Er komt geen extern audio signaal naar me daw(Ableton 11.1) binnen om op te nemen waar ligt dit aan ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
Beste forum leden,

Ik zit met een probleem mijn focusrite geluid interface 18i20 gen 3 wil namelijk geen extern audio geluid signaal naar mijn daw software(Ableton 11.1) sturen.
Maar me focusrite software geeft namelijk wel extern audio signaal door en laat dit zien maar helaas niet in mijn daw software om audio op te kunnen nemen!

Mijn focusrite 18i20 gen 3 staat aangesloten op me MacBook Pro 15 inch uit 2018.
Waar kan dit aan liggen iemand enig idee ?
 
Vaak een kwestie van de juiste driver installeren/selecteren.
Staat in Live de goede driver geselecteerd in de preferences?
 
Zijn de inputs goed ingesteld?
Knipsel.JPG
 
Zijn de inputs goed ingesteld? Bekijk bijlage 3824226
Ook hier heb ik naar gekeken.
De voorkant is bij focusrite 18i20 gen 3 Kanaal 1 & 2 en daar heb ik 2 mono synthesizer op uitgeprobeerd Novation bass station 2 en Arturia microfreak om te testen!
Met die kanaal instellingen ben ik dus bekent mee.

Ik installeer normaal gesproken alleen deze software Focusrite software 18i20 gen 3
En 2 weken terug nog een schone MacOS installatie gedaan normaal gesproken werkt alles na de installatie maar nu helaas niet meer…
 
Usual suspect #1, in Live geen interface geselecteerd voor de inputs:

Screen Shot 2022-07-08 at 15.06.51.png




Usual suspect #2, het kanaal staat nog niet op standje "monitoren":

Screen Shot 2022-07-08 at 15.07.27.png


"Monitor" op "in" of "auto" zetten, en vergeet 'm niet te "armen", rode rode knopje onderaan.



// edit: ik zie net dat input-config geen optie is, zonder input-interface. Daar liet je een screenshot van zien, dus #1 valt af.

Zie je wel uitslag, als je in de mixer het dropdown-menu opent bij "audio from"?
 
Laatst gewijzigd:
Ook dat heb ik geprobeerd!

Ik heb Bax shop om advies gevraagd omdat ik nog garantie heb.
En toen op advies van bax shop Logic geïnstalleerd daar kwam wel gewoon het audio signaal binnen!
Tot eindelijk heb ik me computer opnieuw geïnstalleerd alles werk weer audio signaal komt weer binnen in Ableton!
 
Kijk, zo kan het ook. :okdan: Veel plezier!
Ik zal er nooit achter komen!
Maar waarschijnlijk een conflict met met aantal bestanden of de bestanden zijn verkeerd wegschreven het blijven tenslotte computers.

Ik wil bij deze Bax shop bedanken voor de snelle service die ze me gegeven hebben en werd ook netjes terug gebeld!
Hulde voor Bax shop dat Ik goed geholpen ben en gelukkig is mijn geluid interface niet stuk.
 
Ik wil bij deze Bax shop bedanken voor de snelle service die ze me gegeven hebben en werd ook netjes terug gebeld!
Hulde voor Bax shop dat Ik goed geholpen ben en gelukkig is mijn geluid interface niet stuk.
Er is een speciaal Bax topic; Bax service het meeste is negatieve ervaringen dus voor de compleetheid zou je dit op het topic kunnen zetten, toch aardig om ook wat positiefs over ze te lezen.
 
Er is een speciaal Bax topic; Bax service het meeste is negatieve ervaringen dus voor de compleetheid zou je dit op het topic kunnen zetten, toch aardig om ook wat positiefs over ze te lezen.
Bedankt, ik zal mijn positieve ervaringen met rest van wereld delen bij juiste topic ! 🌍
 
Back
Top