Kontaktloos jammen: wat is je favo alternatief?

Ik koop sinds een paar weken geleden slechts zo veel mogelijk met enkele uitzonderingen nog van "echte" of non copy clone merken software / plugins. max 4 live even buiten beschouwing. En al helemaal geen subscriptions.

Klein voorbeeld:

Emperical Labs
Eventide
SSL
Metric Halo
U-he
Soundtoys
Baby audio / Denise audio
Valhalladsp
fabfilter
Waldorf
Izotope (ja nu helaas onder NI)
tal-software
Kilohearts

Gratis:

Analog obsession
www.fullbucket.de/music/vst.html


Nooit meer:

Waves
UAD
Native instruments
Antelopeaudio
Wat is er mis met uad?


Ik heb kontakt als sampler gebruikt tot ik in live alles kon want ik in kontakt deed. Daarna geen reden meer gehad om te updaten.
 
Die 'new instruments for you' recommendations kun je uitzetten, dan heb je behalve dat kleine knopje rechtsboven (dat me eerlijk gezegd pas opviel omdat je er over begon :D ) alleen je eigen libraries in beeld.
1714216190346.png

Maar goed, ik kocht ooit een eeuw geleden NI Reaktor om te pielen met virtuele modular dingen, toen kon ik voor een habbekrats upgraden naar Komplete (versie 5 of 6 nog), waar Kontakt al in zat. Sindsdien koop ik eens in de zoveel versies weer eens een upgrade tijdens 50% sale en betaal ik €99 om op de laatste versie van Komplete te komen. Omdat ik wat versies oversla krijg ik dan meestal een aantal major updates van enkele van de 'core' applicaties (zoals Kontakt) en daarbij een heleboel libraries en soundpacks etc. Value for money is gewoon gestoord wat dat betreft (ik heb ook een heel stuk meer dan je in deze screenshot ziet omdat ik lang niet alles heb geïnstalleerd), en er zitten veel mooie dingen tussen. Zo gebruik ik de Noire piano, India en West Africa percussie libs veel, maar ook third party libs zoals de Vocalise serie van Heavyocity en StrikeForce van Laboratory Audio. Abbey Road, Drum Lab en Studio Drummer zijn ook top als je even een beatje wil om overheen te jammen. Ik heb ook veel mooie Kontakt libs van 8dio. Als ik dan kijk naar het bescheiden budget dat ik er in heb geïnvesteerd, de hoeveelheid en kwaliteit van content die ik daarvoor terug heb gekregen en eigenlijk nooit gezeik omdat iets niet werkt, snap ik niet zo dat mensen er zo fel tegen tekeer gaan. Gebruik het dan gewoon niet, ook prima natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Als ik dan kijk naar het bescheiden budget dat ik er in heb geïnvesteerd, de hoeveelheid en kwaliteit van content die ik daarvoor terug heb gekregen en eigenlijk nooit gezeik omdat iets niet werkt, snap ik niet zo dat mensen er zo fel tegen tekeer gaan.
Vind ik ook, plus als ik net iets complexere dingen wil bouwen ben ik nog steeds heel blij met de Kontakt libraries die ik heb verzameld in de loop der tijd.
 
Het probleem voor mij met kontakt is wel dat je als dev. Vast zit aan alle kontakt algoritmen. En die zijn vaak achterhaald. Neem bij het timestretch algoritme, die van de meeste daw’s zijn tegenwoordig al beter. Choppen kan je ook in iedere daw en zo houd je voor dat soort samplers alleen nog gigantische sample libs over en die boeien me niet. Ik gebruik nu of live, of tal-sampler voor meer creatieve dingen.
 
Niks kwa kwaliteit maar bedrijven die een soort "islanding" creeren ben ik minder van
Maar uad is toch juist de andere kant op aan het gaan met hun native plug-ins. Dus je hebt geen interface of accelerator dsp kaart meer nodig.
 
Het probleem voor mij met kontakt is wel dat je als dev. Vast zit aan alle kontakt algoritmen. En die zijn vaak achterhaald. Neem bij het timestretch algoritme, die van de meeste daw’s zijn tegenwoordig al beter. Choppen kan je ook in iedere daw en zo houd je voor dat soort samplers alleen nog gigantische sample libs over en die boeien me niet. Ik gebruik nu of live, of tal-sampler voor meer creatieve dingen.
Ja, vanuit dat oogpunt snap ik het wel. Voor mij is Kontakt puur voor de libs, de rest doe ik in de DAW.
 
Ik heb Ultimate 9 ooit gekocht maar al die libs gebruik ik echt nooit. Maar we een crossgrade die er zo duur was als kontakt 5 los dus dan is de keuze snel gemaakt. Zeker bang for Buck maar zelfs die maschine libs gebruik ik nooit haha
 
Ik vind het toch allemaal wat zoekerig overkomen hoor, met alle respect, maar ik gebruik libraries en instruments waar ik toch echt de tijd, zin, kennis en interesse niet voor (zou) hebben om dat zelf te gaan klussen met een tool of DAW...
Ik gebruik heel vaak samplers maar heb never ever de behoefte om er dan ook maar een instrument, een koor of strijkorkest of roept u maar van te maken.
Trouwens alsof wij gewone muzikantjes ook maar de skills en resources zouden hebben om van die kwaliteit libraries te maken, das een andere stiel... (duur of goedkoop)
Een beetje doorschietende, vind ik.
Ik zeg niet dat er geen troep voor verschijnt, tuurlijk, maar dat is 80% van de hele audiosoftwaremarkt wel inmiddels :D, niet alleen voor Kontakt.
Die koop ik gewoon niet, dat kan ook. :)
 
Back
Top