RemeiX 2022 - Ytse & Roonan (Postulart remix)

BasZiePee

Stamgast
Lid sinds
17 oktober 2004
Berichten
128
Locatie
Den Haag
Ik heb gekozen om de track van Roonan en Ytse te remixen. Dit omdat ik gecharmeerd ben van de grootse sferische pads & stabs in dat nummer. de ingetogen beats / percussie vind ik ook mooi. Na wat proberen met beats, loops knippen, figulieren met verschillende stukken van deze track kwam ik tot de conclusie dat ik de BPM en het originele arrangement zoveel mogelijk in tact wilde laten.
Ik heb een combinatie van de bestaande beats( de lage hats, en de percussie en wat ritmische vocoder-vocals) gebruikt om wat accenten te leggen op bijvoorbeeld een hook en een drop. een nieuwe kick, de snare, arp en wat kleine hihat partijtjes toegevoegd naar mijn eigen idee.

middelengebruik: ~

de kick heb ik geshaped met de almighty Kick-2 plugin. ( waarom überhaupt nog iets anders gebruiken...)
De snare en de extra hihats komen van de Roland Tr-8 ( 909 Snare)
De arp heb ik met de Roland SE02 gemaakt

Ik ben ook erg benieuwd naar wat anderen gemaakt hebben!

 
Ben even een paar dagen weggeweest, dus ik zie (hoor) deze nu pas.
Wat leuk om een hele nieuwe twist te horen van iets waar je zelf (samen met Ytse natuurlijk) aan gewerkt hebt.
Daarnaast voel ik mij ook wel vereerd dit iemand de moeite heeft genomen om er mee aan de slag te gaan.
Ik vind hem goed geslaagd, al mag van mij hier en daar de snare(s) wat minder.
:okdan:
 
Thnx! Ja was leuk om te doen! Tja, de snaardrum. Ik hou van vette snares. Misschien zelfs wel de reden om te kiezen voor het breakbeatritme. Zonder snare geen breakbeat! Zelf vind ik dat de mix nog wat verfijnder kan. De sferische elementen mogen ietwat meer naar voren hier en daar.
kniesoorgeflapper misschien.. maar 100% tevreden kan wat mij betreft nooit. Als dat zo is kan ik stoppen en mijn spullen verkopen.
 
Nice hoor. Als je niets had gezegd over die sferische elementen was 't me niet opgevallen :) paar sweepjes konden misschien iets harder, maar soit..

Snare viel me ook op.. vond de 909-sound niet zo passen.. iets met smaak enzo
 
Thnx! De basis van Roonan en Ytse is ook al heel tof, dus ik had ook iets moois om mee te werken
 
Back
Top