Ik kom ruimte te kort...

Mijn plank doet dienst als verhoger voor beide speakers en beide beeldschermen.
Nu heb ik gelukkig 1.90 aan breedte, dus het past net
Die nekpijn ga je vanzelf krijgen als je beeldscherm niet op de juiste hoogte staat.
De bovenkant van je beeldscherm moet 'ongeveer' op ooghoogte staan.
Bij mij werd het net iets hoger, omdat ik wat meer ruimte onder de plank wilde.
Op termijn koop ik monitorhouders die ik kan verstellen en dan is het helemaal perfect.
Dan kan ik de beeldschermen ook nog wat verder naar me toe trekken als ik dat wil.
Goede tip dit hoor, nek klachten komen inderdaad niet meteen maar pas na een bepaalde tijd :okdan:
 
Goede tip dit hoor, nek klachten komen inderdaad niet meteen maar pas na een bepaalde tijd :okdan:
Ja, noodzakelijk voor mijn lijf.
Ik zit per dag 9 uur zakelijk en dan nog regelmatig voor de hobby achter die dingen, dus dat werd me al snel duidelijk.
Zelfs m'n laptop staat normaal gesproken in een houder die hem behoorlijk ophoogt (niet op deze foto, toen zat ik net 'in between laptops' en moest ik te vaak wisselen)

Deze en dan op de hoogste stand. Dan is hij precies hoog genoeg.
Duur ding, maar ik neem hem overal mee naar toe (met m'n laptop) en dat werkt erg prettig.

1170x1200.jpg
 
Ik wil nog steeds een lade voor mijn 15 kilo zware Arturia 88 keys onder mijn bureau/tafel...
Ik buig nog steeds voorover om cubase te kunnen zien en als ik de mixer wil gebruiken, moet óver het keyboard heen...
met als gevolg dat ik last heb van mijn nek.😱

Ik ben zelf A-bouw technisch en moet het dus laten doen, maar dit zijn wat voorbeelden hoe het zou kunnen...
478115acc6410c552e5b8815578e8e42.jpg
270ee18884ed09489927b7b53b0a8f19.jpg
d59ea9f9c87439780fb0de3719a3731f.jpg

(Internet voorbeeld)


Dit is de dikte van mijn tafel...
20240402_212939.jpg

De tafel is in hoogte verstelbaar...
 
Ik wil nog steeds een lade voor mijn 15 kilo zware Arturia 88 keys onder mijn bureau/tafel...
Ik buig nog steeds voorover om cubase te kunnen zien en als ik de mixer wil gebruiken, moet óver het keyboard heen...
met als gevolg dat ik last heb van mijn nek.😱

Ik ben zelf A-bouw technisch en moet het dus laten doen, maar dit zijn wat voorbeelden hoe het zou kunnen...

Dit is de dikte van mijn tafel...
Bekijk bijlage 3847078
De tafel is in hoogte verstelbaar...
Stelt niet al te veel voor om te maken hoor. Maar ik snap dat je er niet zelf aan begint als je verder nooit iets DIY't .
Wat ik mij wel afvraag, is hoe hoog het tafelblad dan moet worden om er nog met je benen onder te kunnen (en nog lekker achter te kunnen werken).
Ik heb wel eens gezien dat ze een 'naked' keybed gebruiken. Zonder body en knoppen, maar alleen de toetsen ingebouwd in een lade. Want als je dit uit moet schuiven, dan zit je alsnog voorover gebogen te werken op je werkblad lijkt mij. En je hebt best wat 'hoogte' nodig denk ik.
 
Maar ik snap dat je er niet zelf aan begint als je verder nooit iets DIY't .
Ik? Met die 2 ondeskundigen linkse bouw handen, verhuld met bibber-stress? (dat wordt een ramp!)
Ik heb verder niemand die dat voor mij kan maken voor een redelijke prijs...

StudioDesk enzo ligt ver uit mijn financiële range...
 
Ik? Met die 2 ondeskundigen linkse bouw handen, verhuld met bibber-stress? (dat wordt een ramp!)
Ik heb verder niemand die dat voor mij kan maken voor een redelijke prijs...
Ja precies. Dat snap ik.
Ik heb me er ook nog niet aan gewaagd. Ook omdat mijn eettafel een diepe rand heeft, dus daar moet ik dan nog wat voor verzinnen (oh en m'n zusje wil hem graag ooit overnemen van mij).
StudioDesk enzo ligt ver uit mijn financiële range...
Hier ook.
 
