Nina analoge synth met gemotoriseerde knoppen

Eprom

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2021
Berichten
541
Locatie
Gelderland
Een paar dagen geleden liet Tonelab op Instagram al een sneakpeek zien van een nieuwe 12 stemmige analoge synth met gemotoriseerde knoppen. Nu is er ook een Youtube video verschenen en het schijnt dat deze op de Namm gepresenteerd gaat worden.

Bron: Tonelab.tv



 
Als in geval van smeren, of??? :D Maar zeker gaaf en dik dit!! Klinkt super! :)
toch een bepaald voorgevoel zegt met dat dit niet helemaal onderhoudsvrij zal zijn..

ow.. vaseline schijnt ook te helpen.. :dubbel:

 
Laatst gewijzigd:
Het enige dat tot nu toe is “gelekt” is dat het een 12 stemmige analoge morphing synth uit Melbourne is. Zelfs de merknaam blijft geheim tot volgende week.
 
De Nina is nu leverbaar en de verkoopprijs zit zo rond de $ 3599,-
Loopop heeft een eerste review geplaatst.

 
Gut, is er nog steeds een knoppentekort? Wat een onvoorstelbaar lelijk ding zeg. Maar goed, het gaat om het innerlijk, heb ik geleerd.
 
Maar wat is nou een groot voordeel van gemotoriseerde knoppen op een synth. Geheugen heb je al dus wat ga je hier nou echt uit halen qua voordeel? Filter sweep automaten ofzo?
 
Als je een patch selecteert staan alle knoppen gelijk goed, wat op zich wel heel handig is.
 
Ik vind het idee erachter wel mooi en ik zou dat voor mijn Virus C ook erg handig vinden, maar ik vind dit een onaantrekkelijk instrument om te zien en qua klank moet hij zich voor mij ook nog maar bewijzen, zeker met deze prijs.
 
Als je een patch selecteert staan alle knoppen gelijk goed, wat op zich wel heel handig is.
Zeker, maar dat moet dan niet al teveel kosten. Maar als dat op een BCF2000 uit 2005 kan dan zou dat maar een paar dubbeltjes mogen kosten.
 
Ja een endless encoder met leds is dan ook een optie.
Dat mechanische lijkt me meer een te dure gimmick.
Al hoewel het allemaal wel lekker duidelijk is op deze Nina.
 
Mijn eerste kat heb ik Nina genoemd maar ik hoop dat deze synth langer meegaat dan zij, > 13 jaar en dat er geen euthanasie op hoeft te worden gepleegd.

De Gem Promega 3 had al gemotoriseerde faders en daarnaast numerieke schermpjes en leds om waarden aan te geven. Ik zie wel enig nut, bijvoorbeeld bij live gedraai aan de knoppen. Dan is het handig om te kunnen vertrekken vanuit de juiste stand. Maar voor mij hoeft het niet, omdat ik alles automatiseer via midi.
 
BCF2000 heeft 8 gemotoriserde faders en kostte bij introductie 120 euro. Dan zou in 2023 elke synth toch voor een habbekrats met betrouwbare geautomiseerde draaiknoppen uitgerust moeten kunnen worden.
 
De ene gemotoriseerde knop is de ander misschien niet - wellicht dat de techniek in de Nina veel beter/duurzamer is. Daarnaast is ±4k voor een 12 stemmige analoge poly ook niet per se wereldschokkend - voor Black Corporation 8 voices betaal je meer. Blijft evengoed een hoop geld voor zo'n klein hokje natuurlijk.
 
Wat ik dan gek vind is dat deze synth een oplossing beidt voor iets wat voor mijn gevoel een "live probleem" is, maar dan wel in desktop formaat, wat ik dan niet logisch vind voor live.
 
Back
Top