor audio zijn de programma's van KXStudio .

Ik zou geen al te onbekende versie van Linux kiezen, voor de bekendere versies kun je heel veel nuttige info op internet vinden. Als je wat avontuurlijker dingen met Linux wil doen heb je de hulp en tips van andere gebruikers van jouw specifieke versie van Linux hard nodig.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga hem enkel voor webbrowsen gebruiken.. en notities maken.. Muziek etc. blijf ik op de Mac doen, Ableton weetjewel...
 
De standaard programma's voor internetten, tekstverwerking, etc. doen het zonder problemen. Dan zou ik er niet zo'n studie van maken en als je dat al een beetje kent gewoon Ubuntu kiezen.
 
Back
Top