Ook omdat mijn eettafel een diepe rand heeft, dus daar moet ik dan nog wat voor verzinnen (oh en m'n zusje wil hem graag ooit overnemen van mij).
Da's onhandig dus doe die eettafel maar aan je zusje want da's niet te gebruiken met een lade maar beter je bureau aanpassen en hou de eettafel.
Ik wil nog steeds een lade voor mijn 15 kilo zware Arturia 88 keys onder mijn bureau/tafel...
Die kan je beter op het bureau zetten, beter draagvermogen en betere speelhoogte en je mengpaneel wat een stuk lichter is op de lade.
Heb je nog iets wat ruimte naast je bureau, dat maakt het veel makkelijker.
Mocht je toch de hoogte in moeten, verstelbare poten kan je zelf er onderschroeven;VEVOR set van 4 tafelpoten, in hoogte verstelbare tafellopers, 406 mm hoog, 110 mm montageplaat, koolstofstaal, matzwarte poedercoating, tafelpoten met rubberen voetsteunen, 544 kg draagvermogen | VEVOR NL
 
Da's onhandig dus doe die eettafel maar aan je zusje want da's niet te gebruiken met een lade maar beter je bureau aanpassen en hou de eettafel.
Hahahahahahahahahahaha.
Ik twijfel nog wat ik liever heb. Een lade of de midi controller rechts naast m'n zitplek.
Een lade lijkt mij best weer een eind naar onderen te komen (tegen je benen aan) en als je hem uitschuift, dan zit je weer verder van je bureau. (denk ik).

Deze eettafel is verder perfect qua afmetingen.
200x80 en ik heb over de hele lengte een verhoger gemaakt van een oude plank en daar passen precies mijn 2 beeldschermen en monitoren op, zodat alles op oog- en oorhoogte staat.
Ik ga eerst wel een x de 'L' opstelling proberen met rechts de midi controller op schraagjes ofzo. Gewoon om te zien of dat lekker werkt.
Heeft geen haast, want zoveel DAW doe ik momenteel niet.
 
Ik heb een luxe probleem… Ik kom ruimte te kort en dat heeft met de 88 keys
keyboard te maken...

Ik heb nu alles op een standaard staan maar ik kan niet goed bij de controle van de Arturia komen...
Mijn studio annex crib annex recording studio XIX zoals je ziet...
Dús een nieuwe tafel!
2 meter bij 50/60 centimeter diep…

Kan ik 2 a 3 dingen doen… maken of kopen…
Maken: 2 a 3 beugels in de muur en plank erop…(zou dat niet te zwaar zijn?)
Kopen: Koop een metaal onderstel en plank erop…
Óf...iemand 'n idee? gewoon een tafel/bureau kopen?

Welke tafel/blad is groter dat een 88 toets klavier en hoef ik niet meteen 1200 euro uit te trekken?
en wat voor onderstel moet ik gebruiken?
BVD...
Kijk ook even bij ikea.
Of toch zelf maken.
Heb ik ook.

Groeten van andreos.
 
Ik heb nu de standaard op z'n laagst staan
maar ik heb nog even geen zin om de tafel te verhogen...
Ik heb het keyboard iets dichter bij de monitor gezet.
De andere monitor zit aan een beweegbare arm, die kan ik bijna overal bijdraaien. (ook een tip: Beweegbare monitor standaards arms!)
20240403_155024.png
20240403_155016.png
20240403_155005.jpg


Als de lade toch té omslachtig of/en te duur is moet ik het zo maar laten
 
4 bakstenen onder je tafel. Trolley met fijne wieltjes onder de tafel. Blad er op. Keyboards en stuff er op. Gat in de markt, ik ga kits verkopen 😎
 
Kan de sf vriend die stands bouwt dat niet vullen, dat gat… lijkt me wel
 
Nét hoger dan een CD doosje maar wel met holle ruime onder dus niet gewoon op blokken. Dus ik ga iets met 19" rack gaten maken.
 
Aangezien ik nu een Behringer studio XL heb, is nu mijn analoge mixer in de koop (Yamaha MGP24x)

Verder kom nog steeds ruimte te kort... ik knots en stoot me overal. :o:
 
Last edited by a moderator:
Back
Top